top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra

Αλλαγή πλεύσης για το νέο σουπερμίνι της Nissan, που αποβάλλει το μανδύα value for money και κοιτάζει και πάλι προς το άνω κομμάτι της κατηγορίας.

Εδώ και τριάντα τρία χρόνια το όνομα του Nissan Micra έχει γράψει τη δική του ιστορία στην κατηγορία των σουπερμίνι. Καθεμία από τις τέσσερις γενιές που προηγήθηκαν άφησε το δικό της στίγμα και, σε πείσμα της τακτικής των Ιαπώνων για τη γρήγορη εναλλαγή των μοντέλων τους, ο κύκλος ζωής όλων των Micra ήταν ιδιαίτερα μεγάλος, φτάνοντας ακόμα και τα δέκα χρόνια. Ταυτόχρονα δεν έλειψαν οι διακρίσεις, όπως αυτή του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, τίτλου που κατέκτησε το retro-look Micra δεύτερης γενιάς. Τώρα το νέο ιαπωνικό σουπερμίνι έρχεται να διαδεχθεί ένα μοντέλο που δέχθηκε έντονη αμφισβήτηση, καθώς στην πράξη είχε πραγματοποιήσει ένα βήμα προς τα πίσω σε διαστάσεις και προδιαγραφές, προκειμένου να είναι συμβατό με τις ανάγκες για φθηνές μετακινήσεις της ασιατικής αγοράς.

Επρόκειτο πρακτικά για μια ηττοπαθή προσέγγιση, σαν να παραδεχόταν η Nissan πως δεν ήταν εύκολο να παρακολουθήσει την έντονα ανταγωνιστική κούρσα στην κατηγορία των σουπερμίνι. Από την άλλη, το προηγούμενο Micra, καθώς ακροβατούσε σε διαστάσεις ανάμεσα στις κατηγορίες Α και Β, ερχόταν σε τιμή αντίστοιχη του μικρότερου segment, αποτελώντας μια εξαιρετικά value-for-money επιλογή, για αυτό και το μοντέλο θα συνεχίσει να διατίθεται σε ορισμένες αγορές. Όχι πάντως στην Ευρώπη, στην οποία κατά κύριο λόγο στοχεύει το νέο μοντέλο, όπου μάλιστα και θα κατασκευάζεται – και, πιο συγκεκριμένα, στο εργοστάσιο της Renault στο Φλιν της Γαλλίας. Αυτή η αλλαγή πλεύσης δεν ήταν αναπάντεχη, καθώς εδώ και σχεδόν τρία χρόνια ο Σίρο Νακαμούρα, επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan, μιλώντας στην Έκθεση του Ντιτρόιτ σε σχέση με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, είχε αναφέρει ότι θα την υιοθετούσε και το επόμενο Micra, που αυτήν τη φορά θα στόχευε κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας. «Η Nissan έχει αρκετές σπορ καταβολές, τις οποίες χάσαμε στην πορεία. Χρειαζόμαστε στα αυτοκίνητά μας πιο έντονο χαρακτήρα», είχε πει τότε. Μια πρόγευση του νέου Micra πήραμε στην πρόσφατη Έκθεση της Γενεύης από το Sway concept, με την τελική μορφή του αυτοκινήτου να αποκαλύπτεται στο Σαλόνι του Παρισιού στις αρχές του φθινοπώρου. Μόλις μερικές μέρες αργότερα βρεθήκαμε στο Τάνις της Δανίας, όπου είχαμε τη δυνατότητα να πάρουμε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Micra, πίσω από το τιμόνι κάποιων αυτοκινήτων προπαραγωγής. Σε κάθε περίπτωση, η παράμετρος αυτή δε στάθηκε εμπόδιο στο να αντιληφθούμε τις σοβαρές προθέσεις της Nissan να αντιπαρατεθεί στην αφρόκρεμα της κατηγορίας.

Μικρό;

Δε χρειάζεται πάνω από μια πρώτη ματιά για να αντιληφθείς ότι το αμάξωμα του νέου Micra, πέρα από έντονη προσωπικότητα, διαφοροποιείται εμφανώς από τον προκάτοχό του, όντας σημαντικά μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο, με τις αντίστοιχες αποκλίσεις να διαμορφώνονται στα 174, στα 78 και στα 55 χλστ. Σε κάθε περίπτωση, το αμάξωμα συγκρατείται σε μήκος κάτω από τα 4 μ. (για 1 χιλιοστό…), σύμφωνα με τη νέα τάση στην κατηγορία, κάτι που άλλωστε ισχύει και για το νέο Citroen C3, το οποίο παρουσιάστηκε και αυτό στην πρόσφατη Έκθεση του Παρισιού, δοκιμή του οποίου μπορείτε να βρείτε σε άλλες σελίδες του περιοδικού. Το εσωτερικό αποπνέει φρεσκάδα και ποιότητα, με διχρωμία στις επενδύσεις, μαλακά υλικά στο ταμπλό και τη δυνατότητα εξατομίκευσης μέσα από 125 συνδυασμούς στο σαλόνι και το αμάξωμα του νέου Micra. Παρ’ ότι, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, το αυτοκίνητο θα μεταφέρει ως επί το πλείστον έναν έως δύο επιβάτες, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στους εσωτερικούς χώρους του, καθώς είναι το φαρδύτερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ προσφέρει περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, συγκρινόμενο με το VW Polo, το οποίο προφανώς για τους Ιάπωνες αποτελεί και το σημείο αναφοράς της κατηγορίας.

Σε σχέση με το C3, που οδηγήσαμε ταυτόχρονα στο Τάνις και διακρίνεται για την ευρυχωρία του, το ιαπωνικό μοντέλο σημειώνει ένα οριακό προβάδισμα στο χώρο των γονάτων, εκείνος για το κεφάλι των πίσω επιβατών υπολείπεται περί τα 2 εκατοστά, ενώ ισοπαλία σημειώνεται στη μεταφορική ικανότητα του πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα 300 λίτρων. Σημειώνουμε ακόμα τη σωστή θέση οδήγησης του Micra, την πολύ καλή εργονομία αλλά και την εύληπτη λειτουργία του συστήματος infotainment, το οποίο αξιοποιεί μια οθόνη 7 ιντσών. Κερασάκι στην τούρτα το έξτρα ηχοσύστημα της Bose, που ενσωματώνεται στα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Και 900άρι!

Κάτω από το καπό συναντάμε τρία κινητήρια σύνολα, δύο βενζίνης (1.0 και 0.9, με απόδοση 73 και 90 ίππους) και ένα ντίζελ 1.5, επίσης 90 ίππων, που σε όλες τις περιπτώσεις συνδυάζονται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Στην πρώτη μας αυτή επαφή μάς δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις. Και στις δύο περιπτώσεις οι κινητήρες ήταν επαρκείς για να κινήσουν το αμάξωμα του Micra, το βάρος του οποίου φλερτάρει με τον 1 τόνο (περί τα 80 κιλά βαρύτερη η έκδοση ντίζελ). Αμφότερα τα σύνολα έχουν ικανοποιητική ροπή από χαμηλά και ο ήχος τους, τόσο αυτός του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα -γνώριμου από το Twingo- όσο και εκείνος του ντίζελ κάνουν διακριτική την παρουσία τους στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, χωρίς να υπολείπεται σε ακρίβεια, ενώ η ασφαλής οδική συμπεριφορά επικουρείται από πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων και το παρεχόμενο σε όλες τις εκδόσεις Active Trace Control, που διακριτικά φροντίζει να διατηρεί το αυτοκίνητο στην τροχιά την οποία έχει χαράξει ο οδηγός, φρενάροντας κατά περίπτωση κάποιον από τους τροχούς, όταν η πλευρική επιτάχυνση ξεπεράσει τα 0,4 g. Από την πρώτη αυτήν οδηγική επαφή τις εντυπώσεις έκλεψε περισσότερο ο 900άρης, δείχνοντας μια συνολικά πιο ισορροπημένη συμπεριφορά. Εντούτοις, επιφυλασσόμαστε για τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, στις αρχές της ερχόμενης άνοιξης._ Μ. Σ.

ΜΟΝΤΕΛΟ 1.0 0.9 TURBO 1.5 dCi

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 998 κ.εκ. 898 1.461

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 73 ίπποι/6.300 σ.α.λ. 90/5.500 90/4.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 95 Nm/3.500 σ.α.λ. 140/2.250 220/2.000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 3.999×1.743×1.455 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.525 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 977 κιλά 1.001 1.082

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ – δλ. 12,1 11,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ – χλμ./ώρα 175 179

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – λτ./100 χλμ. 44 λτ. 3,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 – γρ./χλμ. 99 85

ΚΕΙΜΕΝΟ & ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ