Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο AUDI S4

Η Audi παρουσίασε στην Μαγιόρκα την κορυφαία έκδοση του Α4, που σύμφωνα με την παράδοση φέρει το γράμμα S.

Η Audi παρουσίασε στην Μαγιόρκα την κορυφαία έκδοση του Α4, που σύμφωνα με την παράδοση φέρει το γράμμα S. Η διακριτική εμφάνιση ήταν πάντοτε χαρακτηριστικό γνώρισμα των S4. Διακριτικές επεμβάσεις στην μάσκα, τους προφυλακτήρες και τους καθρέπτες, καθώς και η χαρακτηριστική τετραπλή απόληξη της εξάτμισης φροντίζουν να δηλώσουν τον χαρακτήρα του Audi S4.
 
Tο νέο S4 εγκαταλείπει τον μεγάλο V8 του προηγούμενου μοντέλου και επιστρέφει στους υπερτροφοδοτούμενους V6 κινητήρες. Ο κυβισμός ανέρχεται στα 3 λίτρα και συνοδεύεται από μηχανικό υπερσυμπιεστή τύπου Roots. Όπως δήλωσαν οι μηχανικοί της εταιρείας, διαπίστωσαν ύστερα από εξαντλητικές δοκιμές ότι η συγκεκριμένη λύση υπερέχει έναντι μιας διάταξης με δύο τούρμπο. Τον συνοδεύει ένα χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, εναλλακτικά προσφέρεται το εξαιρετικό S tronic διπλού συμπλέκτη, το οποίο χάρις στις κατάλληλες ενισχύσεις μπορεί πλέον να αντέξει την δύναμη ενός τέτοιου κινητήρα. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. 333 ίπποι, 440 Nm από τις 2.900 έως τις 5.300 σ.α.λ., 5,1 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα (5,3 για την έκδοση με το S tronic).
 
Την μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς αναλαμβάνει το κεντρικό διαφορικό Τόρσεν, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες κατανεμεί την ροπή σε ποσοστό 40/60 μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών αντίστοιχα. Το σύστημα quattro όμως περνάει πλέον σε ένα υψηλότερο επίπεδο, με την προσθήκη στους πίσω τροχούς ενός ενεργού διαφορικού (sport differential), που παρουσιάζεται για πρώτη φορά από την γερμανική εταιρεία. Θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο σύστημα που γνωρίσαμε πρόσφατα στην BMW X6 και σκοπός του είναι να διαχειριστεί την ροπή μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Ένας κεντρικός ηλεκτρονικός εγκέφαλος αναλαμβάνει τον έλεγχο και τον συντονισμό, όλων των επιμέρους συστημάτων. Έτσι εκτός από την απόκριση του κινητήρα, την τετρακίνηση και το σπορ διαφορικό, ο εγκέφαλος ελέγχει τις ενεργητικές αναρτήσεις, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου, καθώς  και το dynamic steering. Αυτό το τελευταίο αφορά το τιμόνι, η κρεμαγιέρα του οποίου διαθέτει με μεταβλητό βήμα, προκειμένου το τιμόνι να κόβει περισσότερο στις χαμηλές ταχύτητες και λιγότερο στις υψηλές.  Όλα αυτά βασίζονται στην πλατφόρμα της τελευταίας γενιάς του Α4 το οποίο επωφελείται από την ευεργετική επίδραση των μικρότερων προβόλων  και του μακρύτερου μεταξονίου, ενώ στην προκειμένη περίπτωση η αλουμινένια ανάρτηση έχει δεχθεί επεμβάσεις με σφιχτότερες ρυθμίσεις, ενισχυμένους συνδέσμους και μικρότερη κατά 20 χλστ, απόσταση από το έδαφος.
 
Είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την αποτελεσματικότητα όλων αυτών, τόσο στους πολύ καλούς ισπανικούς δρόμους, όσο και στην πίστα της Μαγιόρκα. Με πλήρη ηλεκτρονική εξάρτηση τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε κινήθηκαν ταχύτατα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από την μεριά του οδηγού και το ESP να επεμβαίνει πραγματικά σπάνια.
 
Το νέο Audi S4 που είναι διαθέσιμο σε σεντάν και avant, αναμένεται στην χώρα μας μέσα στο πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς, ενώ οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα. Λογικά πάντως θα τοποθετηθεί ανάμεσα στο Α4 3.2 quattro των 57.000 ευρώ και στο S5 των 72.000 ευρώ.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A4

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου