top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Subaru Forester

Παρότι το προηγούμενο Forester απέφευγε το χαρακτηρισμό SUV, θεωρώντας πιο δόκιμο τον όρο κροσόβερ, στη νέα του γενιά θα πρέπει μάλλον να ξεχάσει ό,τι ήξερε και να εναρμονιστεί με τις τάσεις της αγοράς. 

Προς αυτή την κατεύθυνση τουλάχιστον στοχεύουν οι ιθύνοντες της Subaru, οι οποίοι έσπευσαν να το προικίσουν με ένα νέο πάτωμα, αυξάνοντας τις διαστάσεις του αυτοκινήτου κατά 75 χιλιοστά σε μήκος (4,56 μέτρα) 110 χλστ. σε ύψος (1,70 μέτρα) και 45 χλστ. σε πλάτος (1,78 μέτρα).

Αυτός ο επιπλέον όγκος δρα καταλυτικά τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στο εσωτερικό, που είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο, σε σχέση με το παρελθόν. Η άνεση, άλλωστε, και η πρακτικότητα είναι στοιχεία στα οποία δόθηκε ιδιαίτερο βάρος.

Το εσωτερικό δείχνει πιο προσεγμένο και ποιοτικό, ενώ η βελτιωμένη εργονομία και οι άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα εξυπηρετούν τις καθημερινές -και όχι μόνο- μετακινήσεις. Στο θέμα του εξοπλισμού, πέρα από τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες και την πανοραμική οροφή, που αποτελούσε χαρακτηριστικό και της προηγούμενης γενιάς, συναντάμε -προαιρετικά- σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα, καθώς και νέο σύστημα πλοήγησης.

Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης, τόσο από άποψης ορατότητας, όσο και λόγω του τιμονιού, που πλέον ρυθμίζεται και κατά το διαμήκη άξονα. Η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε στα 21,5 εκατοστά, ταυτόχρονα όμως τοποθετήθηκε χαμηλότερα ο κινητήρας, ώστε να εξισορροπεί την όποια αύξηση στο κέντρο βάρους.

Αναφορικά με τις αναρτήσεις, αποτελούνται από γόνατα McPherson για τον εμπρός και διπλά ψαλίδια για τον πίσω άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical AWD παραμένει, βελτιωμένο όμως στα σημεία και ενισχυμένο με την προσθήκη του συστήματος δυναμικού ελέγχου VDC, το οποίο προσφέρεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Οι μηχανικοί της Subaru επενέβησαν και στους κινητήρες, στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, ώστε να βελτιώσουν τις καμπύλες ροπής και ταυτόχρονα την κατανάλωση με τις εκπομπές καυσαερίων. Η έκδοση των 2,0 λίτρων αποδίδει πλέον 150 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 20 χλγμ./3.200 σ.α.λ., ενώ η υπερτροφοδοτούμενη των 2,5 λίτρων εξασφαλίζει 230 ίππους/5.200 σ.α.λ. και 32,6 χλγμ./2.800 σ.α.λ. Αμφότερες εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και, προαιρετικά, με Sportshift αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, στις δίλιτρες εκδόσεις X και XS, έρχονται σε 11,0 δευτερόλεπτα, ενώ στην υπερτροφοδοτούμενη 2.5XT ο χρόνος που απαιτείται περιορίζεται στα 8,4 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα, ανέρχεται στα 184 και 214 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Στο δρόμο ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και το μικρό κύκλο στροφής, μόλις 10,6 μέτρα, με αρνητικό όμως ότι το αυτοκίνητο έχει χάσει ένα μέρος του «σπιρτόζικου» χαρακτήρα του, καθώς τα επιπλέον κιλά δεν κρύβονται. Η αίσθηση αυτή γίνεται λιγότερο αισθητή στην έκδοση 2.5, και εκεί όμως το Forester δεν παύει να στοχεύει περισσότερο στην άνεση, παρά στις οδηγικές συγκινήσεις.

Η διάθεση του μοντέλου έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική αγορά, με τιμές που κυμαίνονται από 28.900 ευρώ για τη δίλιτρη έκδοση και 41.900 ευρώ για την υπερτροφοδοτούμενη 2.5. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε στη σχετική δοκιμή, στο τρέχον τεύχος των 4Τροχών._Μ.Κ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ