top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Lexus NX 300h

Πατώντας παραδοσιακά σε υβριδική έκδοση, η Lexus εισέρχεται και στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV, με το άκρως φουτουριστικό ΝΧ που θα διατίθεται τόσο ως δικίνητο όσο και σε τετρακίνητη εκδοχή.

Πατώντας παραδοσιακά σε υβριδική έκδοση, η Lexus εισέρχεται και στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV, με το άκρως φουτουριστικό ΝΧ που θα διατίθεται τόσο ως δικίνητο όσο και σε τετρακίνητη εκδοχή.

 

Με τη μία και μοναδική συμβατική έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα να προορίζεται μόνο για τη ρωσική αγορά, ακόμα μία (2λιτρη τούρμπο, 235 ίπποι) να αποτελεί ακόμα… σκέψη ως προς το πού θα κυκλοφορήσει, για την Ευρώπη η Lexus επέλεξε ένα σύνολο βενζίνης 2,5 λίτρων, με απόδοση 155 ίππους, η ισχύς του οποίου σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ανέρχεται σε 197 ίππους, με 21 χλγμ. ροπής που αποδίδεται σταθερά από τις 4.200-4.400 σ.σ.λ..

Μας έχει συνηθίσει η Toyota και κατά επέκταση η Lexus σε μεγάλα σύνολα, ωστόσο εδώ παρά τα κυβικά οι εργοστασιακές μετρήσεις υπόσχονται κατανάλωση που δε θα ξεπερνά τα 5,3 λτ./100 χλμ στην τετρακίνητη έκδοση, τιμή που είδαμε όντως στην πρώτη μας επαφή με το ΝΧ στους δρόμους της Αυστρίας.


Αυτό πάντως που εντυπωσιάζει (θετικά ή αρνητικά) είναι η εμφάνισή του που ξεφεύγει από τα κόμπακτ πρότυπα της κατηγορίας. Δεν παραπέμπει ούτε σε τζιποειδές, ούτε και σε υπερυψωμένο στέισον όπως τα
Audi Q5 και BMW X3 που θα βρει στο δρόμο του, αλλά χαράζει τη δική του γραμμή πατώντας στα σχεδιαστικά πρότυπα του πρωτότυπου LF-NX. Οι αιχμηρές γραμμές περιμετρικά του αμαξώματος αποτελούν το σήμα κατατεθέν του, ενώ τις εντυπώσεις κερδίζει η αλά LFA μάσκα στην έκδοση F Sport, τη στιγμή που οι απλές εκδόσεις διαθέτουν μια πιο… ήπια γρίλια εμπρός που περισσότερο παραπέμπει στο 400h.

Τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω με τις έντονες ακμές συμπληρώνουν την εικόνα εκτός, ενώ ίδιο φουτουριστικό μοτίβο επικρατεί και εντός, με την κονσόλα με τα ποιοτικά υλικά όμως να φιλοξενεί πάνω της τεράστιο πλήθος κουμπιών και διακοπτών που σαφώς απαιτούν εξοικείωση ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Ευτυχώς πάντως, το NX είναι εξοπλισμένο με το Human Machine Interface (HMI), ένα σύστημα τύπου “ποντικιού” που επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες λειτουργίες. Στα τεχνολογικά highlights του μοντέλου, εκτός από το στάνταρ Head Up Display, συμπεριλαμβάνονται οι διακόπτες αφής (!) για τον εσωτερικό φωτισμό, το Lexus Wi-fi hotspot (προαιρετικά) για πρόσβαση στο ίντερνετ ανά πάσα ώρα, καθώς και βάση ασύρματης φόρτισης για smartphones...
Με μήκος 4,63 μ. και μεταξόνιο 2.660 χλστ., το ΝΧ αποδεικνύεται αρκετά ευρύχωρο για πέντε επιβάτες, με χώρο αποσκευών της τάξης των 555 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.600 λίτρα με την αναδίπλωση των διαιρούμενων σε ποσοστό 60:40 πίσω καθισμάτων, κάτι που γίνεται και ηλεκτρικά μέσω σχετικών διακοπτών.



Στο δρόμο και συγκεκριμένα με την τετρακίνητη υβριδική έκδοση με στάνταρ CVT κιβώτιο με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις, το ΝΧ σε κερδίζει αρχικά με την ποιότητα κύλισης και εν συνεχεία με τον απαράμιλλα ήσυχο τρόπο που ταξιδεύει σε ανοιχτούς δρόμους. Μέχρι τη στιγμή που θα χρειαστεί να επιταχύνεις και θα ακουστεί ο δυστυχώς ενοχλητικός ήχος από το CVT, αισθάνεσαι σαν σε ηλεκτρικό, και μόνο οι κραδασμοί από τη σφιχτή ανάρτηση, που κατά τα άλλα περιορίζει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τις κλίσεις, θα σε βγάλουν από την γενικότερα χαλαρή αίσθηση που αποπνέει το ΝΧ. Οι κινητήρες συνδυαστικά επιταχύνουν χωρίς κομπιάσματα ή ξεσπάσματα σε όλο το εύρος λειτουργίας τους, ενώ αν δεν πιέζεις βαθιά το δεξί πόδι στο πάτωμα, τα 5,5 λίτρα επιτυγχάνονται τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι αισθητά καλύτερο σε επίπεδο πληροφόρησης και ακρίβειας από αυτά αδελφών υβριδικών μοντέλων, ωστόσο οι τεχνικοί της Lexus δεν έχουν καταφέρει ακόμα να “κρύψουν” αυτήν του την ηλεκτρική αίσθηση.



Το ΝΧ 300
h είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τις τιμές για τη δικίνητη έκδοση να ξεκινούν από τις 44.700 ευρώ και για την τετρακίνητη αντίστοιχα από τις 46.700, τη στιγμή που η γκάμα θα διαθέτει τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Dynamic, Executive, Luxury, F-Sport ).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ