top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Honda CR-V 1.6 iDTEC Auto

To Ηonda CR-V με τον τουρμποντίζελ κινητήρα 1600 κ.εκ. 160 ίππων μας είναι ήδη γνωστό. Πλέον εισάγεται στη χώρα μας και στην τετρακίνητη έκδοση, εξοπλισμένο με 9ταχυτο αυτόματο κιβώτιο. 

Το Ηonda CR-V είναι ένα αυτοκίνητο που δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, ιδίως στη χώρα μας, όπου τα SUV είχαν αγγίξει τον ψυχισμό του Έλληνα πολύ πριν γίνουν παγκόσμια μόδα. Από το 1997 που πρωτοπαρουσιάστηκε μετρά ήδη 750.000 πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη, ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο, αποτελώντας ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.

Στην τέταρτη πλέον γενιά του χαρακτηρίζεται από την υιοθέτηση όλων των σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, αλλά και από τους νέους ντίζελ κινητήρες της σειράς Earth Dreams Technology.

Εν προκειμένω, ο 1600αρης με δύο σε σειρά τούρμπο αποδίδει 160 ίππους/4.000 σ.α.λ. και 350 Nm/2.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται στην τετρακίνητη έκδοση με το νέο 9ταχυτο αυτόματο κιβώτιο. Εξαιρετικά συμπαγές και μικρό σε διαστάσεις έχει εξελιχθεί από τη ZF ειδικά για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς, προσφέρει κατά 35 κιλά μειωμένο βάρος σε σχέση με το παλιότερο 5ταχυτο αυτόματο κιβώτιο, μειωμένες τριβές, επιλογέα ταχυτήτων “by wire” και μετατροπέα ροπής με διπλό σύστημα απόσβεσης. Κλειδί για τη συμπαγή κατασκευή του αποτελεί η διάταξη των τεσσάρων σετ επικυκλικών γραναζιών, καθώς και η μικρή υδραυλική μονάδα, που εξοικονομούν αρκετό χώρο. Σε αυτό βοηθά και η μηχανικού τύπου σύζευξη για τη διατήρηση σχέσης στην ακινητοποίηση, αντί πρόσθετης αντλίας. Το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης είναι εξελιγμένο από τη Honda και προσφέρει αλλαγές σε χρόνο 0,4 δλ.

Νέο για την τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου είναι και το σύστημα τετρακίνησης, μιας και το γνωστό υδραυλικό σύστημα διπλής αντλίας αντικαταστάθηκε από σύστημα ηλεκτρονικής ενεργοποίησης, που προσφέρει ταχύτερη απόκριση, 17% μείωση βάρους και 59% μικρότερες εσωτερικές τριβές.

Στο δρόμο το Ηonda CR-V δείχνει περισσότερο πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, χάρη στην ευρεία κλιμάκωση των σχέσεων, που ξεκινούν από την πολύ κοντή 1η, φτάνοντας στην πολύ μακριά 9η. Ιδιαίτερα στις χαμηλομεσαίες στροφές το κιβώτιο βοηθά τον κινητήρα να αναδείξει τα αδιαμφισβήτητα προσόντα του, τη στιγμή που οι αλλαγές είναι γρήγορες και σχεδόν χωρίς καμία διακοπή στη ροή της ροπής, πλησιάζοντας αρκετά την αίσθηση ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να κινείσαι με 150 χλμ./ώρα χωρίς να υπερβαίνεις τις 2.000 σ.α.λ., γεγονός που μειώνει αισθητά τους μηχανικούς θορύβους που φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών. Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο και με τους αεροδυναμικούς θόρυβους, οι οποίοι είναι αρκετοί σε αυτές τις ταχύτητες κίνησης.

Στον επαρχιακό δρόμο τα paddles πίσω από το τιμόνι θα φανούν αρκετά χρήσιμα, καλά σε αίσθηση και γρήγορα σε απόκριση. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, θα πρέπει να σημειώσουμε πως λόγω κατασκευής ευνοούνται κάποια κατεβάσματα (π.χ. από 9η σε 5η και από 7η σε 4η) και κάποια άλλα όχι. Ωστόσο, δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από την ευχρηστία του κιβωτίου και από την ταχύτητα του συνόλου (στα 9,4 δλ. σταμάτησε το χρονόμετρο στη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα), ξεχνώντας πως δεν πρόκειται για κατασκευή με σπορ προσανατολισμούς, αλλά για ένα πρακτικό, άνετο και αξιόπιστο SUV. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την ονομαστική εκπομπή CO2 134 γρ./χλμ, αλλά και από τη μέση κατανάλωση στη διαδρομή μας, που δεν ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ._Ν.Κ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ