.

Από τη στιγμή που το Ford Focus 2ης γενιάς εμφανίστηκε στην αγορά, ο Τζοστ Καπίτο και η ομάδα του (Ford Team RS) είχαν ήδη προχωρήσει στο τελικό στάδιο εξέλιξης της κορυφαίας, προς το παρόν, έκδοσης ST. Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε λοιπόν και το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα στους απεσταλμένους του ειδικού Τύπου πριν λίγες ημέρες στη Νότια Γαλλία.
 
Με χρώμα λανσαρίσματος, όπως …διέταξε το τμήμα μάρκετινγκ της Ford, ένα απαστράπτον πορτοκαλί, το Focus ST εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Νέοι προφυλακτήρες και μασπιέ, διακριτική αεροτομή, διπλή απόληξη της εξάτμισης και αλουμινένιοι τροχοί 18 ιντσών με  ελαστικά 225/40, μαζί με ένα διακριτικό αλλά εμφανές λογότυπο στα εμπρός φτερά, δηλώνουν πασιφανώς, πως αυτό το Focus είναι διαφορετικό από τα άλλα.
 
Το ίδιο συμβαίνει και από μέσα, με το παχύ και δερμάτινο τιμόνι, τον επιλογέα, τα δίχρωμα τύπου μπάκετ καθίσματα της Recaro και τα τρία πρόσθετα όργανα στο μέσον του ταμπλό –στη θέση όπου στα απλά Focus υπάρχει ένα επιπλέον ντουλαπάκι -να φανερώνουν τη διαφορά.
 
Βέβαια σε ένα αυτοκίνητο που σκοπεύει στην κορυφή των GTi, αυτά που παίζουν ρόλο είναι τα μηχανικά μέρη. Και εδώ το Team RS κατέφυγε σε επίσης εντυπωσιακές επιλογές. Ενώ ο ανταγωνισμός της κατηγορίας βασίζεται σε δίλιτρα 4κύλινδρα σύνολα, η Ford επέλεξε να ανεβάσει τον πήχη στα 2,5 λίτρα, χρησιμοποιώντας το 5κύλινδρο 20βάλβιδο σύνολο της Volvo, εταιρείας που ανήκει στον όμιλο.
 
Από την ίδια «πηγή» (Volvo S40 T5) προέρχεται και το σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και τα φρένα. Βεβαίως τα παραπάνω δέχθηκαν τις περιποιήσεις του Team RS, ώστε να προσαρμοστούν στον χαρακτήρα της κατασκευής, ενώ αλλαγές δέχθηκε και το σύστημα διεύθυνσης (η ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα έγινε πιο γρήγορο με 2,4 στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα) και οι αναρτήσεις (ελατήρια σκληρότερα κατά 30%, χαμήλωμα κατά 15 χλστ., σκληρότερα αμορτισέρ, διαφορετικές ρυθμίσεις).
 
Το συνολικό βάρος της κατασκευής φτάνει τα 1400 κιλά, όμως οι 225 ίπποι του κινητήρα είναι ικανοί να επιταχύνουν το αυτοκίνητο από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8΄ και να το σπρώξουν με άνεση έως τα 240+ χλμ./ώρα της τελικής του. Περισσότερο εντυπωσιακές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσεις, αφού η ροπή του 5κύλινδρου συνόλου μοιάζει αστείρευτη (32,6 Kg.m από τις 1600 έως τις 4000 σ.α.λ.).
 
Όσον αφορά στα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, θα λέγαμε πως είναι και αυτά κορυφαία. Το ST αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ ενός καυτού χατς-μπακ και ενός αυτοκινήτου καθημερινής χρήσης. Είναι γρήγορο όσο θέλεις, διαθέτει κορυφαία πρόσφυση, ικανοποιητικό σε ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης –χωρίς να διαβάζει κάθε μικροανωμαλία του οδοστρώματος- αλλά ταυτόχρονα είναι και άνετο. Σαν ένα μεγάλο GT, δηλαδή, σε κόμπακτ περιτύλιγμα. Αυτός άλλωστε είναι και ο χαρακτήρας των εκδόσεων ST του Team RS της Ford: επιδόσεις, αξιοπιστία και φιλικός χαρακτήρας.
 
Το παραπάνω «πακέτο» κοστολογείται 28.550 ευρώ για την Ελλάδα, όπου το αυτοκίνητο θα φτάσει στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου. Τηρουμένων των αναλογιών, το παραπάνω ποσό μοιάζει με τιμή ευκαιρίας και επιτεύχθηκε χάρη στη χρήση έτοιμων λύσεων από τον όμιλο Ford, όσον αφορά τον κινητήρα και τη μετάδοση. Το γεγονός αυτό μείωσε το κόστος εξέλιξης του μοντέλου, αποτελώντας στην πράξη σοφή επιλογή για την εταιρεία, αφού «πέρασε» και στον αγοραστή -αποδέκτη του προϊόντος._ΕΠ

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά