Με το Sports Tourer το Astra αποκτά μία επιπλέον έκδοση και η Opel ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα της, με αναβαθμισμένο, μάλιστα, κινητήρα ντίζελ 160 ίππων.

Μεγάλο μέρος του σχεδίου ανάκαμψης της Opel βασίζεται στο νέο Astra, μια συνταγή που φαίνεται να αποδίδει καρπούς: Από τη μια το μικρομεσαίο μοντέλο της κατέκτησε τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς, απ' την άλλη η γερμανική εταιρεία κατέγραψε το καλύτερο αποτέλεσμα πωλήσεων σε διάστημα τεσσάρων ετών (πάνω από 1,1 εκατομμύρια οχήματα το 2015), παρά τη στρατηγική αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά. Ήδη, το Astra μετράει 130.000 παραγγελίες, ενώ από τον Απρίλιο στη μάχη των μεριδίων αγοράς ρίχνεται και η στέισον έκδοσή του.

Το Sports Tourer διατηρεί τις εξωτερικές διαστάσεις του προκατόχου του, διαθέτει όμως μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους: Οι πίσω επιβάτες έχουν 28 χλστ. περισσότερο χώρο για τα πόδια τους και +38 χλστ. "αέρα" πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν αντίστοιχα 26 επιπλέον χλστ. στο ύψος. Μεγαλύτερος, κατά 80 λίτρα, είναι και ο χώρος αποσκευών (540 λίτρα συνολικά), φτάνοντας με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα τα 1.630 λίτρα. Για πρώτη φορά διατίθεται και αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας, με ελαφρά κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

Στο εξωτερικό, διατηρείται ο χαρακτήρας και οι γραμμές του νέου Astra, και ο επιπλέον όγκος πίσω δένει αρμονικά, χωρίς να αλλοιώνεται ο πολύ καλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,272 του 5θυρου μοντέλου. Στο σχεδιαστικά φρέσκο, ποιοτικά αναβαθμισμένο και εργονομικά σωστό εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές, όπως άλλωστε αναμενόταν. Κάτω από το καπό, όμως, βρίσκει θέση μια νέα εκδοχή του κινητήρα ντίζελ 1.6 λίτρων, που υιοθετεί πλέον δύο εν σειρά στροβιλοσυμπιεστές εξάτμισης: Έναν μικρό, μεταβλητής γεωμετρίας, που φροντίζει για την άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, και έναν μεγαλύτερο που αναλαμβάνει την υπερπλήρωση των τεσσάρων κυλίνδρων στις ψηλότερες στροφές. Ο Biturbo CDTI αποδίδει ισχύ 160 ίππων/4.000 σ.α.λ. και ροπή 350 Nm σταθερά μεταξύ 1.500 και 2.250 σ.α.λ. -τιμές που δικαιολογούν απόλυτα την Opel, η οποία στη λογική του downsizing προορίζει το εν λόγω σύνολο ως αντικαταστάτη του παλιότερου δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα. Σε σχέση με τον τελευταίο προσφέρει 20% βελτιωμένη αποδοτικότητα, με μέση κατανάλωση 4,1 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπή 109 γρ. CO2/χλμ. Παράλληλα, επιταχύνει το βάρους 1.435 κιλών αμάξωμα στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,9 δλ. και βοηθά στην επίτευξη τελικής ταχύτητας 220 χλμ./ώρα.

Στην Πορτογαλία, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Opel Astra Sports Tourer διαπιστώσαμε πως ο νέος κινητήρας διακρίνεται για την άμεση απόκρισή του, αλλά και για τη γραμμικότητά του σε ένα ευρύ φάσμα στροφών λειτουργίας -από το ρελαντί έως τον κόφτη! Η ανάρτηση διατηρεί τον καλό χαρακτήρα που γνωρίσαμε στην 5θυρη έκδοση, ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Το νέο Astra Sports Tourer αναμένεται από τον Απρίλιο στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από 20.300 ευρώ για την έκδοση 1.0 turbo. Mε το νέο biturbo 1.6 λίτρων στην έκδοση Dynamic το κόστος διαμορφώνεται στα 26.700 ευρώ. 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Astra

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά