Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Opel Mokka X

Σχεδιαστική ανανέωση και όχι μόνο για το Opel Mokka, που, συνοδευόμενο πλέον από το γράμμα «X», φιλοδοξεί να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά.

 

Η κατηγορία των SUV του Β segment γνωρίζει τα τελευταία χρόνια σημαντική άνθηση, με τις πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων να έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται το Opel Mokka, το οποίο και έχει μεγάλο αντίκτυπο στο ευρωπαϊκό κοινό, αφού από το 2012 έως και σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερες από 600.000 μονάδες, και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το γερμανικό κόμπακτ crossover κατέχει το 14,7% της αγοράς. Έπειτα από τέσσερα χρόνια παρουσίας, το Mokka δέχθηκε ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα από τους τεχνικούς της Opel, με ξεκάθαρο στόχο να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό στην κατηγορία. Παράλληλα, απέκτησε το χαρακτηρισμό «Χ», που πλέον θα συνοδεύει όλες τις εκδόσεις του είδους της γερμανικής φίρμας.

Ακολουθώντας τη φιλοσοφία «πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει», η Opel δεν προχώρησε σε δραστικές αλλαγές. Οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις από την πρώτη γενιά εντοπίζονται στις σχεδιαστικές πινελιές στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας, σε σχέση με τα εντελώς καινούργια φωτιστικά, έχουν «φρεσκάρει» την εικόνα του Mokka. Μάλιστα, πιστή στην παράδοση που θέλει τη γερμανική εταιρεία να παρουσιάζει τεχνολογικές καινοτομίες, εφοδιάζει το SUV της με τους προβολείς LED Adaptive Forward Lighting, οι οποίοι και διαθέτουν εννέα διαφορετικές λειτουργίες. Κλείνοντας το σχεδιαστικό σκέλος, φυσιολογικά, δεν απέχει από τη φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της Opel, αλλά καταφέρνει να διατηρεί στοιχεία μοναδικότητας, συνδυάζοντας νεανική και δυναμική εικόνα. Συγκεκριμένες και στοχευμένες ήταν οι αλλαγές στο χώρο του εσωτερικού. Νέος είναι ο πίνακας οργάνων, εναρμονισμένος με τις τάσεις που έχουμε δει σε Astra και Corsa, ενώ διαφοροποιημένη είναι και η κεντρική κονσόλα, με τη νέα οθόνη αφής (σε διάσταση 7 ή 8 ιντσών) να δεσπόζει. Η ποιότητα υλικών είναι αντίστοιχη με αυτήν που έχουμε συνηθίσει από τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, ενώ ευδιάκριτη είναι η χρήση μαλακών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Εναρμονισμένο στις τάσεις της εποχής, το νέο Mokka X προσφέρει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας με το νέο infotainment IntelliLink τελευταίας γενιάς, το οποίο και θα έχει δυνατότητα σύνδεσης με smartphone. Τέλος, όπως αναμενόταν, το νέο Opel Mokka X θα διαθέτει όλα τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας της γερμανικής εταιρείας, όπως το αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, τη λειτουργία ένδειξης απόστασης προπορευόμενου οχήματος, το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας οχήματος.

Στα μηχανικά μέρη, οι αλλαγές είναι ελάχιστες, και ουσιαστικά περιορίζονται στην προσθήκη ενός νέου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.400 κ.εκ. με απόδοση 152 ίππων και 245 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο σύνολο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης AWD. Το τελευταίο είναι γνωστό σε εμάς, και ουσιαστικά βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος και κατανέμει την ισχύ του κινητήρα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, από 50:50 έως και 100:0, ανάλογα με την περίσταση. Κλείνοντας με τα κινητήρια σύνολα, να σημειώσουμε ότι όλοι οι γνωστοί πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες που συναντούσε κανείς στο Mokka εξακολουθούν να υφίστανται, καλύπτοντας μία γκάμα από τους 110 έως και τους 152, πλέον, ίππους. Στο Εδιμβούργο της Σκοτίας είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία γεύση από το νέο Mokka Χ με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. και απόδοσης 136 ίππων. Όπως ήταν αναμενόμενο, με τα μηχανικά μέρη να παραμένουν ίδια, το κόμπακτ crossover της Opel δε μας έκρυβε κάποια έκπληξη. Στο εσωτερικό κάθεσαι καλά, η ορατότητα εμπρός ιδανική, ενώ η εργονομία είναι αντίστοιχα υψηλού επιπέδου. Ο κινητήρας αποκρίνεται από χαμηλά, ενώ το σύνολο των 136 ίππων αποδίδει εντυπωσιακά μέχρι και τις 3.500 σ.α.λ., διαθέτοντας σχετικά μικρό ωφέλιμο εύρος στροφών. Σε αυτό το φάσμα, βέβαια, η ροπή των 320 Nm είναι αρκετή για να κινηθείς γρήγορα. Η οδική συμπεριφορά του παραμένει αναλλοίωτη, όντας ασφαλές ακόμα και στη βρεγμένη σκοτσέζικη άσφαλτο, προσφέροντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει το ίδιο ελαφρύ, αν και με σχετικά καλή πληροφόρηση, ενώ ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων, αν και σαφής, δε θα κρύψει τη δυσαρέσκειά του στη σκληρή χρήση. Τέλος, η ανάρτηση προσφέρει την απαιτούμενη άνεση, αν και σε εγκάρσιες ανωμαλίες οι αντιδράσεις είναι κάπως ξερές, χωρίς όμως εντέλει να προβληματίζουν._ Π. Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.399 κ.εκ. < ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 152 ίπποι/5.600 σ.α.λ. < ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 245 Nm/2.200-4.400 σ.α.λ. < 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. < ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 193 χλμ./ώρα < ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,4 λίτρα/100 χλμ. < ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 148 γρ./χλμ. < ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.275x1.781x1.658 < ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Από τέλη Οκτωβρίου

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: CHARLIE MAGEE

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου