top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: SR by ART!

Buggy ή κάτι πολύ παραπάνω; Στο φιλόξενο «Διαδρόμιο», λοιπόν, για την παρουσίαση και την οδηγική εμπειρία με τη χωμάτινη φόρμουλα SR της Athanassoulas Rally Team! 

Πριν ξεκινήσουμε την περιγραφή της σημερινής μας εμπειρίας, θυμίζουμε ότι το περιοδικό μας έχει δοκιμάσει και στο τεύχος Μαρτίου του 2015 το SR του Λάμπρου Αθανασούλα, μαζί με τα Speed Car του Χαράλαμπου Γαζετά και το Barracuda του Βαγγέλη Σωτήρχου και πάλι στη συγκεκριμένη χωμάτινη πίστα της Κορινθίας.

Σήμερα, η χαρά μας ήταν και πάλι τεράστια, αλλά για δύο λόγους: Από τη μία θα καθόμασταν και πάλι στο μπάκετ μιας τόσο ιδιαίτερης… πολεμικής μηχανής και από την άλλη οι «δικοί μας» Λάμπρος και Παύλος Αθανασούλας μας προσκάλεσαν στην επίσημη παρουσίαση του «όπλου» τους, με την ολλανδική καταγωγή, το οποίο κατασκευάζεται και πωλείται στη χώρα μας και εκτός από ιδιωτική χρήση-ευχαρίστηση, μπορεί να συμμετάσχει κανονικά και σε αγώνες. Αν δεν το έχετε δει ήδη σε κάποια αγωνιστική εκδήλωση από κοντά, με τον Λάμπρο να το οδηγεί στο όριο διαγράφοντας εκπληκτικές τροχιές, πρόκειται για ένα μαύρο “μπάγκι” με μεταλλικό χειροποίητο σασί από 3D Autodesk σχέδια, το οποίο θα μπορούσε να πει κάποιος ότι θυμίζει καρτ. Ας το κρατήσουμε αυτό, γιατί κάτι ανάμεσα σε αυτό και χωμάτινο buggy είναι.

Χαμηλό, με μικρή απόσταση από το έδαφος, ζυγίζει μόλις 320 κιλά ενώ ο κινητήρας του προέρχεται από Suzuki GSX-R, 600 κ.εκ. και είναι απόδοσης 120 έως και 130 ίππων! Επιδόσεις; Επιπέδου 4 δλ.(!) για το περίφημο “0-100”. Για την ανάρτηση έχουν επιλεγεί διπλά ψαλίδια εμπρός/πίσω, πλήρως ρυθμιζόμενα, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό μπορεί κανείς να επιλέξει ρυθμιζόμενη ανάρτηση 3 δρόμων. Το κιβώτιο είναι σειριακό 6 σχέσεων, ενώ η επιλογή γίνεται με πεταλούδες (προαιρετικές) πίσω από το τιμόνι. Σημειώστε ότι διαθέτει και υδραυλικό χειρόφρενο! Είπαμε, πολλά παραπάνω από ένα Buggy…

Στα -μαζεμένα- μέτρα μας…

Μικρό το άνοιγμα στο πλάι, αλλά μικρό και το μπόι μας, οπότε εισβάλουμε με άνεση και φούρια στο εσωτερικό. Φέρνουμε τη ρυθμιζόμενη(!) πεταλιέρα κοντά στα πόδια μας, τοποθετούμε το flat-bottom τιμόνι, και νιώθουμε ήδη κάπως διαφορετικά… Ψυχραιμία. Δεν είναι παιχνίδι. Αυτή η σκέψη μας επαναφέρει και πάλι στο Σπαθοβούνι, μακριά από την εκκίνηση της ειδικής όπου είχαμε -νοητά- μεταφερθεί, οπότε, ήρεμα πια, βάζουμε σε λειτουργία το μοτέρ. Highlight η LCD οθόνη πολλαπλών ενδείξεων πάνω στην κονσόλα από carbon και πρώτη παρατήρηση στη μόλις μία στροφή από άκρη σε άκρη του τιμονιού (χειροποίητη κρεμαγιέρα), κάτι που δένει ιδανικά το γλυκό μαζί με τις πεταλούδες από πίσω του, και εμάς στα πρώτα μέτρα να ανεβοκατεβάζουμε ταχύτητες ακόμη και για πλάκα… Τέρμα τ’ αστεία όμως. Το δεξί πεντάλ στο πάτωμα και ξαφνικά ουρλιαχτό από το πίσω μέρος με τις τιμές ισχύος και ροπής να αποδίδονται αρκετά ψηλά στο συγκεκριμένο σύνολο. Πάνω από τις 11.500 σ.α.λ., γεγονός που καθιστά το SR… κάτι πολύ διαφορετικό από ένα παιχνίδι για πλακίτσα. Είναι όπλο, με το οποίο ο Λάμπρος κινείται συνήθως ανάμεσα στις 13.000 με 15.000 σ.α.λ. για να γράψει τους χρόνους που αρμόζουν στην κατασκευή και εμάς να «τρομάζουμε» ακόμη και στον ήχο πάνω από τις 10.000 σ.α.λ.

Δράση!

Προσπαθώντας να το στρίψεις, όντας εντελώς αμύητος στο χώρο των συγκεκριμένων κατασκευών, δεν πρέπει να κάνεις το λάθος να θεωρήσεις ότι ο σωστός τρόπος είναι προκαλώντας αποσταθεροποίηση και στη συνέχεια υπερστροφή. Το SR δε θα στο συγχωρέσει… Η λογική του είναι πιο κοντά σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, με το σύστημα διεύθυνσης να μεταφέρει τα πάντα, οπότε και εσύ να οφείλεις να χρησιμοποιείς αυτό, ειδικά στην αρχή της γνωριμίας σου με το SR, και όχι τόσο το πλαίσιό του. Εκεί πάει άλλωστε και η παρομοίωσή μας με καρτ στην αρχή του κειμένου, με μόνη διαφορά ότι εδώ μιλάμε για χώμα… Το σύστημα πέδησης, εξαιρετικό, σου δίνει το δικαίωμα να φρενάρεις ακόμη και βαθιά μέσα στη στροφή και μόνο όποτε χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις το κοφτερό τιμόνι(!), για να διορθώσεις.

Για τους λάτρεις των χρονομέτρων, αξίζει να σημειώσουμε πως το SR στα χέρια του Λάμπρου Αθανασούλα, γράφει χρόνους από 1:31.0 έως 1:38.0 μέσα στο «Διαδρόμιο», όταν κορυφαία αγωνιστικά όπως ένα Mitsubishi EVO X Gr. N, για παράδειγμα, έχει καταγράψει 1:38.9 και μάλιστα με τον Δημήτρη Ψύλλο(!) στο τιμόνι, όπως θυμόμαστε από παλαιότερο άρθρο του περιοδικού μας. Είπαμε, πολεμική μηχανή είναι και όχι παιχνίδι, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει, ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και απλά για διασκέδαση, αφού μπορεί το αρχικό κόστος των περίπου 15.000 ευρώ (ανάλογα με τον εξοπλισμό), να φαντάζει υψηλό, ειδικά αυτή την εποχή, αλλά το κόστος συντήρησης είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

Αν μας έφτασε η συγκεκριμένη γνωριμία μαζί του στο Σπαθοβούνι; Θα αστειεύεστε βέβαια… Λάμπρο, Παύλο, πότε θα προγραμματίσουμε την επόμενη; Επίλογος λοιπόν με ωραίες γεύσεις, ανταλλαγή απόψεων και εξαιρετική παρέα, σε μία μέρα που άρχισε ιδανικά και ολοκληρώθηκε τέλεια!_Μ. Σαλ.

Περισσότερες πληροφορίες[email protected]

Απολαύστε τώρα τον Λάμπρο Αθανασούλα μέσα στο SR by ART σε ένα βίντεο από το Gymkhana Grid που διοργανώθηκε στον Μαραθώνα!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ