Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Audi Q2

Πρώτη οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο που εκπροσωπεί πλέον το κάτω άκρο της σειράς "Q".

Ήταν αναμενόμενο ότι κάποια στιγμή η γκάμα των Q7/5/3 θα συμπληρωνόταν από ένα ακόμα μικρότερο αριθμό, καθώς τα crossover απλώνουν σιγά-σιγά τα πλοκάμια τους και προς τις μικρότερες κατηγορίες.

Ακριβώς στο συγκεκριμένο πνεύμα, το Audi Q2, που πρωτοείδαμε στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης, προσαρμόζει την SUV φιλοσοφία της σειράς Q σε μια διάσταση με μήκος κάτω των 4,2 μ., στοχεύοντας πρακτικά στο κοινό του Mini Countryman. 

Βρεθήκαμε και πάλι επί ελβετικού εδάφους, αυτή τη φορά για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε πολύ όμορφες διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή της Ζυρίχης. Από κοντά το Q2 δείχνει πιο ογκώδες σε σχέση με την αίσθηση που μας είχε δώσει όταν το πρωτοαντικρίσαμε πάνω στην περιστρεφόμενη ράμπα της έκθεσης. Στο ελβετικό σαλόνι μάς ξένισε κάπως η διαφορετική αισθητική του με τον πιο γωνιώδη σχεδιασμό του, την πολυγωνική μάσκα του και τη διαφορετικού χρώματος πίσω κολόνα που δεν έχει καμία συνάφεια με άλλα μοντέλα της εταιρείας. Η εμφάνισή του, που φέρει την υπογραφή του ελληνικής καταγωγής Γκάρι Τέλακ, ξενίζει στην αρχή, όπως για παράδειγμα οι φουσκωμένες επιφάνειες γύρω από τους πίσω τροχούς, ή τα μικρά πίσω φωτιστικά σώματα, αλλά στη συνέχεια αφομοιώνεις αυτές τις αποκλίσεις από τη σχεδιαστική γλώσσα που μας έχει συνηθίσει η Audi. Αναρωτιέσαι αν όλα αυτά αποτελούν πρόγευση από τον τολμηρότερο σχεδιασμό, που πρόκειται να ακολουθήσει στο μέλλον η γερμανική εταιρεία. Οι άνθρωποι της Audi το διέψευσαν, τονίζοντας ότι το Q2 διαθέτει το δικό του μοναδικό χαρακτήρα.

Περνάμε στο εσωτερικό όπου κι εκεί η οικεία σχεδιαστική προσέγγιση αναμειγνύεται με κάποιες νέες πιο νεανικές πινελιές και το αποτέλεσμα διαθέτει φρεσκάδα και αποπνέει μια μοναδική ποιότητα, αίσθηση που εκτοξευόταν στο υπερεξοπλισμένο αυτοκίνητό μας. Εκτός των άλλων διέθετε το virtual cockpit, όπου στη θέση των αναλογικών οργάνων, οι απαραίτητες πληροφορίες για την οδήγηση απεικονίζονται μέσα από μια οθόνη 12,3 ιντσών.

Έχοντας ρυθμίσει τη θέση οδήγησης, πριν θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, σπεύδουμε στο πίσω κάθισμα, για να διαπιστώσουμε πως βολεύονται οι επιβάτες που θα φιλοξενηθούν εκεί. Με ένα κανονικού αναστήματος οδηγό, ο ανάλογου σωματότυπου πίσω επιβάτης απολαμβάνει ένα αέρα για τα γόνατά του, που να το πούμε πρακτικά, ξεπερνάει τη μία παλάμη, ενώ κατά τι λιγότερο είναι ο χώρος για το κεφάλι του, παρά την κάπως επικλινή διαμόρφωση της οροφής. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο που κατά κύριο λόγο θα καλύπτει αστικές μετακινήσεις. Αντίστοιχα η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι εξίσου ικανοποιητική αγγίζοντας τα 405 λίτρα (χωρίς εφεδρικό τροχό) και φτάνει τα 1050 με την ανάκλιση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Κάτω από το καπό προσφέρεται ένα πλήθος γνώριμων κινητήριων συνόλων, που κατά περίπτωση συνδυάζεται με επιπλέον επιλογές στον τομέα της μετάδοσης. Πιο συγκεκριμένα, διατίθενται 6 κινητήρες 1.0 έως 2.0 λίτρων με ιπποδύναμη 116 μέχρι 190 ίππους. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον 1.0 TFSI (116PS), που συμπληρώνεται από ακόμα δύο βενζινοκινητήρες, τον 1.4 TFSI των 150 ίππων (με απενεργοποίηση κυλίνδρων για περιορισμό της κατανάλωσης) και τον 2.0TFSI (190PS). Αντίστοιχα τα τρία πετρελαιοκίνητα σύνολα αφορούν τους γνωστούς 1.6TDI (116 PS) και 2.0 TDI με 150 και 190 ίππους. Οι 2.0 TFSI και 2.0 TDI συνδυάζονται με στάνταρ το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε χειροκίνητο 6 σχέσων και το 7άρι S tronic. Αντίστοιχα, τα κορυφαία σύνολα βενζίνης και πετρελαίου προσφέρονται με στάνταρ σύστημα 4κίνησης με υδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη που μπορεί να κατανείμει τη ροπή έως 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Ως έξτρα διατίθεται η 4κίνηση και με το 2λιτρο ντίζελ των 150 ίππων, με τον οποίο ξεκινήσαμε και την οδηγική μας εμπειρία.

Καθ' οδόν, κάτι η απόσταση των 15 εκ. του αμαξώματος από το έδαφος, αλλά και η πιο όρθια θέση οδήγησης και έχεις μια υψηλή εποπτεία του δρόμου όπως θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο της σειράς «Q».

Στο ταξίδι το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο και ήσυχο, ενώ στο φροντισμένο από αεροδυναμικής άποψης αμάξωμα (cd=0.30) απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Ακόμα και με τις 18άρες ζάντες, που φορούσαν 3 από τις 4 εκδόσεις που οδηγήσαμε, δεν φάνηκε να επηρεάζεται ιδιαίτερα η άνεση των επιβατών, με εξαίρεση το γεγονός ότι οι τροχοί "διάβαζαν" κάποιες μικροανωμαλίες του δρόμου. Την ίδια στιγμή πολύ καλή εντύπωση δίνει η στιβαρότητα που αποπνέει η όλη κατασκευή.

Το τιμόνι διαθέτει την τυπική αίσθηση που συναντάμε στα Audi, η οποία χαρακτηρίζεται από ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, με την υποβοήθηση όμως να περιορίζει την πληροφόρηση από το δρόμο.

Όλοι οι κινητήρες κινούν με άνεση το Q2. Ακόμα και ο 1.0 TFSI μας φάνηκε υπερεπαρκής για να μετακινήσει τα 1,205 κιλά του αμαξώματος, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που δοκιμάσαμε στις μεγαλύτερες εκδόσεις, είναι γρήγορο στη λειτουργία του και μας έκανε εντύπωση για τα αποτελεσματικά και άμεσα κατεβάσματά του στη φάση της επιβράδυνσης.                                                                               

Το Audi Q2 αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη Οκτωβρίου με τιμή εκκίνησης 23.000 ευρώ για την έκδοση με το 1000άρη βενζινοκινητήρα.

 

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Q2

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου