Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Jeep Compass

Έρχεται αποφασισμένο να βάλει τα δύσκολα, ακόμη και στις premium προτάσεις της κατηγορίας των C-SUV βασισμένο και στον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Θα τα καταφέρει; Οδηγούμε το νέο Jeep Compass στην Λισαβόνα και αναφέρουμε...

Είδαμε το Jeep Compass στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, με το μοντέλο να συγκεντρώνει εκεί αρκετά βλέμματα πάνω του, αλλά να προκαλεί και συζητήσεις για το που τοποθετείται, τις τεχνολογίες που διαθέτει, την πολυτέλεια που προσφέρει στο εσωτερικό του, τα πολλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής υποστήριξης και φυσικά τις ικανότητές του εκτός δρόμου, έτσι ώστε να δικαιολογεί στο 100% και το όνομά του ως “Jeep”. Με τα παραπάνω, ως πρώτα δεδομένα, ταξιδέψαμε μέχρι την Πορτογαλία για την οδηγική γνωριμία μας μαζί του. Από κοντά και με την πρώτη ματιά, σημειώνεις στο μπλοκάκι σου, ότι είναι ένα SUV σε compact διαστάσεις –τοποθετείται ανάμεσα στο Renegade και το Cherokee- αφού ουσιαστικά μιλάμε για ένα C-SUV το οποίο με το ξεχωριστό σχήμα του οποίο δεν μπορείς να μην το προσέξεις. Ο δυναμισμός της εξωτερικής του εμφάνισης, οφείλεται κυρίως στην χαρακτηριστική μάσκα της φίρμας, στα τραπεζοειδή ανοίγματα στους θόλους, στις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στα εμπρός φωτιστικά σώματα, στην οροφή και στις κολώνες του παρμπρίζ, ενώ η επικλινής οροφή του χαρίζει ταυτόχρονα πιο σπορτίφ στοιχεία. Κλείνοντας την αναφορά μας στην εξωτερική του εμφάνιση, σημειώστε ότι θα διατίθεται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς και 7 σχέδια στις ζάντες των 16 έως 19 ιντσών ανάλογα με την έκδοση.

Τον πιο premium -πλέον- χαρακτήρα του μοντέλου, τον διαπιστώνεις και όταν ανοίξεις τις πόρτες του νέου Jeep Compass. Το εσωτερικό, φαίνεται να είναι φτιαγμένο από ποιοτικά υλικά τα οποία μάλιστα έχουν καλή συναρμογή, την ίδια ώρα που και η εργονομία είναι σε επίπεδο να σου κάνει άνετη και εύκολη την ζωή. Η αισθητική του εσωτερικού βέβαια δεν ταιριάζει με τα premium που ξέρουμε, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτήν την περίπτωση βρισκόμαστε μέσα και σε ένα Jeep… οπότε έπρεπε να γίνει ένας συνδυασμός δύο διαφορετικών κόσμων, οι οποίοι φαίνεται τελικά να συνυπάρχουν αρμονικά στο τελικό αποτέλεσμα.

Καθόμαστε αναπαυτικά στην θέση του οδηγού, έχοντας μπροστά μας μία “7άρα” έγχρωμη οθόνη LED (η βασική 3,5’’), η οποία απεικονίζει όλες εκείνες τις χρήσιμες πληροφορίες που θέλουμε να έχουμε στην διάθεσή μας. Γυρνάμε το κεφάλι μας προς τα δεξιά και εκεί, στο κέντρο της κονσόλας, το μάτι μας πέφτει αμέσως πάνω στην οθόνη αφής 8,4 ιντσών (διατίθεται και με 5,0 και 7,0 ίντσες), η οποία αφορά το σύστημα Infotainment Uconnect, το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Η ματιά μας προχωράει παρακάτω, όπου και ο περιστροφικός διακόπτης για το σύστημα τετρακίνησης, τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι θύρες σύνδεσης και φόρτισης φορητών συσκευών και το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Οι χώροι εξαιρετικοί, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, με τον διαθέσιμο των αποσκευών τους να είναι στα 438 λίτρα (αυξομειώνεται σε τρία επίπεδα ύψους) και να φτάνει μέχρι τα 1.251 με τα πίσω καθίσματα πεσμένα.

Τα καλά νέα συνεχίζονται με την γεμάτη γκάμα του μοντέλου. Σημειώστε λοιπόν, ότι το νέο Jeep Compass θα διατίθεται στις εκδόσεις “Sport”, “Longitude”, “Limited” (η πλουσιότερη με βάση τον εξοπλισμό και λευκή των φωτογραφιών μας) και φυσικά στην πιο μάχιμη “Trailhawk” (το κόκκινο και το πορτοκαλί στις εικόνες), αφού στην συγκεκριμένη έκδοση η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 2,5 εκατοστά σε σχέση με το “απλό” (21,6 εκ. συνολικά), τα 17άρια ελαστικά είναι εκτός δρόμου και το μοντέλο σε αυτή του την εκδοχή, προσφέρει μεταξύ άλλων, γωνία προσέγγισης 30 μοιρών, διαφυγής 33,6 και ράμπας 24,4 αντίστοιχα. Την ίδια ώρα, μεγάλη διαφορά στο Trailhawk κάνουν και τα “κοντά” τα οποία επιλέγεις από το μπουτόν ”4WD LOW”.

Όσο αφορά τώρα, τις κινητήριες επιλογές του μοντέλου, που αφορούν την Ευρώπη, διατίθεται με μοτέρ βενζίνης 1.4 λίτρων, 140 ίππων (κίνηση εμπρός και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων), 170 ίππων (4WD με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων) και 2.4 με 184 ίππους σε συνδυασμό επίσης με το “9άρι”. Ως diesel, έχει για βάση τον 1.6 των 120 ίππων (κίνηση εμπρός και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) και δύο -αποκλειστικά τετρακίνητες- εκδόσεις του 2λιτρου κινητήρα, με 140 ίππους (είτε με το μηχανικό “6άρι”, είτε με το αυτόματο “9άρι) και την κορυφαία των 170 ίππων, εφοδιασμένη με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Βολευόμαστε λοιπόν στην θέση οδήγησης, για να αρχίσουμε το πιο ενδιαφέρον κομμάτι, κάθε γνωριμίας μας. Την πράξη. Το νέο Jeep Compass διαθέτει στην φαρέτρα του, δύο συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, το “Jeep Active Drive” και το “Jeep Active Drive Low” (με σχέση υποπολλαπλασιασμού 20:1), τα οποία μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαθέσουν το σύνολο της ροπής στον τροχό που την χρειάζεται. Και τα δύο, ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης “Jeep Selec-Terrain” το οποίο προσφέρει πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις λειτουργίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Επιλέγοντας ανάμεσα στα “AUTO”, “SNOW”, “SAND”, “MUD” αλλά και “ROCK” (αφορά αποκλειστικά το Trailhawk) ο οδηγός μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία ανάλογα με την στιγμή και τον δρόμο που θα βρεθεί αλλά και την “διάθεση” του καιρού.

Τα συγκεκριμένα συστήματα τετρακίνησης, εκτός από την ασφάλεια στον δρόμο και “έξω από αυτόν”, συνδράμουν και στην οικονομία αφού είναι εξοπλισμένα με ένα έξυπνο σύστημα άμεσης αποσύνδεσης του πίσω άξονα, το οποίο ουσιαστικά απεμπλέκει την τετρακίνηση, όταν αυτή δεν απαιτείται και την επαναφέρει ακαριαία όταν χρειαστεί, ανεξαρτήτως ταχύτητας και χωρίς καμία εμπλοκή του οδηγού. Στην καλή άσφαλτο της Πορτογαλίας τώρα, το αυτοκίνητο μας έδειξε έναν πολύ καλό χαρακτήρα, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, την ανάρτηση να διαβάζει σωστά και το τιμόνι να μεταφέρει ουσιαστικές πληροφορίες στον οδηγό, χωρίς όμως να είναι το σημείο αναφοράς στο νέο Jeep Compass. Σε αυτόν τον τομέα, θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση και ακόμη περισσότερες πληροφορίες από το σύστημα διεύθυνσης -όταν ανεβαίνει ο ρυθμός- ενώ ιδανικά θα το επιλέγαμε και με πιο μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτηση για την καθημερινότητα. Το σύνολο όμως, παρ' όλα αυτά, σου δείχνει σε κάθε χιλιόμετρο που το οδηγείς, ότι έχει κατασκευαστεί με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και αυτό το νιώθεις από την πρώτη στιγμή μαζί του. Σημειώστε εδώ, ότι το έχουν εξοπλίσει με έναν κλωβό ασφαλείας, από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό άνω του 65% και με περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως για παράδειγμα ειδοποίηση επερχόμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης πορείας στην λωρίδα, ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα, κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα υποβοήθησης παράλληλης και κάθετης στάθμευσης, ενεργό cruise control, σύστημα ευστάθειας ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής και πολλά ακόμη, για τα οποία οι άνθρωποι της Jeep πραγματικά καμάρωναν να μας μιλάνε στην συνέντευξη τύπου, στην Πορτογαλία.

Όπως όλα δείχνουν, αλλά και μας απέδειξε σε αυτήν την πρώτη οδηγική γνωριμία που είχαμε μαζί του, το νέο Jeep Compass άλλαξε για τα καλά σελίδα, ανεβαίνοντας επίπεδο. Έρχεται για να πρωταγωνιστήσει στα C-SUV, με τους ανθρώπους της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι δεν φοβούνται καθόλου να το τοποθετήσουν ακόμη και απέναντι στις premium προτάσεις της κατηγορίας, όπως η Mercedes GLA, η ΒΜW X1 και το Audi Q3, κάθε άλλο μάλιστα, έχοντας ως μεγάλα του όπλα, τα πιο αυθεντικά εκτός δρόμου στοιχεία σε σχέση τον ανταγωνισμό αλλά και την τιμή του, για την οποία αυτές τις μέρες γίνονται προσπάθειες από την ελληνική αντιπροσωπεία να κρατηθεί σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ο στόχος είναι πολύ κοντά στο να επιτευχθεί, με την βασική έκδοση να ξεκινάει οριακά κάτω από τα 27.000 ευρώ. Εμείς, αναμένοντας την δοκιμή του στην ελληνική άσφαλτο και στα δικά μας χώματα, τα οποία μόλις έκατσαν από το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, θα σημειώσουμε κλείνοντας, ότι πλέον, είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ικανό, να κοιτάξει πολύ ψηλά, δημιουργώντας μεγάλες σκοτούρες σε εχθρούς, φίλους και συγγενείς... το οποίο, χωρίς αμφιβολία, θα μας απασχολήσει έντονα το επόμενο διάστημα. Μείνετε συντονισμένοι!_Μ. Σαλ.

 
Δείτε τώρα ένα βίντεο με το νέο Jeep Compass
 

 

Συνημμένα Αρχεία

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου