top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Opel Adam

Το είδαμε στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο και το ερωτευτήκαμε. Το οδηγήσαμε στην Λισαβόνα τον Νοέμβριο και από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του, κατάφερε να μας πείσει ότι δεν είναι απλά ένα απόλυτα life-style «προϊόν» της Opel, αλλά πολλά περισσότερα.

Το είδαμε στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο και το ερωτευτήκαμε. Το οδηγήσαμε στην Λισαβόνα τον Νοέμβριο και από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του, κατάφερε να μας πείσει ότι δεν είναι απλά ένα απόλυτα life-style «προϊόν» της Opel, αλλά πολλά περισσότερα!
Το «μυώδες σώμα» του λοιπόν είναι αλήθεια ότι ταιριάζει με το ανδρικό όνομά του ενώ από κοντά μας φάνηκε ακόμη πιο ωραίο σε σχέση με τις φωτογραφίες. Κάποιοι θα πουν ότι θυμίζει κάπου Fiat 500 -το οποίο είναι και ο βασικός ανταγωνιστής του στην κατηγορία Α- κάποιοι άλλοι το Mini, το Citroen DS3 ή το Audi A1. Όλοι έχουν τα δίκια τους, αφού το Adam καταφέρνει να συνδυάζει τα ωραία στοιχεία όλων των παραπάνω ιδιαίτερων μοντέλων, ενώ με διαστάσεις 3.698×1.966×1.484 χλστ. (2.311 χλστ. το μεταξόνιο) καταφέρνει να πλασάρεται και στις δυο κατηγορίες, Α και Β, χωρίς να χρησιμοποιεί το πάτωμα του Corsa, όπως θα νόμιζαν οι περισσότεροι αλλά ένα καινούργιο σασί ειδικά σχεδιασμένο για αυτό. Ταυτόχρονα, αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο life-style μικρό αυτοκίνητο πόλης της Opel, το οποίο μάλιστα σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται αποκλειστικά στη Γερμανία (στο Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης του Rüsselsheim και στο εργοστάσιο του Eisenach), αποδεικνύοντας πόσο σημαντικό μέλος είναι για την εταιρεία.

Ποιο είναι όμως το κύριο χαρακτηριστικό του; Στο σύνολό της σχεδόν, η συνέντευξη τύπου ήταν στημένη πάνω στην απόλυτα customize λογική του μοντέλου. Αμέτρητοι συνδυασμοί για τον μελλοντικό ιδιοκτήτη του Adam, ικανοί να τον κάνουν να νομίζει ότι το δικό του είναι το μοναδικό στον κόσμο και μάλλον θα έχει δίκιο να το πιστεύει αυτό! Σημειώστε λοιπόν ενδεικτικά: Δίχρωμοι συνδυασμοί αμαξώματος και οροφής, 12 αποχρώσεις αμαξώματος, 3 αποκλειστικά χρώματα οροφής, 31 σχέδια ζαντών, 6 αποχρώσεις κουμπωτών ένθετων στους τροχούς, 4 αποχρώσεις εσωτερικού, 15 σχέδια καθισμάτων, 19 αποκλειστικά σετ διακοσμητικών ένθετων από τα οποία μερικά με κρυφό φωτισμό, 6 διαφορετικές επενδύσεις οροφής με 3 τυπωμένα σχήματα και 1 με φωτισμό έναστρου ουρανού, πρόσθετες διακοσμητικές λεπτομέρειες και αξεσουάρ, 8 φωτισμοί περιβάλλοντος ακόμη και 12 διαφορετικά σχέδια για το κλειδί του και σίγουρα κάτι θα έχουμε ξεχάσει…
Στον τομέα του εξοπλισμού, διατίθεται σε τρεις εκδόσεις. ADAM JAM (μοντέρνο), ADAM GLAM (κομψό) και ADAM SLAM (σπορ) ενώ τεχνολογικό highlight αποτελεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας IntelliLink που είναι συμβατό τόσο με iPhone όσο και με Android smartphone, συνδεσιμότητα USB, Bluetooth και AUX-in, προαιρετικές ειδικές εφαρμογές όπως το σύστημα πλοήγησης BringGo για παράδειγμα. Παράλληλα διαθέτει τεχνολογίες που συναντάς συνήθως σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως νέα γενιά αυτόματου Park Assist, θερμαινόμενο τιμόνι, Side Blind Sport Alert, πλήρως ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix. 2, Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας και σύστημα διεύθυνσης CITY mode.

Όσο αφορά τώρα την κινητήρια δύναμη του μοντέλου, μέχρι στιγμής χρησιμοποιεί τρεις βενζινοκινητήρες (δεν θα βγει diesel) που συνδυάζονται αποκλειστικά με μηχανοκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και ecoFlex με Start&Stop. Ο μικρός είναι 1.2 λίτρων 70 ίππων με 5 λίτρα μέση κατανάλωση και 118 γρ/χλμ. CO2 και ο μεγάλος 1.4 ο οποίος βγαίνει σε δύο εκδόσεις 87 και 100 ίππων με 5,1 λίτρα μέση κατανάλωση και 119 γρ./χλμ. CO2. Μέσα στην επόμενη χρονιά όμως, περιμένουμε και έναν μικρότερο αλουμινένιο υπερτοφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα (σύμφωνα με πληροφορίες ενός λίτρου 3κίλυνδρο) άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς, ο οποίος μάλιστα θα συνδυάζεται με ένα επίσης ολοκαίνουργιο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων! Συνδυασμός που νιώθουμε ότι θα ταιριάζει γάντι στο μοντέλο, το οποίο οδηγικά πατάει εξαιρετικά, χαρίζοντας premium ποιότητα κύλισης στο πλήρωμά του (4θέσιο με άνετες μόνο τις δύο εμπρός θέσεις και μικρό χώρο αποσκευών 170 λίτρων), ενώ χωρίς δεύτερη σκέψη, το δικό μας Adam δεν θα το επιλέγαμε με τίποτα με τροχούς 17 ή 18 τροχών, αφού στην κυριολεξία πνίγουν τις επιδόσεις του, ενώ σε πολλές περιπτώσεις κακοτεχνιών στους δρόμους, το αποτέλεσμα γίνεται ενοχλητικό. Τα 16άρια ταιριάζουν περισσότερο στην φιλοσοφία του μοντέλου, απελευθερώνουν τις όποιες δυνατότητες του κινητήρα ενώ ταυτόχρονα το βοηθούν να περνάει ομαλότερα πάνω από σαμαράκια και λακκούβες, στα οποία υπερέχουμε σαφώς και τις Πορτογαλίας…

Το αυτοκίνητο το περιμένουμε στην χώρα μας τον Φεβρουάριο, χωρίς να ξέρουμε όμως, μέχρι στιγμής, την τιμή με την οποία θα το φέρει η ελληνική αντιπροσωπεία. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι στην Γερμανία, η βασική έκδοση των 1.2 λίτρων κοστίζει 11.500 ευρώ._Μ.Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ