Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Νέο Opel Mokka X

Έπειτα από τέσσερα χρόνια, το Opel Mokka δέχθηκε ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα, το γράμμα «Χ» να συνοδεύει το όνομά του, και μία σειρά από τεχνολογίες που θα το διατηρήσουν στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

Από το 2012, όταν παρουσιάστηκε αρχικά, το Opel Mokka έχει σημειώσει σημαντική επιτυχία στην κατηγορία των SUV του B segment. Σε μια κατηγορία της οποίας το ποσοστό έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, το γερμανικό compact crossover έχει πουλήσει περισσότερες από 600.000 μονάδες, κατέχοντας το 14,7% της αγοράς! Με τα νούμερα να μιλούν από μόνα τους, οι άνθρωποι της Opel αποφάσισαν, φυσιολογικά, έπειτα από τέσσερα χρόνια στην αγορά, να προχωρήσουν σε ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα, για να παραμείνει το μοντέλο επίκαιρο και ανταγωνιστικό στην κατηγορία. Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη είναι ελάχιστες, και περιορίζονται στην προσθήκη ενός νέου κινητήρα, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται στη σχεδίαση του αμαξώματος, στις αλλαγές του εσωτερικού διακόσμου και στην παρουσία πληθώρας συστημάτων ασφαλείας αλλά και συνδεσιμότητας.

Καταρχήν, το νέο Mokka θα συνοδεύεται πλέον από το γράμμα «Χ», το οποίο και θα ακολουθεί όλα τα μοντέλα της Opel που ανήκουν στην κατηγορία των SUV. Από την πρώτη επαφή μαζί του, παρατηρείς ότι οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι σημαντικές. Τόσο τα νέα φωτιστικά σώματα όσο και η διαφοροποιημένη μάσκα παραπέμπουν πλέον στα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, ενώ αντίστοιχο μοτίβο συναντάμε και πίσω, με νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, με τα εμπρός να διαθέτουν το νέο σύστημα AFL, το οποίο προσαρμόζει τις λειτουργίες των προβολέων σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού, διαθέτοντας συνολικά εννέα λειτουργίες.

Αντίστοιχα σημαντικές είναι και οι αλλαγές στην καμπίνα του εσωτερικού. Ο πίνακας οργάνων είναι καινούργιος και παραπέμπει στα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, παραμένοντας απλός αλλά συνάμα ευχάριστος. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει πλέον η οθόνη αφής, η οποία και προσφέρεται σε δύο διαφορετικές διαστάσεις, 7 ή 8 ιντσών, και είναι εφοδιασμένη με το τελευταίας γενιάς infotainment IntelliLink της γερμανικής εταιρείας, η οποία και θα συνδέεται με smartphone, δίνοντας νέα διάσταση σε επίπεδα συνδεσιμότητας. Μάλιστα, διαθέσιμη θα είναι και η υπηρεσία Opel OnStar, την οποία και έχουμε συναντήσει στην τελευταία γενιά του Astra. Όπως είναι φυσιολογικό, το νέο Opel Mokka X θα διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας της γερμανικής εταιρείας, όπως το αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, τη λειτουργία ένδειξης απόστασης προπορευόμενου οχήματος, το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας οχήματος.

Στα μηχανικά μέρη, το σημαντικότερο νέο είναι η προσθήκη στην γκάμα του Mokka του νέου, υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ., ο οποίος και αποδίδει 152 ίππους και 245 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο θα διατίθεται με το σύστημα τετρακίνησης AWD και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ θα υφίσταται και η επιλογή του ίδιου συνόλου με απόδοση 140 ίππων. Αναφορικά με τους κινητήρες πετρελαίου, συναντάμε τον γνωστό μας 1.6 CDTi των 136 ίππων, όπως και τον ίδιο σε μια μικρότερη εκδοχή του με απόδοση 110 ίππων. Οι περισσότερες εκδόσεις διατίθενται είτε με κίνηση στους δύο τροχούς ή με το σύστημα έξυπνης τετρακίνησης AWD. Το τελευταίο βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος και κατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, από 50:50 έως και 100:0, ανάλογα με την περίσταση.

Στους δρόμους έξω από το Εδιμβούργο και με προορισμό τα Χάιλαντς, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 136 ίππων, σύνολο το οποίο και γνωρίζουμε πολύ καλά. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι φρέσκια και ανανεωμένη, με χρήση μαλακών πλαστικών στα περισσότερα σημεία και με ποιότητα αντίστοιχη με αυτήν που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της Opel. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, η θέση οδήγησης είναι άνετη, ενώ η ορατότητα εμπρός ιδανική. Με τα μηχανικά μέρη να παραμένουν τα ίδια, το Mokka X δε μας επιφύλασσε κάποια έκπληξη. Ο κινητήρας αποκρίνεται από χαμηλά, ενώ το σύνολο των 136 ίππων αποδίδει εντυπωσιακά μέχρι και τις 3.500 σ.α.λ., διαθέτοντας σχετικά μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών. Σε αυτό το φάσμα, βέβαια, η ροπή των 320 Nm είναι αρκετή για να κινηθείς γρήγορα. Η οδική συμπεριφορά του παραμένει αναλλοίωτη, όντας ασφαλές ακόμα και στη βρεγμένη σκοτσέζικη άσφαλτο, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει το ίδιο ελαφρύ, αν και με σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων, αν και σαφής, δε θα κρύψει τη δυσαρέσκειά του στη σκληρή χρήση. Τέλος, η ανάρτηση προσφέρει την απαιτούμενη άνεση, αν και σε εγκάρσιες ανωμαλίες οι αντιδράσεις είναι κάπως ξερές, χωρίς όμως εντέλει να προβληματίζουν.

Το νέο Mokka X αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Οκτωβρίου σε δύο εκδόσεις, ενώ κατόπιν παραγγελίας διαθέσιμες είναι όλες, με την τιμή του να μην έχει γνωστοποιηθεί, αλλά να αναμένεται ελαφρώς αυξημένη._ Π. Τ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου