Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius

Καλωσήλθατε στο «επόμενο Prius»! Έτσι χαρακτηρίζει η Toyota την τρίτη γενιά του υβριδικού της, κάνοντας λογοπαίγνιο με το όνομά του, που στα λατινικά σημαίνει «πρότερο».

Όπως και να έχει μιλάμε για ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο, που μόνο αισθητικά παραπέμπει στον προκάτοχό του, αν και έχουν γίνει δυναμικές παρεμβάσεις και στο design. Οι αλλαγές αυτές αφορούν τον εκμοντερνισμό των… looks του μοντέλου, αλλά έχουν και πρακτική σημασία, αφού ο ήδη κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd), όσον αφορά την αεροδυναμική αντίσταση, έχει κατέβει από το 0,26 στο 0,25. Αυτή η –φαινομενικά- μικρή βελτίωση είναι υπέυθυνη για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% και επετεύχθη με τη μετακίνηση του υψηλότερου σημείου της οροφής προς τα πίσω, την αεροδυναμικά πιο «σωστή» διαμόρφωση του πίσω μέρους και την επιμύκηνση του εμπρός προβόλου.
 
Περνώντας στο υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου, ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων έχει δώσει τη θέση του σε ένα υπερσύγχρονο μοτέρ 1,8 λίτρων, που λειτουργεί στον κύκλο του Άτκινσον και έχει σύστημα ψύξης και επανακυκλοφορίας καυσαερίων. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων που αποδίδει σχεδόν το μέγιστο της ροπής του από τις 0 ως τις 13.000 σ.α.λ. Το σύνολο προμηθεύει το σύστημα μετάδοσης (κιβώτιο CVT με torque splitter και συσκευή υποπολλαπλασιασμού) με 136 ίππους μέγιστη ισχύ. Έτσι, οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., τελική πάνω από 180 χλμ./ώρα), αλλά το σημαντικό είναι ότι αισθάνεται κανείς την περισσότερη ισχύ στις επιταχύνσεις εν κινήσει, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για πάνω από 500 χλμ. μαζί του, στους πράσινους δρόμους της Στοκχόλμης.
 
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι χώροι προς πάσα κατεύθυνση έχουν μεγαλώσει αρκετά, παρά την ελάχιστη αύξηση στο συνολικό μέγεθος του αυτοκινήτου. Υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το μεγάλο μεταξόνιο (2.700 χλστ., όσο αυτό του Avensis), καθώς και η πιο compact σχεδίαση των μηχανικών μερών του υβριδικού συστήματος. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 90% των εξαρτημάτων του είναι σχεδιασμένα από λευκό χαρτί. Στον εξοπλισμό του Prius III περιλαμβάνονται αρκετά ενδιαφέροντα gadgets, όπως το Head-Up Display, κουμπιά αφής (Touch Tracer) στο πολύ-λειτουργικό τιμόνι, Adaptive Cruise Control και σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Ακόμη, ως εξτρά διατίθενται φωτοβολταϊκά πανέλα οροφής, που τροφοδοτούν τον εξαερισμό του οχήματος όταν αυτό είναι σταθμευμένο, και σύστημα απομακρυσμένης (μέσω του χειριστηρίου των θυρών) ενεργοποίησης του κλιματισμού, ως και 3’ πριν ο οδηγός εισέλθει στο όχημα.
 
Το νέο Prius θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας το αργότερο ως τα μέσα Ιουλίου 2009, με τιμές στα επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου, αφού η βασική έκδοση (με πληρέστατο εξοπλισμό) τιμάται από 26.650 ευρώ. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε, λοιπόν, σύντομα με δοκιμή του στους ελληνικούς δρόμους._Σ.Λ.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: GT86

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου