top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona 1.6 diesel 115/136 PS

Τελούντες εν αναμονή της επίσημης διάθεσής τους στη χώρα μας από τα τέλη Αυγούστου και μετά, οδηγούμε στην Ισπανία τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του νέου Kona που «φορούν» τον νέο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα της γενιάς Smartstream της Hyundai.

Το γεγονός ότι η κατηγορία των B-SUV’s θα συνεχίσει να μας απασχολεί για πολύ ακόμα, είναι δεδομένο. Κάτι αντίστοιχο όμως αναμένεται να συμβεί και με τις πετρελαιοκίνητες παραλλαγές των εν λόγω μοντέλων, οι οποίες, παρά το βαρύ… κατηγορώ που τους συνοδεύει την τελευταία 3ετία, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να πρωταγωνιστούν έως ότου παραδώσουν τη σκυτάλη στα mild hybrids, στα plug-in hybrids και εν συνεχεία στα ΒEV’s (Battery Electric Vehicles) αποκτώντας συγχρόνως το πάντοτε απαραίτητο για τις περιστάσεις λαϊκό… έρεισμα. Έως τότε, όμως, κατασκευαστές με ανοδικό «ρεύμα», όπως η Hyundai, για παράδειγμα, θα συνεχίζουν να επενδύουν στην πετρελαιοκίνηση ανταποκρινόμενοι σε μία φθίνουσα μεν, πλην όμως σεβαστή σε όγκο, ζήτηση. Τόσο στην Ευρώπη, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Για την περίσταση λοιπόν η κορεάτικη εταιρεία παρουσιάζει τη νέα γενιά ντίζελ κινητήρων Smartstream, που διαθέσιμη κάτω από το καπό του νέου Kona (και όχι μόνο) σε έκδοση 1,6 λίτρων, με 115 ίππους και ροπή 275 Nm ή με 136 ίππους και 45 επιπλέον Nm, με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Για την ακρίβεια δε, η μικρή παραλλαγή του εν λόγω συνόλου, που φυσικά πληροί όπως και η μεγαλύτερη την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6d-TEMP, πάει «πακέτο» μ’ ένα παραδοσιακό «6άρι» και κίνηση εμπρός, ενώ εκείνη των 136 ίππων, με το «7άρι» DCT κιβώτιο των Κορεατών (σ. σ.: όπως πολλάκις έχουμε επισημάνει, πρόκειται για μία in-house κατασκευή της Hyundai) και κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, ο συγκεκριμένος τύπος μετάδοσης συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και 20% σε σχέση μ’ ένα «κλασσικό» αυτόματο «6άρι» προσφέροντας, συν τοις άλλοις, τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Normal και Sport, χωρίς όμως την παρουσία paddles πίσω από το τιμόνι.

Κατά τη διάρκεια της σύντομης -είναι η αλήθεια- επαφής μας με το πετρελαιοκίνητο Hyundai Kona, είχαμε την ευκαιρία να «γευτούμε» την καλή προσθιοκίνητη έκδοση, σε συνδυασμό με το 7-DCT κιβώτιο των Κορεατών, αποκομίζοντας στους ισπανικούς δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης μία πολύ καλή αίσθηση. Τα σχεδόν 1.350 κιλά της κατασκευής «κρύβονται» υποδειγματικά από την άφθονη ροπή του Smartstream κινητήρα, ο οποίος τραβά αγόγγυστα και δίχως δισταγμούς έως και το όριο περιστροφής του. Η δύναμή του είναι πανταχού παρούσα, λοιπόν, τη στιγμή που το κιβώτιο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων τόσο με την αμεσότητα, όσο και με τον ομαλό τρόπο που λειτουργεί. Τα δε επίπεδα θορύβου του κινητήρα παραμένουν σε λογικά για το είδος επίπεδα, με την προσεγμένη ηχομόνωση να κάνει πολύ καλά τη δουλειά της.

Στο δρόμο, όπως και το 1.000άρη Kona των 120 ίππων, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στην έντυπη έκδοσή μας την πλήρη δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους, έτσι και το πετρελαιοκίνητο 1.6 FWD των 136 ίππων, δείχνει να «πατά» με σιγουριά και… αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο αποπνέοντας συγχρόνως έναν διακριτικά σπορτίφ χαρακτήρα. Κι αυτό, χωρίς να φέρνει υπερβολικά και συνάμα χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του, παρά τις 17άρες ζάντες του full-extra αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας στους παραδοσιακά προσεγμένους δρόμους της Ισπανίας πριν λίγα 24ώρα. Όπως είναι αναμενόμενο, για περισσότερες και πιο «σίγουρες» εντυπώσεις, αναμένουμε την πλήρη δοκιμή του στη χώρα, η οποία προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μετά το τέλος Αυγούστου, όταν και οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδοχές του κορεατικού Β-SUV θα πατήσουν και επίσημα τους τροχούς τους στην άσφαλτο.

Έως τότε, ας θυμηθούμε τις τιμές του, οι οποίες έχουν ήδη καθοριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία. Πιο αναλυτικά, για την έκδοση των 115 ίππων, η οποία, όπως και η μεγαλύτερη, είναι διαθέσιμη στα επίπεδα εξοπλισμού Style, Premium και Distinctive, το κόστος διαμορφώνεται στα 19.290, 20.290 και 21.890 ευρώ, αντίστοιχα. Τα προσθιοκίνητα 1.6D 136 PS 7-DCT κοστίζουν 21.290, 22.190 και 25.190 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο τετρακίνητο 23.990, 25.990 και 27.390 ευρώ. Στην έκδοση Style μπορεί να έχει κανείς στη διάθεσή του μεταξύ άλλων το πακέτο τεχνολογίας SmartSense της Hyundai, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα, ελέγχου καθόδου σε κατηγόρα, προειδοποίησης εκτροπής πορείας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και απόσπασης προσοχής οδηγού και προαιρετικά σύστημα αυτόματης πέδησης. Η Premium διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, έξυπνο κλειδί και μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ η Distinctive επιπλέον ζάντες 17 ιντσών και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αφορούν στην ανίχνευση τυφλού σημείου και κάθετα διερχομένων πεζών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου προς τα πίσω._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ