top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift

Το νέο Swift επιφυλάσσει μια έκπληξη, και δεν είναι αυτή που φαντάζεστε. 

Πρακτικότερο, πιο αθλητικό, αποτελεσματικότερο, οικονομικότερο, ασφαλέστερο και με μια πλούσια γκάμα επιλογών. Μπορεί το νέο Suzuki Swift να τα καταφέρνει όλα αυτά, το στοιχείο όμως που θα συγκινήσει πολλούς παραδοσιακούς αγοραστές δεν είναι άλλο από την ιαπωνική του καταγωγή και κατασκευή. Μπορεί το προηγούμενο μοντέλο να κατασκευαζόταν εντός ΕΕ, μπορεί το τελευταίο Baleno να επέλεξε το δρόμο της παγκοσμιοποίησης, με τη γραμμή παραγωγής να μεταφέρεται στην Ινδία, το νέο Swift όμως κάνει την υπέρβαση, καθώς κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία.

Μπορεί οι πρώτες φωτογραφίες που είδαν (κάπως βιαστικά) το φως της δημοσιότητας να μην το κολακεύουν, από κοντά όμως, αν μη τι άλλο, κεντρίζει το ενδιαφέρον. Μιας και η Suzuki δεν έχει υιοθετήσει κάποια ενιαία εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα, κάθε μοντέλο της διατηρεί μια δική του προσωπικότητα, κάτι που είναι ιδιαίτερα προφανές εάν βάλει κανείς δίπλα δίπλα όλα τα μικρά της, από το Celerio και το Ignis μέχρι το Baleno και το Swift. To τελευταίο κληρονομεί κάποια από τα βασικά γνωρίσματα των προηγούμενων δύο γενεών: στις κολόνες, στα παράθυρα και στα φώτα, με τη ριζική διαφοροποίηση να εντοπίζεται πλέον στη μεγάλη εξάγωνη μάσκα, που μοιάζει να πατάει στη στενόμακρη γρίλια, η οποία οριοθετείται από τους προβολείς ομίχλης, χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στα αξιοσημείωτα συμπεριλαμβάνονται οι κρυμμένες πίσω χειρολαβές των θυρών και η οροφή, που μοιάζει να μην ενώνεται με τις πίσω κολόνες.

Το νέο Swift, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, έχει μικρότερο μήκος (κατά 10 χλστ.) και ύψος (κατά 15 χλστ.), εντούτοις, χάρη στην αύξηση του μεταξονίου (κατά 20 χλστ.) και του πλάτους (κατά 40 χλστ.), προσφέρει σημαντικά καλύτερους χώρους. Έτσι, το νέο Swift διαθέτει εφάμιλλους χώρους επιβατών σε σχέση με πολλών σύγχρονων τετράμετρων σουπερμίνι, αν και ομολογουμένως το Baleno παραμένει εκ των κορυφαίων στην κατηγορία σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των χώρων.

Ακόμα ένα μειονέκτημα που είχε στιγματίσει το προηγούμενο Swift δεν υφίσταται πλέον, μιας και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 265 λίτρα, και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει μέχρι τα 947 λίτρα.

Στο γενικά σκουρόχρωμο εσωτερικό, ξεχωρίζει μια ανοιχτόχρωμη λωρίδα στο μέσον του ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων (ανάλογα με την έκδοση) βρίσκεται μία έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, για την προβολή διάφορων πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Κάτω από τους δύο μεγάλους στρογγυλούς αεραγωγούς, στο μέσον του ταμπλό, βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας με την οθόνη αφής των 7 ιντσών. Η θέση οδήγησης, χάρη και στα σπορ καθίσματα (των πλουσιότερων εκδόσεων), με την επιπλέον στήριξη που προσφέρουν στην περιοχή των ώμων και της μέσης, θα βολέψει την πλειονότητα των οδηγών.

Η νέα πλατφόρμα του Swift

Το νέο Swift βασίζεται στη νέας γενιάς πλατφόρμα, που φέρει την ονομασία «Heartect». Εκτός από τα νέα μηχανολογικά καλούδια (κινητήρες, κιβώτια και αναρτήσεις) που τη συνοδεύουν, προσφέρει μεγάλα οφέλη σε ό,τι αφορά τον περιορισμό του βάρους. Χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, το βάρος ξεκινάει από τα 840 κιλά, κάτι που μεταφράζεται σε μείωση της τάξης των 120 κιλών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό το στοιχείο έχει πολλαπλά οφέλη σε ό,τι αφορά την οικονομία, τις επιδόσεις αλλά και την οδική συμπεριφορά.

Οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση (αποτελείται από μία ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια και μία μπαταρία ιόντων λιθίου) του 1.000άρη τούρμπο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής. Με το βάρος της συγκεκριμένης να ξεκινάει από τα 865 κιλά, το Swift ξεδιπλώνει έναν αρκετά ζωντανό χαρακτήρα, ενώ στη διαδρομή από τη Νίκαια μέχρι το Μόντε Κάρλο είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου μια μέση τιμή 5,7 λίτρων/100 χλμ. Έχει πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλές σ.α.λ., ενώ, χάρη και στην καλή αεροδυναμική, η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 195 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο το νέο Swift πλαισιώνει τη ζωντάνια των επιδόσεων με έναν ευχάριστο χαρακτήρα. Δεν είναι τόσο μαλακό όσο το Baleno, σε σύγκριση με το οποίο διαθέτει και ένα καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι όσο σφιχτές χρειάζεται για να διατηρούν τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο, ενώ απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, μόνο όμως στην πλουσιότερη έκδοση GLX υπάρχουν δίσκοι στους πίσω τροχούς.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει και τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη Dualjet, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με το υβριδικό σύστημα SHVS, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Ο 1.000άρης τούρμπο κινητήρας, από τη μεριά του, μπορεί να συνδυαστεί επίσης με το υβριδικό σύστημα SHVS, αλλά και με κλασικό αυτόματο κιβώτιο. Το Σεπτέμβριο, μάλιστα, αναμένεται να παρουσιαστεί η νέα έκδοση Sport, η οποία θα τροφοδοτείται από τον 1.400άρη τούρμπο της εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και θα συνοδεύεται φυσικά από τις ανάλογες επεμβάσεις στην ανάρτηση.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, το νέο Swift θα εξοπλίζεται με το σύστημα Dual Sensor Brake Support, το οποίο, χάρη σε μία κάμερα και ένα ραντάρ, προσφέρει μια γκάμα λειτουργιών, όπως: ανίχνευση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων και προσαρμοζόμενο cruise control.

Στη χώρα μας το νέο Swift θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις (μένει να διευκρινιστεί εάν κάποιες από αυτές θα είναι διαθέσιμες κατόπιν παραγγελίας), ενώ οι πρώτες πληροφορίες τοποθετούν το κόστος της ατμοσφαιρικής έκδοσης στα 12.000 ευρώ και της υπερτροφοδοτούμενης στα 14.500 ευρώ.

ΜΟΝΤΕΛΟ

1.2 Dualjet

1.0 Boosterjet

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.242

998

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

90/6.000

112/5.500

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

120/4.400

170/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση

Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxΥ (χλστ.)

3.840 x 1.735 x 1.495

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.450

Βάρος (κιλά)

840

865

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

11,9

10,6

Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα)

180

195

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

4,3

4,6

CO(γρ./χλμ.)

98

104

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ