top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Fiat 500L

Μετά τα αποκαλυπτήρια στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρώτη στατική παρουσίαση πριν από δύο μήνες στο Τορίνο, η Fiat επιλέγει και πάλι την έδρα της για την πρώτη οδηγική επαφή με το 500L.

Μετά τα αποκαλυπτήρια στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και την πρώτη στατική παρουσίαση πριν από δύο μήνες στο Τορίνο, η Fiat επιλέγει και πάλι την έδρα της για την πρώτη οδηγική επαφή με το 500L.
 
Την άποψή μας για το αν αυτό το Fiat έπρεπε να ονομαστεί 500 την έχουμε καταθέσει ήδη από τον Απρίλιο που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στη Γενεύη, οπότε προς αποφυγήν του να χαρακτηριστούμε γραφικοί, περνάμε στο ζητούμενο. Τι είναι αυτό το υπερυψωμένο πεντάθυρο 500 με το διακριτικό «L»; Η ωρίμανση κατά τους ανθρώπους του εργοστασίου του γνωστού 500 και η μετεξέλιξή του σε κάτι μεγαλύτερο, ικανό να συνδυάσει τις αρετές του καταξιωμένου ιταλικού μικρού με τα προτερήματα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

 
Αντικειμενικά, οι εξωτερικές του διαστάσεις (θυμίζουμε ότι βασίζεται σε νέα πλατφόρμα η οποία θα υποδεχτεί κι άλλα μοντέλα της κατηγορίας Β) το τοποθετούν ακριβώς πάνω από τα supermini (4,140 x 1,780 x 1,660 μ.) και αρκετά μακριά από το σχεδόν κατά μισό μέτρο πιο κοντό «νορμάλ» 500. Σχεδιαστικά, το 500L υιοθετεί τις γραμμές των MPV, παραπέμποντας στο 600 Multipla της δεκαετίας του ’50, ενώ η τοποθέτηση των διπλών στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων εμπρός έχει στόχο να ενισχύσει τη συγγένεια με το 500. Πίσω, αναμενόμενα δεν υπάρχει κανένα κοινό στοιχείο, αφού σε αντίθεση με τη μικρή κυρτή τρίτη πόρτα του 500, εδώ έχουμε μια μεγάλη εντελώς κάθετη, που παίζει το ρόλο της στην πολύ καλή ορατότητα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και πολύ περισσότερο εξυπηρετεί στην άνετη πρόσβαση στο χώρο του πορτ μπαγκάζ που με τα καθίσματα υπό κανονική διάταξη μπορεί να υποδεχτεί έως και 400 λίτρα. Στα συν της πολυμορφικότητας σημειώνουμε τους 22 αποθηκευτικούς χώρους, ενώ στα τέλη του 2013 αναμένεται να «επισφραγιστεί» o χαρακτήρας αυτού του 500 με το λανσάρισμα επταθέσιας έκδοσης.

 
Από πλευράς κινητήρων, για το λανσάρισμα του μοντέλου –που στην Ιταλία και τη Γαλλία θα γίνει το Σεπτέμβριο- θα υπάρχουν τρεις επιλογές: ο 1,4 των 95 ίππων, ο 1.3 Multijet II ο οποίος εδώ, όπως και στο Punto θα αποδίδει 85 ίππους και ο TwinAir των 0.9 λίτρων ο οποίος ξεπερνά κάθε προσδοκία στην πιο πρόσφατη υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, με απόδοση 105 ίππων! Με δεδομένο ότι η Fiat προς το παρόν δεν ανακοινώνει μετρήσεις του, αναμένουμε την έλευσή του στην Ελλάδα, αφού πέρα από την πολύ καλή αίσθηση θέλουμε να δούμε και πώς ανταποκρίνεται «αριθμητικά» αυτό το κορυφαίο σύνολο στο νέο αμάξωμα.

Στους δρόμους εντός του Τορίνο, η πρώτη γεύση που μας άφησε το 500L ήταν αυτή ενός… συγκροτημένου μικρού MPV που πρώτον εντυπωσιάζει με τους χώρους του και δεύτερον επιβεβαιώνει από την πρώτη στιγμή ότι έχει για το σχεδιασμό και την κατασκευή του έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα άνεση. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) δείχνει να είναι ένα από τα δυνατά του σημεία, αφού είναι όσο μαλακή πρέπει για ένα αυτοκίνητο του είδους, ενώ εργονομικά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ταμπλό και χειριστήρια αλά Panda που σαφώς βολεύουν και τους πιο απαιτητικούς στην καθημερινή χρήση. 

 
Το νέο 500L που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της ιταλικής εταιρείας στο Kragujevac της Σερβίας αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου, με την έκδοση με το 1.400άρη κινητήρα να κοστίζει περίπου 16.000 ευρώ. 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ