top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Hyundai Tucson

Το Tucson, το best seller μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη, επικαιροποιείται σχεδιαστικά διαθέτοντας συγχρόνως μία αναθεωρημένη γκάμα κινητήριων μονάδων, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η 2λιτρη ντίζελ που συνοδεύεται από ένα mild-hybrid σύστημα των 48 Volt.

Από το 2015, η τρέχουσα γενιά του Hyundai Tucson έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη 300.000 αγοραστών ανά τον κόσμο, με τους περισσότερους εξ αυτών να κατοικοεδρεύουν στη γηραιά ήπειρο. Έχοντας σηκώσει στους ώμους του το ρόλο του βασικού και μοναδικού εκπροσώπου της Hyundai στην κατηγορία των C-SUV’s -στην οποία παρεμπιπτόντως πρωταγωνιστούν από την ίδρυσή της μεγάλα και «βαριά» ονόματα του είδους, όπως το Nissan Qashqai για παράδειγμα- ήρθε η ώρα για μια εφ’ όλης της ύλης ανανέωση που για την περίσταση έχει ως αιχμή του δόρατος σημαντικούς τομείς -πέραν της αισθητικής αναβάθμισης εντός και εκτός. Με πρώτη και καλύτερη, ασφαλώς, εκείνης που αφορά στις κινητήριες μονάδες του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή κι ας εστιάσουμε, σε πρώτη φάση, σε αυτό που εισπράττει κανείς με την πρώτη μάτια και επαφή μαζί του.

Οπτικά, το νέο Tucson υιοθετεί τη γνώριμη, από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας Hyundai, εμπρόσθια μάσκα, τη γνωστή Cascading Grille, η οποία προσδίδει στην κατασκευή τον απαραίτητο δυναμισμό. Αλλά και… μπόλικη κομψότητα. Το πακέτο των αλλαγών αισθητικού περιεχομένου σε σχέση με το παρελθόν συμπληρώνει εμπρός ο ανασχεδιασμένος και πιο «ψηλός» προφυλακτήρας, τα ελαφρώς τροποποιημένα εμπρός φώτα, που δεν ακολουθούν τη λογική που είδαμε στο νέο Kona και το ολοκαίνουργιο Santa Fe, ενώ στο πλάι οι νέας σχεδίασης ζάντες των 16, 17, 18 ή 19 ιντσών. Αντίστοιχο, αν και πιο συντηρητικό, κλίμα ακολουθείται και στο πίσω μέρος, με τα φώτα… ουράς και τον προφυλακτήρα να διαφοροποιούνται ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εκτός απ΄όλα αυτά, το νέο Tucson προσφέρει και νέες εξωτερικές χρωματικές επιλογές και συγκεκριμένα τις Olivine Grey, Stellar Blue και Champion Blue.

Σημαντικότερες εντούτοις είναι οι αλλαγές στην καμπίνα, με το άνω τμήμα του ταμπλό να απαρτίζεται πλέον από μαλακά υλικά. Η απτή ποιότητα κατασκευής είναι ευρωπαϊκή και η εργονομία απροβλημάτιστη, με τη γενικότερη αίσθηση του εσωτερικού να «στέκεται» με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό. Τόσο από Δύση, όσο και από Ανατολή. Οι χώροι παραμένουν ανταγωνιστικοί στο πίσω κάθισμα, με το πορτ μπαγκάζ να είναι σε θέση να αποθηκεύσει αποσκευές με όγκο έως και 513 λίτρα ή 459 λίτρα στην mild-hybrid έκδοση ντίζελ των 48V. Από εκεί και πέρα, ο εξοπλισμός ασφάλειας και διασύνδεσης είναι επικαιροποιημένος με όλα τα σύγχρονα καλούδια περιλαμβάνοντας σε σχέση με τον πρώτο το «πακέτο» SmartSense, στο οποίο εμπεριέχονται οι υπο-μονάδες Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW), Intelligent Speed Limit Warning (ISLW) και High Beam Assist (HBA). Τα νέα σε σχέση με το παρελθόν στοιχεία είναι το Surround View Monitor (SVM), καθώς και το Smart Cruise Control με σύστημα Stop & Go (SCCw/ S&G).

Τα ακόμα πιο σημαντικά νέα μας έρχονται από τον τομέα των μονάδων κίνησης, οι οποίες αποτελούνται από δύο ντίζελ και δύο βενζινοκίνητες παραλλαγές πληρώντας τη νόρμα Euro 6d-TEMP. Σημείο αναφοράς είναι η 2λιτρη ντίζελ των 185 ίππων, η οποία συνδυάζεται μ’ ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V που αποτελεί από μία γεννήτρια-μίζα και μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kW, η οποία είναι εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η όλη αυτή διάταξη επιτελεί καθαρά υποστηρικτικό ρόλο στον ντίζελ κινητήρα παρέχοντας στην πλήρη επιτάχυνση επιπλέον 16 ίππους. Σε ήπιους ρυθμούς κίνησης, το mild-hybrod σύστημα απλά μειώνει το φορτίο του κινητήρα, με όφελος τις μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο και ρύπους (5,7-6.0 λίτ./100 χλμ, 149-157 gr CO2 ανά χλμ.), χωρίς όμως ποτέ να τον αντικαθιστά. Φυσικά, κατά τη διαδικασία της επιβράδυνσης, ανακτάται ενέργεια προκειμένου η μικρής χωρητικότητας μπαταρία να ανατροφοδοτηθεί ώστε στη συνέχεια να… προσφέρει ξανά. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι αποκλειστικά τετρακίνητη και μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή μ’ ένα νέο αυτόματο «8άρι».

Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει ο νέος 1.600άρης CRDi ντίζελ κινητήρας της γενιάς Smartstream (όπως και στο αντίστοιχο Kona) και μάλιστα σε εκδόσεις με απόδοση 115 ή 136 ίππων. Η πρώτη είναι προσθιοκίνητη και πάει… πακέτο με «6άρι» σασμάν, ενώ η ισχυρότερη μπορεί να συνδυαστεί με το in-house «7άρι» κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Hyundai και σύστημα τετρακίνησης. Το 2019, μάλιστα, το εν λόγω σύνολο θα παρουσιαστεί για τις ανάγκες του νέου Tucson «παρέα» με το υβριδικό σύστημα των 48V της «μεγάλης» 2λιτρης έκδοσης του μοντέλου. Η γκάμα του, πάντως, από τώρα περιλαμβάνει ήδη τον 1.600άρη GDI βενζινοκινητήρα των 136 ίππων, καθώς και τον αντίστοιχου κυβισμού T-GDi των 177 ίππων, με τον πρώτο να «ταιριάζει» με χειροκίνητο κιβώτιο και τον δεύτερο δυνητικά με το 7DCT και κίνηση σε όλους τους τροχούς που έχει ως αρωγό τη γνώριμη τετρακίνηση HTRAC των Κορεάτων.

Κατά τη σύντομη επαφή που είχαμε με το νέο Tucson στη Βαρκελώνη, το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε αποκλειστικά, λόγω έλλειψης χρόνου, στη 2λιτρη έκδοση ντίζελ με το mild-hybrid σύστημα των 48V. Οδηγώντας σβέλτα, η αλήθεια είναι πως σε επίπεδο προσλαμβάνουσας αίσθησης δύσκολα θα αντιληφθεί κανείς τις επιδόσεις που προμηνύουν τα 185 άλογα και η ροπή των 400 Nm της όλης διάταξης. Εν τοις πράγμασι, βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι νωχελική, πολλώ δε μάλλον, αργή. Απλά, τα 1.682 έως και 1.842 κιλά της κατασκευής (ανάλογα τον εξοπλισμό και τον τύπο της μετάδοσης) μετριάζουν την αίσθηση σε περίπτωση που αποφασίσεις να βυθίσεις το γκάζι και να «επιτεθείς» πίσω από το ελαφρύ αλλά σαφές σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, πάντως, ο CRDi κινητήρας είναι αθόρυβος, ενώ σε υψηλά για τα δεδομένα των C-SUV’s επίπεδα κυμαίνεται τόσο η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, όσο και η απόσβεση της ανάρτησης σε επαρχιακό ή αστικό δίκτυο. Για περισσότερες και πιο «σίγουρες» εντυπώσεις θα πρέπει όλοι μας να κάνουμε υπομονή έως τον προσεχή Οκτώβριο, όταν τα πρώτα αντίτυπα του νέου Hyundai Tucson θα πατήσουν και επίσημα τους τροχούς τους στην πάντοτε… δύστροπη και γεμάτη εκπλήξεις ελληνική άσφαλτο._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ