top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Mercedes E-Class All Terrain

H οικογένεια της E-Class εμπλουτίζεται και ολοκληρώνεται με την All-Terrain, ένα παντός εδάφους μοντέλο της Mercedes που θα κάνει την εμφάνισή του στις αγορές τον Απρίλιο του 2017.

Ο κύκλος άνοιξε την περασμένη άνοιξη με την «απλή» E-Class, την οποία ακολούθησε η Estate, πιο πρόσφατα η 63AMG, για να πλαισιωθούν από την All-Terrain, που δεν είναι άλλο, από ένα υπερ-πολυτελές μοντέλο, βασισμένο πλήρως στη στέισον E-Class, αλλά έχοντας επιπλέον και ό,τι χαρακτηρίζει ένα παντός εδάφους αυτοκίνητο.

Εδώ το κομψό αμάξωμα των 4.947 χλστ. έχει «εμπλουτιστεί» με πλαστικά προστατευτικά για τα φρύδια των φτερών, κάτω από τα οποία τοποθετούνται τεράστιοι τροχοί (19 ή 20’’), των πλαϊνών μαρσπιέ, αλλά και με ράγες οροφής. Παρ’ όλα αυτά, όσον αφορά την εμφάνιση, η χαρακτηριστικότερη διαφορά της All-Terrain συγκριτικά με την Estate έκδοση της E-Class, εντοπίζεται στη μάσκα εμπρός, με τη διπλή γρίλια και το νέο προφυλακτήρα με την προστατευτική ποδιά από χρώμιο. Από εκεί και πέρα, τα πάντα είναι λίγο ή πολύ ήδη γνωστά, με το εσωτερικό, που προφανώς και διακρίνεται για την ποιότητα, την πολυτέλεια και την παρεχόμενη άνεση, να είναι ίδιο με αυτό που συναντά κανείς στην έκδοση Avantgarde της «απλής» E-Class. 

Σε ό,τι αφορά το χαρακτήρα του μοντέλου, αυτό που θα μπορούσε να πει κανείς, είναι κάλιο αργά παρά ποτέ. Η «Ε», ούτε λίγο ούτε πολύ, έφτασε στη 10η γενιά της πριν υιοθετήσει μέρος της τεράστιας τεχνογνωσίας της φίρμας στο χώρο των SUV και αποκτήσει της δική της σχετική έκδοση στην κατηγορία. Εν προκειμένω, η All-Terrain εξοπλίζεται στάνταρ με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MΑΤΙC, με τη ροπή να μοιράζεται 45:55 εμπρός/πίσω. Στάνταρ είναι και η αερανάρτηση τριών σταδίων (από 0 έως 35 χλστ.). Έτσι σε συνθήκες κίνησης σε δύσβατα οδοστρώματα, ο οδηγός μπορεί από το σχετικό διακόπτη -στο επίσης στάνταρ 9αρι αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας- να επιλέξει τη μετάδοση All-Terrain, κάτι που σημαίνει ότι το αμάξωμα θα ψηλώσει κατά 20 χλστ. για ταχύτητες που δε θα ξεπερνούν τα 35 χλμ./ώρα. Η ακόμα υψηλότερη απόσταση από το έδαφος μπορεί να επιλεγεί από σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Κάπως έτσι, η απόσταση της All-Terrain από το έδαφος κυμαίνεται από 121 έως 156 χλστ. και αν η λογική λέει πως δύσκολα κανείς θα ψάξει τέτοια όρια σε μια E-Class, η πρόσφατη επαφή μας μαζί της σε χιονισμένους δρόμους της Αυστρίας, μας έπεισε πως δε… συντρέχει λόγος αμφισβήτησης.

Η All-Terrain αρχικά θα διατεθεί με τον τετρακύλινδρο ντίζελ των 1.950 κ.εκ. (220d) με 194 ίππους που αντικατέστησε αυτόν των 2,1 λίτρων, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η εξακύλινδρη 350d. Πίσω από το τιμόνι της μικρότερης, πρώτα απ’ όλα «κρατάς» την άνεση με την οποία το σύνολο μπορεί να μετακινήσει τα 1.920 κιλά του αμαξώματος και μάλιστα με ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ.). Ο κινητήρας κυρίως διακρίνεται για τη γραμμική απόδοση και την πολιτισμένη λειτουργία του, πάντα με αρωγό το εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο. Από εκεί και πέρα, τις εντυπώσεις κερδίζει η ανάρτηση που τουλάχιστον στη λειτουργία Comfort, όπου και θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρά της και αυτή η «Ε», βγάζει στην επιφάνεια τα στοιχεία της λιμουζίνας. Πέραν αυτού, αν κανείς ζητήσει ένα πιο σφιχτό πλαίσιο, δεν έχει παρά να περάσει στη θέση Sport, όχι τόσο για να περιοριστούν οι κλίσεις, που γενικότερα δεν προβληματίζουν, αλλά για να αποκτήσει ακριβέστερο έλεγχο του, σε κάθε περίπτωση, καλοζυγισμένου αμαξώματος. Αυτό που μένει, πάντως, είναι η άνεση ενός αυτοκινήτου σαν μια στέισον E-Class, να μαζεύει με ασφάλεια χιλιόμετρα σε χιονισμένες επιφάνειες, εκμεταλλευόμενη όλη την τεχνολογία που κουβαλάει, αλλά και να αντεπεξέρχεται σε λασπωμένες ή και κακοτράχαλες επιφάνειες. 

Και όλα αυτά, την ίδια ώρα που ό,τι σχετικό με την αυτόνομη οδήγηση, που είδαμε ήδη από την «απλή» Ε-Class, εξακολουθεί να εφαρμόζεται κι εδώ. Αυτό σημαίνει ότι και η All-Terrain εξοπλίζεται με το Drive Pilot που, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, αναλαμβάνει τα πηδάλια ακόμα και για ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 200 χλμ./ώρα, ενώ επιπλέον μπορεί να πραγματοποιεί αλλαγή λωρίδας 2” αφότου ο οδηγός έχει επιλέξει την κατεύθυνση από το φλας. 

Διαβάστε εδώ συνέντευξη με τον επικεφαλής εξέλιξης του μοντέλου, Μίκαελ Κελτς.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ