top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Opel Adam Rocks

Παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2013 ως πρωτότυπο και μόλις ένα χρόνο αργότερα, βρίσκεται ήδη στη γραμμή παραγωγής. Στη Λετονία πήραμε μία γεύση από το μικρό crossover της Opel.

Παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2013 ως πρωτότυπο και μόλις ένα χρόνο αργότερα, το Opel Adam Rocks βρίσκεται ήδη στη γραμμή παραγωγής. Στη Λετονία πήραμε μία γεύση από το μικρό crossover της γερμανικής εταιρείας.

 

Όλα ξεκίνησαν στην έκθεση της Γενεύης του 2013, όταν η Opel παρουσίασε ένα πρωτότυπο crossover στο αμάξωμα του Opel Adam. Το αντίκτυπο που είχε και το ενδιαφέρον του κοινού οδήγησαν την γερμανική εταιρία στην απόφαση να προχωρήσει της συγκεκριμένες εκδοχής του Adam, συνοδευόμενη από το χαρακτηρισμό Rocks, τονίζοντας τον περιπετειώδη και νεανικό χαρακτήρα του. Καλεσμένοι της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας, βρεθήκαμε στη Λετονία, οπότε και οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στους δρόμους εντός και εκτός Ρίγας. Όμως, το ενδιαφέρον της παρουσίασης του νέου Adam Rocks είναι διπλό, αφού το νέο μοντέλο της Opel εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουργιο 1.000άρη τρικύλινδρο ecotec απόδοσης 90 και 115 ίππων.


Αισθητικά, από την πρώτη ματιά παρατηρείς τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, η οποία και είναι αυξημένη κατά 15 χλστ. Παράλληλα, τα πλαστικά φιλέτα στο εμπρός και πίσω μέρος, αλλά και στα μαρσπιέ γύρω από το αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με τα μεταλλικά προστατευτικά χαμηλά στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, προσφέρουν μία δυναμική και κατά κάποιο τρόπο εκτός δρόμου εικόνα στο μικρό
Adam. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα που αναφέραμε πιο πάνω, ενισχύουν και οι μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών που αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμα και ελαστικά 18 ινστών. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του Adam Rocks, είναι και η υφασμάτινη οροφή, Swing Top, η οποία επίσης αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού. Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με την απλή εκδοχή του Adam, ενώ κυριαρχούν οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης των χρωματισμών, σχεδόν σε όλα τα σημεία. Κάτι που ισχύει τόσο για το εσωτερικό, όσο και για εξωτερικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα του Adam Rocks.


Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι εκτός από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν δουλέψει στη γεωμετρία της ανάρτησης, κάτι που σημαίνει ότι διαφοροποιημένη τόσο η ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και των ελατηρίων και της αντιστρεπτικής. Παράλληλα, το
Adam Rocks διαθέτει και την τελευταία γενιά του ESP της Opel. Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα είναι ο νέος τρικύλινδρος ecotec των 1.000 κ.εκ., ο οποίος και αποδίδει 115 και 90 ίππους, ελέω διαφοροποιημένης χαρτογράφησης του κινητήρα. Για την εξέλιξη του νέου αλουμινένιου κινητήρα, χρειάστηκαν περισσότερα από 3 χρόνια εξέλιξης και περίπου 3.5 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών, ενώ όπως μας ανέφεραν οι άνθρωποι της Opel, κατασκευάστηκαν 1.600 πρωτότυποι κινητήρες! Το τρικύλινδρο σύνολο, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης,συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων, μεταβλητή αντλία νερού και εξαγωγή ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή.


Κινούμενοι στους πολύ κακούς (!) δρόμους της Ρίγας, από την πρώτη στιγμή διαπιστώνουμε την εξαιρετική λειτουργία του κινητήρα. Τα επίπεδα θορύβου είναι πολύ χαμηλά, ενώ δεν υπάρχουν οι κραδασμοί που έχουμε συναντήσει σε αντίστοιχες προτάσεις. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή από τις χαμηλές στροφές και το
Rocks επιταγχύνει χωρίς πρόβλημα εκμεταλλευόμενο και τη ροπή των 17,4 χλγμ. ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.800 σ.α.λ. έως και τις 4.500 σ.α.λ. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι τα επίπεδα θορύβου και κραδασμών δεν αυξάνονται ενοχλητικά, ακόμα και όταν βρεθείς κοντά στο όριο περιστροφής. Το σύνολο είναι σε κάθε περίπτωση γραμμικό, ενώ θετικές είναι και οι εντυπώσεις από το νέο κιβώτιο έξι σχέσεων, με το οποίο και συνδυάζεται αποκλειστικά ο νέος 1.000άρης κινητήρας. Φυσικά, σε επίπεδο αίσθηση δεν ξεφεύγει από τα στάνταρ της Opel, αλλά σε σχέση με το πεντάρι του Adam, έχει πιο γλυκιά αίσθηση και μικρότερες διαδρομές. Η ανάρτηση, παρά τις όποιες αλλαγές, εξακολουθεί να αποσβαίνει ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, διαθέτοντας γενικά καλή ποιότητα κύλισης. Η οδική του συμπεριφορά, στις γρήγορες καμπές οι οποίες και κυριαρχούν στη Λετονία, είναι ασφαλής και δεν προβληματίζει, αν και σίγουρα θα θέλαμε κάτι καλύτερο από πλευράς πληροφόρησης από το σύστημα διεύθυνσης. Στοιχείο που δεν μας ενθουσίασε ούτε στην απλή έκδοση του Adam.


Το νέο
Adam Rocks είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, και θα διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η ατμοσφαιρική των 1.200 κ.εκ. θα ξεκινάει από τα 15.040 ευρώ (με απόσυρση), ενώ οι δύο υπερτροφοδοτούμενοι θα ξεκινούν από τα 17.040 (90 ίπποι) και τα 17.540 (115 ίπποι), πάντα με απόσυρση._Π.Τ.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ