Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Audi A4

Και η πρόοδος μέσω της τεχνολογίας, συνεχίζεται ακάθεκτη

Μετά το Q7, η σκυτάλη, που δεν είναι άλλη από την εξελιγμένη γενιά της MLB πλατφόρμας,  περνάει στο Α4. Αυτό σημαίνει ότι μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων και μηχανικών εξαρτημάτων είναι πλέον διαθέσιμη στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το μεσαίο κόμπακτ σεντάν (ταυτόχρονα ξεκινάει και η διάθεση της έκδοσης αvant) της εταιρείας.

Εξωτερικά μην φανταστείτε ότι ήρθαν τα πάνω κάτω. Οι διαστάσεις μεγάλωσαν ελαφρά (εκτός από το ύψος το οποίο παραμένει από τα μικρότερα της κατηγορίας), προκειμένου να βελτιωθούν οι χώροι επιβατών και αποσκευών. Η εμφάνιση παραμένει πιστή στην φιλοσοφία της εταιρείας, κάτι που σημαίνει ότι όλα σχεδόν έχουν αλλάξει, αλλά και πάλι δύσκολα ο λιγότερο ενημερωμένος θα καταλάβει την νέα γενιά. Εκεί πάντως που έγινε η επανάσταση, είναι στην αεροδυναμική, όπου ο συντελεστής του 0,23 είναι μία εξαιρετική τιμή. Εξαιρετικό είναι επίσης και το γεγονός ότι παρότι το Α4 μεγάλωσε και εμπλουτίστηκε με πολλά νέα συστήματα, εντούτοις δεν βάρυνε, επιτυγχάνοντας μάλιστα μία μείωση της τάξεως των 120 κιλών.

Το νέο εσωτερικό πάντως ξεχωρίζει αμέσως. Σε ένα αψεγάδιαστο σύνολο από πλευράς ποιότητας, εργονομίας και φινιρίσματος, μπορεί να συναντήσει κανείς το virtual cockipit (την μεγάλη ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων που πρωτογνωρίσαμε στο ΤΤ), την κεντρική οθόνη της κονσόλα που μοιάζει να «αιωρείται» στο επάνω μέρος του ταμπλό, την νέα πιο λειτουργική διάταξη των χειριστηρίων του ΜΜΙ, αλλά και πιο αμφιλεγόμενες υλοποιήσεις, όπως ο ενιαίος αεραγωγός που διατρέχει το μεγαλύτερο μέρος της πρόσοψης του χαμηλού ταμπλό.

Στα μηχανικά μέρη συναντάμε τις νέες αναρτήσεις με διατάξεις πέντε συνδέσμων σε όλους τους τροχούς, 3 κινητήρες TFSI (η αρχική έκδοση ξεκινάει από τα 1.4 λίτρα και πλαισιώνεται από 2 δίλιτρους), αλλά και 4TDI πετρελαιοκινητήρες, με κορωνίδα τους νέους 3λιτρους V6. Στην μετάδοση συναντάμε το στάνταρ χειροκίνητο εξάρι  κιβώτιο, το S Tronic διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, το νέο 8αρη tiptronic με κλασικό μετατροπέα ροπής (θα πλαισιώνει το δυνατότερο V6 ντίζελ), ενώ δεν θα μπορούσε να  λείπει  και η quattro μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (με μία αρχική κατανομή της ροπής 40% εμπρός και 60% πίσω, για λιγότερη υποστροφή και περισσότερη ευελιξία). Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχουν τέσσερις επιλογές στην ανάρτηση (στάνταρ, χαμηλωμένη και δύο συνδυασμοί με ηλεκτρονική απόσβεση), σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και σπορ διαφορικό με ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών (αρχικά μόνο για το κορυφαίο V6 ντίζελ).

Από το Q7 έχουν μεταφερθεί  τα περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα, ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και συνδεσιμότητας. Ειδικά με το traffic jam assist, μπορείς έστω και για μικρά χρονικά διαστήματα (και μέχρι τα 65 χλμ./ώρα) να πάρεις μία μικρή γεύση από αυτόνομη οδήγηση, μιας και το σύστημα επεμβαίνει σε τιμόνι, φρένα και κιβώτιο.

Οδηγικά, οι πρώτες εντυπώσεις εστιάζονται στην εξαιρετική κατευθυντικότητα, με μία αμεσότητα στην ευελιξία, που θυμίζει GTI, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος στην αίσθηση του τιμονιού (ειδικά στην επιλογή dynamic drive του select). Οι 150 ίπποι της αρχικής βενζινοκίνητης έκδοσης αποδεικνύονται ικανοποιητικά επαρκείς, αν και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν εξαιρετικές επιλογές στα 2 λίτρα.

Το νέο Α4 αναμένεται στην χώρα μας το Νοέμβριο, ενώ οι πρώτες πληροφορίες τοποθετούν το κόστος της βασικής έκδοσης στα 32.500 ευρώ._Σ.Τ.          

 

1.4 TFSI

2.0 TFSI

2.0 TFSI

 

Κυβισμός

1.395

1.984

1.984

 

Ισχύς (ίπποι)

150

190

252

 

Ροπή (Nm)

250

320

370

 

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

8,9

7,3

5,8

 

Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα)

210

240

250

 

Μ. κατ. (λτ./100 χλμ.)

4,9

4,8

5,7

 

Ρύποι CO2  (γρ./χλμ)

114

109

129

 

 

2.0 TDI

2.0 TDI

3.0 TDI

3.0 TDI

Κυβισμός

1.968

1.968

2.967

2.967

Ισχύς (ίπποι)

150

190

218

272

Ροπή (Nm)

320

400

400

600

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

8,7

7,7

-

5,3

Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα)

219

237

-

250

Μ. κατ. (λτ./100 χλμ.)

3,8

4,1

4,2

4,9

Ρύποι CO2  (γρ./χλμ)

99

107

110

129

 

 

 

 

 

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A4

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου