top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε Porsche Panamera Sport Turismo & Turbo S E Hybrid

Τη station αλλά και την εκρηκτική υβριδική εκδοχή της Panamera γευόμαστε στη γειτονική Κροατία.

Το κάνουν όλοι οι κατασκευαστές, γιατί να μην το κάνει και η Porsche; Η στρατηγική της δημιουργίας παραλλαγών σε υφιστάμενα μοντέλα εμπλουτίζει τη γκάμα με εκδόσεις των οποίων η εξέλιξη στοιχίζει αναλογικά ελάχιστα, εντούτοις μπορεί να διευρύνει σημαντικά το αγοραστικό κοινό. Αυτή είναι ακριβώς και η περίπτωση της Panamera Sport Turismo, μιας shooting brake ή αν θέλετε σπορ στέισον εκδοχής του κανονικού μοντέλου.

Η ιδέα μιας 4θυρης εκδοχής της 911 υπήρχε από παλιά, εντούτοις χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2009 για να υλοποιηθεί με τη μορφή της Panamera που κάθε άλλο παρά σόκαρε τους φανατικούς της μάρκας, έχοντας ήδη προηγηθεί η πιο τολμηρή πρόταση της Cayenne. Και ενώ η Panamera στόχευε στις ναυαρχίδες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το μακρύ της αμάξωμα τελικά υστερούσε μεν σε χώρους, ιδίως για (τους αποκλειστικά δύο) πίσω επιβάτες, όμως αυτό δεν αποτέλεσε πρόβλημα, καθώς κανείς από τους ιδιοκτήτες της δε σκόπευε να μετακινηθεί από αυτή τη θέση. Η οδηγοκεντρική λογική της δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί τη βασική φιλοσοφία και της Panamera και αυτό της εξασφάλισε ένα μοναδικό ατού έναντι του ανταγωνισμού.

Τώρα η στέισον εκδοχή της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 2016 με κανονικό και μακρύ μεταξόνιο, έρχεται να προσφέρει μια παραπάνω δόση πρακτικότητας, καθώς η νέα διαμόρφωση της ουράς εξασφαλίζει αυξημένες μεταφορικές ικανότητες για το χώρο αποσκευών (+ 50 λίτρα), φτανοντας τα 520 (1.390 με πεσμένα τα καθίσματα, που μπορούν να ανακληθούν σε μια αναλογία 40/20/40) ή 425/1/295 λίτρα για την υβριδική έκδοση. Πιο εύκολη γίνεται κα ι η φόρτωση των αποσκευών, καθώς το κατώφλι του πορτ μπαγκάζ χαμήλωσε κατά 68 χλστ.

Οι χώροι των πίσω επιβατών δεν έχουν διαφοροποιηθεί ουσιαστικά, όμως η Sport Turismo προσφέρεται πλέον και ως 5θέσια (4+1 για την ακρίβεια), με την κεντρική κονσόλα πλέον να αφήνει ένα μικρό περιθώριο για τα πόδια του λιλιπούτειου επιβάτη που θα προσπαθήσει να βολευτεί στο κέντρο.

Η 5θέσια διάταξη θα περάσει και στην “κανονική” Panamera, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Porsche, οι οποίοι αμήχανα μάλλον την αποκαλούν sedan ή limousine, οπότε λογικά στην επόμενη αναβάθμισή του μοντέλου αναμένουμε ότι θα της δοθεί και επίσημα ένας χαρακτηρισμός.

Δοκιμή της Porsche Panamera Sport Turismo στην Κροατία

Η δημοσιογραφική παρουσίαση της Panamera Sport Turismo πραγματοποιήθηκε στην Κροατία, με αφετηρία την ιστορική πόλη του Τrogir (Τραγούριον το είχαν ονομάσει στην αρχαιότητα οι Έλληνες άποικοι).

Με τα αυτοκίνητα παρατεταγμένα έξω από το ξενοδοχείο μας, συνειδητοποιήσαμε πως θα χρειαστεί ένα εκπαιδευμένο μάτι προκειμένου να διακρίνει το αμάξωμα της “στέισον” αυτής εκδοχής, καθώς η διαμόρφωση της ουράς παραμένει ένοντα κεκλιμένη, και είναι περισσότερο τα λίγο διευρυμένα πίσω πλευρικά παράθυρα που κάνουν τη διαφορά. Να επισημάνουμε επίσης το Adaptive roof spoiler, την ανακλινόμενη, δηλαδή, αεροτομή στο χείλος της οροφής, που κατά περίπτωση μπορεί να πάρει κλίση από 1 έως 26 μοίρες.

Από τις τέσσερις εκδοχές (4, 4 Ε-Hybrid, 4S και Turbo) με αντίστοιχη απόδοση 330, 462, 440 και 550 ίππους, επιλέξαμε την ισχυρότερη. Οι προδιαγεγραμμένες διαδρομές περιελάμβαναν περίπου 500 χλμ. οδήγησης, τόσο στην ενδοχώρα όσο και στα δαντελωτά παράλια της Κροατίας, στην πλειονότητά τους σε επαρχιακό δίκτυο.

Πίσω, λοπόν, από το τιμόνι της Turbo, που όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις διατίθεται με το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας (PDK), με τις δύο μεγαλύτερες σχέσεις να είναι overdrive, αποσκοπώντας στον περιορισμό της κατανάλωσης, ενώ η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς με έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη.

Η πρώτη αίσθηση αφορά το εντυπωσιακό επίπεδο ποιότητας και πολυτέλειας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου δεσπόζει η οθόνη αφής των 12”, χάρη στην οποία έχει απλοποιηθεί η ογκώδης κεντρική κονσόλα από την πληθώρα διακοπτών που συναντούσαμε στην προηγούμενη γενιά. Ακόμα και τώρα, πάντως ο οδηγώς σε κάποιες περιπτώσεις θα χρειαστεί να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο για να επιλέξει πχ τη ρύθμιση της απόσβεσης της ανάρτησης. Τουλάχιστον, τα προγράμματα οδήγησης Normal Sport, Sport Plus και Individual, επιλέγονται από ένα περιστροφικό διακόπτη πάνω στο τιμόνι.

Δε χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου για να αντιληφθείς την εντυπωσιακή δουλειά που έχει γίνει για να επιτευχθεί αυτό το τέλειο ζύγισμα ανάμεσα στην άνεση και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της Panamera. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική αίσθηση, οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις συρρικνώνονται καθώς αρχίζεις να ανεβάζεις ρυθμό – ακόμα και στους στενούς επαρχιακούς δρόμους της Κροατίας και η ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω και αερανάρτηση (3 θαλάμων για μεγαλύτερο εύρος ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ ρύθμιση) για όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής των 330 ίππων) λειτουργεί υποδειγματικά. Πραγματικά μας εντυπωσίασε η άνεση που προσφέρει ακόμα και στη λειτουργία Sport +, παρά τους τροχούς των 21 ιντσών που φορούσε η δική μας Turbo (στάνταρ οι 20”).

Οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται χάρη στις ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενες ενεργές αντιστρεπτικές που αντιδρούν πολύ πιο άμεσα σε σχέση με τις αντίστοιχες υδραυλικές.

Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ο κινητήρας των 550 ίππων είναι φυσικά καταιγιστικές, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 3,6” δλ/(!) στη λειτουργία Sport+, στην οποία φυσικά διαμορφώνεται ανάλογα και το sountrack από την εξάτμιση, ενώ η τελική ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα.

Για την επιβράδυνση του αμαξώματος των 2 και πλέον τόννων έχουν επιστρατευτεί δίσκοι 410 χλστ. για τους εμπρός τροχούς και 380 χλστ. για τους πίσω (390/365 στις υπόλοιπες εκδόσεις).

Το μοναδικό μας παράπονο αφορά τα δερμάτινα καθίσματα τα οποία δεν προσέφεραν τη στήριξη που προσδοκούσαμε.

Από εκεί και πέρα η Panamera Sport Turismo συνδυάζεται επίσης με την έξτρα 4διεύθυνση, αλλά και ένα πλήθος ηλεκτρονικών υποβοηθημάτων ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και κάμερα νυχτερινής όρασης, με την εικόνα να προβάλλεται στο δεξί μέρος του πίνακα οργάνων.

Στη χώρα μας διατίθεται με τιμή εκκίνησης 137.600 ευρώ, 4.000 ευρώ ακριβότερα από την αντίστοιχη έκδοση της “απλής” Panamera.

Και υβριδική Turbo!

Παράλληλα με την παρουσίαση της Sport Turismo, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τη νέα υβριδική εκδοχή της “κανονικής” Panamera, Turbo S E Hybrid, που δεν αποτελεί μόνο την ισχυρότερη Panamera αλλά και το πιο “καυτό” αυτοκίνητο της κατηγορίας, τόσο σε απόδοση όσο και σε επιδόσεις.

Εν προκειμένω, η υβριδική τεχνολογία έχει υιοθετηθεί, όπως και στην 918, με πρωταρχικό στόχο την μεγιστοποίηση των επιδόσεων. Έτσι ο κινητήρας της Turbo συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 680 ίππους! Φυσικά προσφέρεται και δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής κίνησης για απόσταση έως 50 χλμ. και για ταχύτητες μέχρι τα 140 χλμ./ώρα. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει έχει να κάνει με την άμεσα διαθέσιμη μέγιστη ροπή των 850 Nm, κάτι το οποίο πιστώνεται στην ηλεκτροκινητήρα. Δυστυχώς οι αριθμοί απόδοσης και επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ.) δεν είναι σε θέση να αποτυπώσουν την αίσθηση πίσω από το τιμόνι της Panamera Turbo S E Hybrid. Είναι περισσότερο το έκπληκτο βλέμμα των επιβατών, τα κολλημένα σώματά τους στα καθίσματα του αυτοκινήτου και η έκκριση αδραναλίνης που συνοδεύουν κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, τα συμπτώματα εκείνα που διαφοροποιούν την Turbo S E Hybrid από τις άλλες Panamera. Αρκεί μόνο να πούμε ότι στους βρεγμένους δρόμους και παρά την 4κίνηση το αυτοκίνητο σπινάριζε ακόμα και με 3η, ενώ τα προσπεράσματα στο επαρχιακό δίκτυο πραγματοποιούνταν σχεδόν ταυτόχρονα με την σκέψη του οδηγού. Να σημειώσουμε μόνο την αναμενόμενη μη γραμμική αίσθηση στο πεντάλ του φρένου, λόγω της λειτουργίας για τη ανάκτηση της κινητικής ενέργειας και τη σφιχτότερη ρύθμιση, λόγω του αυξημένου βάρους του αμαξώματος (2.310 κιλά), με τα 120 να τα χρεώνονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Είναι η πρώτη φορά που η Porsche τοποθετεί μια plug-in υβριδική έκδοση στην κορυφή ενός μοντέλου και προφανώς είναι οι επιδόσεις και όχι η θεωρητική κατανάλωση των 2,9 λίτρων/100 χλμ. που θα οδηγήσει κάποιον να καταθέσει το τίμημα των 218.800 προκειμένου να αποκτήσει την Panamera Turbo S E Hybrid.

Τη μέρα της αποχώρησής μας από την παρουσίαση, η Porsche ανακοίνωσε και την αναμενόμενη υιοθέτηση της Turbo S E Hybrid και στο αμάξωμα της Sport Turismo.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ