top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Renault Twingo

Είκοσι χρόνια ζωής μετρά το μικρότερο Renault, που πλέον, στην τρίτη του γενιά, όχι απλώς παρουσιάζεται αναθεωρημένο, αλλά και δείχνει το δρόμο σε μια νέα τάξη πραγμάτων στα μίνι μοντέλα.

Είκοσι χρόνια ζωής μετρά το μικρότερο Renault, που πλέον, στην τρίτη του γενιά, όχι απλώς παρουσιάζεται αναθεωρημένο από το Α έως το Ω, αλλά και δείχνει το δρόμο σε μια νέα τάξη πραγμάτων στα μίνι μοντέλα.

 Με την εμπορική πορεία του να έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες (στην Ελλάδα στα τέλη του μήνα), το βέβαιο είναι πως ήδη έχει ταράξει τα νερά και ξεκινά μια άκρως επιθετική πορεία απέναντι στο καταξιωμένο Fiat Panda, αλλά και στο «500», με το οποίο ταιριάζει απόλυτα και σε αισθητική, στο VW up! (συν Seat Mii και Skoda Citigo), στο κορυφαίο και στη νέα του εκδοχή Hyundai i10 και στην άρτι αφιχθείσα στην Ευρώπη τριανδρία των Toyota Aygo, Citroen C1 και Peugeot 108.



O
μολογουμένως όμορφο, βασίζεται στην πλατφόρμα που σε λίγο καιρό θα φιλοξενήσει και το Smart ForFour (μια κοντύτερη παραλλαγή της προορίζεται για το ForTwo), κάτι που μεταξύ άλλων σημαίνει ότι είναι πισωμήχανο και πισωκίνητο. Συν τις άλλοις, για πρώτη φορά πεντάθυρο, και αυτό που κρατάς από την πρώτη κιόλας ματιά είναι ότι το συμπαγές αμάξωμα του Twingo αποπνέει απαράμιλλο στυλ και φρεσκάδα, σε βαθμό μάλιστα που δε συναντάμε σε κάποιον από τους σύγχρονους ανταγωνιστές του.



Το γεγονός ότι οι μηχανικοί της
Renault έχουν τοποθετήσει τον κινητήρα στο πίσω μέρος έδωσε στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να… ξακρίσουν τους τροχούς σχεδόν κάτω από τους προφυλακτήρες, κάτι που σαφώς τους βοήθησε στη «στρογγυλεμένη» σχεδίαση εκτός, αλλά και τους ελευθέρωσε τα χέρια εντός, εκεί όπου, όσο κι αν δεν του φαίνεται, το Twingο έχει χώρους! Και μάλιστα και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, στην οποία πλέον περνάς από τις αντίστοιχες πόρτες με τις κρυμμένες χειρολαβές, όπου ακόμα και οι άνω του μέσου όρου ύψους θα βολευτούν χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις (όχι όμως τρίτος, εξαιτίας του κεντρικού τούνελ). Και αυτό, παρά το ότι το νέο Twingo είναι κατά 10 εκατοστά μικρότερο του προκατόχου του ως προς το μήκος.



Από εκεί και πέρα, η μαμά
Renault δίνει πλήθος επιλογών εξατομίκευσης πάνω στις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις (οι δύο πλουσιότερες θα εισαχθούν στην ελληνική αγορά κατά πάσα πιθανότητα). Έτσι, ο υποψήφιος αγοραστής εξωτερικά μπορεί να «παίξει» με το χρώμα στα καπάκια των καθρεφτών, στη γρίλια του καπό εμπρός, κάτω από το πλαστικό κάλυμμα του οποίου βρίσκονται τα δοχεία υγρών, το ψυγείο και η μπαταρία, στα πλαστικά προστατευτικά των θυρών και στις γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα κάτω από τα παράθυρα. Επίσης, μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων σχεδίων ζαντών αλουμινίου 15 και 16 ιντσών ή τεσσάρων τροχών με τάσια 15 ιντσών, τη στιγμή που το Twingo θα διατίθεται και με ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή με άνοιγμα 71x 68 εκατοστά. Στο εσωτερικό, αντίστοιχα, όπου κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά σε μοντέρνες γραμμές, οι χρωματικές επιλογές έχουν να κάνουν με το περίγραμμα του πίνακα οργάνων, με το εσωτερικό του τιμονιού και με τα περιγράμματα των αεραγωγών.

Όσον αφορά την αποθήκευση το Twingo με τα μόλις 3,59 μ. μήκος εκμεταλλεύεται το αντιστρόφως ανάλογα μεγάλο του μεταξόνιο των 2,49 μ. και, παρά το ότι φιλοξενεί τον κινητήρα πίσω αλλά κάτω από το ύψος των καθισμάτων των επιβατών, παρέχει ένα επίπεδο πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα από 188 ως 219 λίτρα, ανάλογα με την κλίση της πλάτης των καθισμάτων.



Για τη
ν κίνησή του έχει επιλεγεί ο βενζινοκινητήρας του ομίλου των 900 κ.εκ. (τούρμπο, 90 ίπποι) -γνωστός από τα Clio και Captur και ένα ολοκαίνουργιο σύνολο ενός λίτρου με 70 ίππους που σχεδιάστηκε από τους Γάλλους και θα τοποθετείται και στα Smart, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου πέντε σχέσεων, επίσης σχεδιασμένου από τη Renault (του χρόνου αναμένεται και το εξάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη του εργοστασίου).


Περνώντ
ας στη θέση του οδηγού, το πρώτο που σημειώνεις είναι ότι κάθεσαι αρκετά πιο ψηλά από ό,τι σε ανταγωνιστικά μοντέλα (πλην του Panda), κάτι που αμέσως μεταφράζεται σε πολύ καλή ορατότητα. Πραγματοποιώντας επιτόπιους ελιγμούς δε θέλει και πολύ για να διαπιστώσεις ότι προκειται μακράν για το πιο ευέλικτο αυτοκίνητο της κατηγορίας.


Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση, όντας μαλακά ρυθμισμένη, θα βολέψει στην πόλη, όπου και το πεδίο του
Twingo, αλλά θα επιτρέψει και κάποιες αυξημένες, ασφαλείς ωστόσο κλίσεις, εκτός. Με ποιότητα κύλισης ανάλογη αυτής του άνω άκρου της κατηγορίας αυτό που κρατάς είναι όχι απλώς ότι δε συμπεριφέρεται σαν πισωκίνητο, αλλά και τη γενικότερα ουδέτερη και εύκολα προβλέψιμη συμπεριφορά του είτε με τον ατμοσφαιρικό των 70 ίππων είτε με τον υπερτροφοδοτούμενο.

Το νέο Twingo αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Οκτωβρίου με την ελληνική αντιπροσωπεία να κάνει προσπάθειες για έναν τιμοκατάλογο κοντά στα 10.000 ευρώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ