Μετά το κλασικό χάτσμπακ, το Cabrio, το Clubman και τα πρωτότυπα Coupe και Roadster, το Countryman είναι η crossover εκδοχή του δημοφιλούς Mini.

Στην Αυστρία πραγματοποιήθηκε η προ-παρουσίαση του Mini Countryman, της έκτης κατά σειρά μορφής του Mini. Το Countryman φέρνει πολλά νέα στοιχεία στη γκάμα του μοντέλου που μέχρι τώρα δεν είχαμε δει. Μήκος 4 μέτρων (4.097 χιλ.), τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις και κίνησης στους τέσσερις τροχούς, αν μιλάμε για την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση Cooper S την έκδοση με τον νέο 1600αρη turbodiesel των 112 ίππων. Ο σχεδιασμός έχει κρατήσει τον γνώριμο χαρακτήρα του Mini. Είναι Mini και δεν το μπερδεύει κανείς. Αυτό που δεν περιμένεις είναι η ευρυχωρία του εσωτερικού αναφερόμενοι ασφαλώς για τις πίσω θέσεις. Ακόμα και με ύψος άνω του 1.80 μ. έχεις μεγάλα περιθώρια για το κεφάλι και τα γόνατα, ενώ τα δυο πίσω ανεξάρτητα συρόμενα καθίσματα δίνουν ευελιξία, αφού ο χώρος στις πίσω θέσεις όσο και ο χώρος αποσκευών βρίσκονται σε μια αλληλεξάρτηση από τη δυνατότητά τους να κινούνται εμπρός-πίσω κατά 130 χλστ. Ο χώρος για τις αποσκευές κυμαίνεται από τα 350 ως τα 442 λίτρα.
 
Σχεδιαστικά, στο εσωτερικό δεν αλλάζει κάτι πέρα από την αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών στην κεντρική κονσόλα, σημείο για το οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν δεχτεί συχνά επικριτικά σχόλια. Τα μηχανικά σύνολα που θα δίνουν ζωή στο Countryman θα είναι τρεις βενζινοκινητήρες, άπαντες στα 1,6 λίτρα. Οι ατμοσφαιρικοί θα αποδίδουν 98 και 122 ίππους αντίστοιχα, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος που έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις αποδίδει 184 ίππους. Ο τελευταίος και ο δυνατότερος από τους diesel μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο βασίζεται σ’ ένα ηλεκτρομαγνητικό συνεκτικό συμπλέκτη. Σε κανονικές συνθήκες, ο διαμοιρασμός φθάνει έως το 50:50, ενώ σε πιο δύσκολες καταστάσεις όπως η κίνηση σε πάγο ή χιόνι, μπορεί να φτάσει ως και το 100% στους πίσω τροχούς.
 
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τo Cooper S Countryman ALL4 σε μια μικρή πίστα, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Βιέννη και μάλιστα σε ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες, αφού το οδόστρωμα ήταν αρκετά νωπό. Παρ’ όλα αυτά, το Countryman έδειξε ότι είναι εξαιρετικά ισορροπημένο, με την τετρακίνηση να αντιδρά άμεσα αλλά και ευεργετικά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Κατά τα άλλα το Countryman κρατάει τον fun to drive χαρακτήρα όλης της οικογένειας Mini.
 

Φυσικά, για τις τιμές που θα δώσουν μια πιο πλήρη γεύση για το νέο Μini θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την επίσημη παρουσίασή του μοντέλου, στα τέλη Ιουλίου. _Σ.Σ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Countryman