top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Fiat Tipo

Ταξιδεύουμε στο Τορίνο προκειμένου να ανακαλύψουμε τι αντιπροσωπεύει το σεντάν που ύστερα από σχεδόν 3 δεκαετίες επαναφέρει το ιστορικό όνομα “Tipo”.

Με το σλόγκαν “Tο νέο Fiat Tipo γεννήθηκε για να είναι ένα σεντάν” η ιταλική εταιρεία προσθέτει (παραδόξως) ένα νέο μοντέλο σε μια κατηγορία που η δημοτικότητά της έχει εξανεμιστεί εδώ και δεκαετίες. Από εκεί και πέρα, το Tipo, όπως και το αρχικό (hatchback) μοντέλο του 1988 έχουν κοινό παρονομαστή την εξασφάλιση πλούσιων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, προσανατολισμένα αμφότερα στην ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας.

Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο δεν έχει τίποτα κοινό με κάποιο από τα υφιστάμενα μοντέλα της ιταλικής φίρμας, εντούτοις θεωρητικά κουβαλάει κάποια στοιχεία από επόμενα που θα προσδώσουν στην, εκτός 500, γκάμα μια εταιρική ομοιογένεια. Από εκεί και πέρα προφίλ του αυτοκινήτου θυμίζει BMW και σε κάθε περίπτωση χαρακτηρίζεται από μια ισορροπία που έλειπε από προκατόχους του, όπου σχεδιαστικά ο όγκος της ουράς αποτελούσε μια εκ των υστέρων προσθήκη σε ένα υφιστάμενο μοντέλο, όπως για παράδειγμα στο Linea. Εν προκειμένω, οι άνθρωποι της Fiat δεν έχαναν ευκαιρία να μας τονίζουν ότι το Tipo σχεδιάστηκε εξ αρχής σαν 4θυρο με τα οφέλη να μην εντοπίζονται μόνο στο αρμονικότερο τελικό αποτέλεσμα, αλλά και στην καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Έτσι, το μήκους 4,54 μ. αμάξωμα μπορεί να φιλοξενήσει με ικανοποιητική άνεση 5 επιβάτες με ανάστημα 1,88 εμπρός και 1,80 πίσω. Εξίσου ευρύχωρο είναι και το χωρητικότητας 520 λίτρων πορτ μπαγκάζ.

Στην Ελληνική αγορά το Tipo θα προσφέρεται με μια γκάμα η οποία θα περιλαμβάνει τέσσερα κινητήρια σύνολα, εκ των οποίων τα δύο βενζίνης (1.4 16v Fire 95 PS και 1.6 1.6v E-Torq 110 PS) και τα άλλα δύο πετρελαίου (1.3 Multijet II 95 PS και 1.6 MultiJet II 120 PS), που κατά περίπτωση θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων, με εξαίρεση τον 1600άρη βενζινοκινητήρα που θα προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στο Τορίνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο με το 1600άρη πετρελαιοκινητήρα. Η πρώτη εντύπωση, μπαίνοντας στο Tipo είναι ότι έχει γίνει προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι βασικές απαιτήσεις ενός οδηγού, παρότι εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με ένα προσιτό σε τιμή αυτοκίνητο. Έτσι ο εξοπλισμός, ακόμα και στη βασική έκδοση διαθέτει κάποια στοιχεία, όπως η οθόνη multimedia των 5”, που συναντώνται σε ακριβότερα μοντέλα, ενώ η ποιότητα των υλικών, όπως τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό, χωρίς να υπόσχονται premium αίσθηση, δεν δείχνουν φτηνά. Πάντως. ο οδηγός, θα εκτιμήσει περισσότερο τη σωστή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, αλλά και τον απλό και συνάμα εργονομικό σχεδιασμό των χειριστηρίων.

Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από το δρόμο, με την ανάρτηση να περνά με άνεση τα λιθόστρωτα και τις πανταχού παρούσες γραμμές του τραμ στη μεγαλούπολη της Βόρειας Ιταλίας, και το πλαίσιο, το οποίο έχει κερδίσει ήδη τις εντυπώσεις στα 500X, Renegade και 500L, να δείχνει στιβαρό απέναντι σε κάθε είδους ανωμαλία. Το τιμόνι είναι ακριβές και με τη σωστή δόση υποβοήθησης, ενώ πολύ καλή αίσθηση διαθέτει ο επιλογέας στο 6άρι κιβώτιο, όπως και εκείνη του μεσαίου πεντάλ.

Στον τομέα των επιδόσεων, ο 1.6 Multijet II, εξασφαλίζει για το Tipo, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9.7”. Αντίστοιχα η εργοστασιακή κατανάλωση διαμορφώνεται στα 4,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CΟ2 στα 110 γρ./χλμ.

Αλλαγή ρότας

Η αναπάντεχη διάθεση του Tipo στην Ευρωπαϊκή αγορά ακυρώνει ως ένα βαθμό την ανακοινωθείσα στρατηγική που ήθελε τη Fiat να μεταλλάσσεται σε μια premium φίρμα με τη γκάμα της να διαμορφώνεται γύρω από παραλλαγές του 500. Η Fiat επιστρέφει στις ρίζες της, λοιπόν, που σημαίνει ότι θα εστιάσει ένα μέρος της ενέργειάς της σε αυτό που πάντα γνώριζε να κάνει καλά, να κατασκευάζει καλά αυτοκίνητα για το μέσο χρήστη. Το 4θυρο Tipo, το οποίο έρχεται στη χώρα μας το Φεβρουάριο του 2016, σίγουρα θα βρει το κοινό του στη χώρα μας, δεδομένου ότι η τιμή του θα είναι δεόντως δελεαστική, ξεκινώντας από τα 13.990 ευρώ (13.119 με απόσυρση) για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων, ενώ στην προσεχή έκθεση της Γενεύης αναμένεται η hatchback και station παραλλαγή του που θα ιντριγκάρουν το πολυπληθές κοινό της φίρμας.
 

  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ