Δοκιμές Παρουσιάσεις

Oδηγούμε το νέο Audi A5 & S5

Bρεθήκαμε στο Πόρτο για την οδήγηση της δεύτερης γενιάς του Α5, καθώς και της κορυφαίας του έκδοσης, του S5.

Το νέο κουπέ δανείζεται όπως είναι φυσιολογικό στοιχεία από το Α4, κάτι που σημαίνει ότι όλα βασίζονται στην πλατφόρμα MLB evo, με ότι αυτό συνεπάγεται σε κινητήρες, κιβώτια, μετάδοση και ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Καταρχήν το νέο Α5 αν και μεγάλωσε (για να ακριβολογούμε μάκρυνε το μήκος και το μεταξόνιο, κατά 47 και κατά 13 χλστ. αντίστοιχα), εντούτοις το βάρος μειώθηκε κατά 60 κιλά. Η διαμήκης αυτή επέκταση είχε ευεργετική επίδραση στους χώρους επιβατών (ειδικά αυτούς των πίσω) και αποσκευών, ο οποίος πλέον έχει χωρητικότητα 465 λτ.

Το χαρακτηριστικό ταμπλό με το χαμηλό ύψος είναι ίδιο με αυτό του Α4 και εδώ ίσως να έπρεπε να έχουν γίνει μερικές αλλαγές με έναν πιο σπορτίφ προσανατολισμό. Τουλάχιστον υπάρχει το virtual cockpit (ο έξτρα ψηφιακός πίνακας οργάνων), head up display και η τελευταία γενιά του MMI. Αντίθετα και μάλλον απρόσμενα (για τα τελευταία δείγματα γραφής της Audi) οι εξωτερικές διαφοροποιήσεις είναι πιο έντονες σε σχέση με το Α4. Το καπό είναι πιο κυρτό στο ρύγχος, με περισσότερες ακμές να τονίζουν την μάσκα που χαμήλωσε και πλάτυνε, με τους προβολείς (στάνταρ τα xenon και έξτρα τα led matrix) να ανεβαίνουν έτσι λίγο υψηλότερα. Το αμάξωμα είναι και αρκετά αεροδυναμικό, με τον σχετικό συντελεστή να βρίσκεται στο 0,25.

Σε  ότι αφορά την γκάμα των κινητήρων, αυτή ξεκινάει από τα 2 λίτρα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα δούμε μικρή έκδοση με τον 1400αρη TFSI. Tα σύνολα βενζίνης είναι 2λιτρα με 190 και 252 ίππους, ενώ το S5 τροφοδοτείται από έναν νέο 3λιτρο V6 τούρμπο (αντί για μηχανικό υπερσυμπιεστή του απελθόντος μοντέλου) ο οποίος αποδίδει 354 ίππους και 500 Nm ροπής. Στο μέτωπο του πετρελαίου οι 2λιτρος κινητήρας αποδίδει 190 ίππους, ενώ ο 3λιτρος TDI προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με 218 και 286 ίππους. Οι τετρακύλινδροι κινητήρες είναι διαθέσιμοι με χειροκίνητο κιβώτιο ή με το αυτόματο εφτάρι S tronic διπλού συμπλέκτη, σε προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες παραλλαγές. Οι δυνατότερες εξακύλινδρες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο tiptronic οκτώ σχέσεων. Μαζί με την νέα πλατφόρμα έρχεται και η νέα αρχιτεκτονική ανάρτησης πενταπλών συνδέσμων σε όλους τους τροχούς. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα το σύστημα ηλεκτρονικής απόσβεσης, το dynamic steering (σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο κρεμαγιέρας) και το sport differential (το διαφορικό με την ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών).  

Στις πολύ ωραίες επαρχιακές διαδρομές που είχαν επιλέξει οι άνθρωποι της εταιρείας, είχαμε την ευκαιρία να σχηματίσουμε μία καλή εικόνα σχετικά με τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Α5. Το πρώτο στοιχείο έχει να κάνει με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης ανεξαρτήτως της κατάστασης του οδοστρώματος, με την συμβολή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ να είναι μεγάλη. Αυτό όμως δεν επετεύχθη εις βάρος της οδικής συμπεριφοράς η οποία διατηρεί αρκετά σπορτίφ χαρακτηριστικά. Τα στοιχεία αυτά διατηρούνται και στην κορυφαία έκδοση S5, η ανάρτηση της οποίας χωρίς να κοπανάει σε καμία περίπτωση, διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο του αμαξώματος ακόμα και υπό έντονη πίεση. Καθοριστική είναι η συνεισφορά της τετρακίνησης, όσο και του πίσω σπόρ διαφορικού που φροντίζουν για την απρόσκοπτη κατανομή της ροπής. To αυτόματο κιβώτιο (είτε πρόκειται για το S tronic του διπλού συμπλέκτη, είτε για το οκτάρι tiptronic της κορυφαίας έκδοσης) δουλεύει πολύ σωστά, ενώ καλή σε γενικές γραμμές είναι η αίσθηση του τιμονιού.

Το νέο Α5 αναμένεται να έρθει στην χώρα μας τον Οκτώβριο, ενώ προς το παρόν δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος του.     

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A5

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου