Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Fiat 500 με τον 2κύλινδρο TwinAir κινητήρα των 900 κ.εκ.

Ταξιδέψαμε στο Τορίνο και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Fiat 500, το οποίο, μπορεί να μην άλλαξε αισθητικά, ωστόσο κάνει την επανάσταση επιστρέφοντας μετά από πολλές δεκαετίες στους 2κύλινδρους κινητήρες.

Ταξιδέψαμε στο Τορίνο και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Fiat 500, το οποίο, μπορεί να μην άλλαξε αισθητικά, ωστόσο κάνει την επανάσταση επιστρέφοντας μετά από πολλές δεκαετίες στους 2κύλινδρους κινητήρες.
 
Μετά από ώριμη σκέψη, η ιταλική εταιρεία κατέληξε στη χωρητικότητα του εν λόγω κινητήρα, η οποία περιορίζεται στα μόλις 875 κ.εκ. Και όλα αυτά, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MultiAir, που καταργεί την πεταλούδα του γκαζιού και τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, υιοθετώντας μια υδραυλική μονάδα, ανεξάρτητη για κάθε έναν από τους δυο κυλίνδρους. Σε συνεργασία με ένα υπερσυμπιεστή αποδίδει τη διόλου ευκαταφρόνητη τιμή των 85 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 14,8 χλγμ. ροπής, μόλις στις 1.900 σ.α.λ., πληρώντας παράλληλα τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων EU5. Οι όποιες επιφυλάξεις δημιουργεί το άκουσμα των δυο κυλίνδρων, ξεπερνιούνται μόλις γυρίσεις το κλειδί της μίζας. Ο κινητήρας έρχεται άμεσα στη ζωή χωρίς δισταγμούς, με το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των μοτέρ με χαμηλό αριθμό κυλίνδρων. Η καλή μόνωση κρατά έξω από την καμπίνα των επιβατών το θόρυβο, ενώ το ίδιο έργο κάνει μια μπάρα εξισορρόπησης για τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς. Ήσυχος με απόλυτα κριτήρια, δεν θα ενοχλήσει ακόμα και σε ταξίδι. Εκεί, στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς τη ροπή του, αλλά και την ευστροφία του. Η τελευταία είναι αυτή που θα σε κάνει να ξεχάσει τους όποιους δισταγμούς δείχνει κάτω από τις 1.900 σ.α.λ., ειδικά με τις πρώτες σχέσεις στο 5αρι κιβώτιο ταχυτήτων. Η μακριά κλιμάκωση δε γίνεται αντιληπτή σε επίπεδο επιδόσεων, αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,0 δλ. και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 173 χλμ./ώρα, αλλά συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία σύμφωνα με τους ιταλούς περιορίζεται στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το σύστημα Start & Stop, το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και τον επαναφέρει στη ζωή με το πάτημα του συμπλέκτη. 
 
 
Αθροιστικά, κέρδος προκύπτει και όσον αφορά τις εκπομπές CO2, οι οποίες έπεσαν στο ασύλληπτο για βενζινοκινητήρα νούμερο των 95 γρ./χλμ. Με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic μάλιστα, η κατανάλωση και οι εκπομπές μειώνονται περεταίρω, στα 4,0 λίτρα/100 χλμ. και στα 92 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Οι τιμές αυτές αφορούν την οικονομική λειτουργία η οποία έρχεται με το πάτημα ενός πλήκτρου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Σε αυτή την περίπτωση η ισχύς του κινητήρα μειώνεται στους 76 ίππους και η ροπή στα 10,2 χλγμ., αλλά ο κινητήρας παραμένει ζωντανός και δεν φαίνεται να προβληματίζει, τουλάχιστον μέσα στην πόλη, παρά μόνο στον ανοιχτό δρόμο και το εθνικό δίκτυο.
 
Με σιγουριά μπορούμε να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια επανάσταση και όχι με ένα απλό downsizing. Το 500αράκι είναι απλώς ο μπροστάρης αυτής της κίνησης, αφού στο άμεσο μέλλον θα δούμε αρκετά μοντέλα του Gruppo με αυτόν τον κινητήρα και όχι αποκλειστικά από τη Fiat. Προσθέστε ότι στην οικογένεια του κινητήρα σε λίγο καιρό θα υπάρξουν και δυο ακόμα εκδόσεις του, με 65 και 105 ίππους αντίστοιχα και έχετε μια σαφή εικόνα για το μέλλον. Στην Ελλάδα το 500 TwinAir Start & Stop θα κάνει την πρεμιέρα του μέσα στον Οκτώβριο με τιμή που θα βρίσκεται ανάμεσα σε αυτή των 1.2 και 1.4, με ενδεικτική τιμή Ιταλίας τα 13.250 ευρώ. _Γ.Καλ.


 
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 500

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά