Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: SsangYong Tivoli 1.6 diesel & AWD

Ταξιδεύουμε μέχρι την Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε το “Τίβολι” ως πετρελαιοκίνητο αλλά και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην Ιταλία τον Μάιο, το δοκιμάσαμε στην Ελλάδα (τεύχος Ιουλίου) ως βενζινοκίνητο και αυτόματο και τώρα έφτασε η στιγμή να ολοκληρώσουμε την άποψή μας για το μοντέλο, γνωρίζοντας την πιο ολοκληρωμένη ίσως εκδοχή του, την diesel των 115 ίππων με την ροπή των 300 Nm αλλά και την 4Χ4 έκδοσή του η οποία συνδυάζεται και με το βενζινοκινητήρα και με τον πετρελαιοκινητήρα.

Με την νέα αυτή -κινητήρια- άφιξη, προδιαγραφών Euro 6, η εταιρεία προσδοκά να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία που ήδη διαγράφει το Tivoli αφού από τις αρχές του 2015, έχοντας ενισχύσει θεαματικά τις παγκόσμιες πωλήσεις της εκ των οποίων οι μισές αφορούν το συγκεκριμένο μοντέλο. Ο νέος diesel κινητήρας «e-XDi160», έχει ισχύ 115 ίππων, ροπή 300 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ενώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις προσφέρει τελική ταχύτητα πάνω από 180 χλμ./ώρα, ενώ οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 109 γρ./χλμ. (έκδοση 2WD, με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων), με τη βοήθεια και του συστήματος ISG (Idle stop & go). Στην πράξη τώρα και έπειτα από την οδηγική εμπειρία που είχαμε μαζί του στην Γερμανία, σημειώνουμε την μεγάλη διαφορά που έχει αυτό το σύνολο σε σχέση με το ατμοσφαιρικό «e-XGi 160», αφού η διαφορά της ροπής των 300 Nm σε σχέση με αυτή των 160 Nm που συναντάμε στην βενζινοκίνητη έκδοση (επίσης προδιαγραφών Euro 6), φαίνεται από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, ειδικά στα ρεπρίζ και φυσικά στην κατανάλωση, η οποία είναι περίπου 3 λίτρα μικρότερη από εκείνη των αντίστοιχων βενζινοκίνητων εκδόσεων. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της AISIN.

Όπως προείπαμε όμως, η γκάμα του μοντέλου εμπλουτίζεται πλέον και με τις τετρακίνητες εκδόσεις, τόσο σε βενζίνη όσο και σε diesel, οι οποίες χρησιμοποιούν το σύστημα «Smart 4WD» το οποίο ελέγχει την κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, από 0 έως 50%, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες. Ειδικά για τις τετρακίνητες εκδόσεις, το Tivoli εξοπλίζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (multi-link) στον πίσω άξονα η οποία βελτιώνει αισθητά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενισχύοντας ακόμη πιο πολύ την άποψη που σας αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, ότι αυτό είναι το πιο ολοκληρωμένο ή σωστό αν προτιμάτε, SsangYong Tivoli.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας είναι μέσα στην λίστα των υποψηφίων, τόσο για τον ευρωπαϊκό όσο και για τον παγκόσμιο θεσμό του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, αποδεικνύοντας με αυτό το τρόπο ότι οι προσπάθειες των ανθρώπων της SsangYong, έφεραν -επιτέλους- αποτέλεσμα.

Όσο αφορά την ελληνική αγορά τώρα, το diesel Tivoli διατίθεται ήδη με αρχική τιμή τα 20.900 ευρώ, η οποία όμως πέφτει στα 17.970 ευρώ αν υπολογίσει κάποιος την έκπτωση των 1.500 ευρώ αλλά και το μπόνους απόσυρσης των 1.430 ευρώ. Θυμίζουμε, ότι η αρχική τιμή για την αντίστοιχη βασική έκδοση του βενζινοκίνητου μοντέλου είναι στα 17.900 ευρώ η οποία και σε αυτή την περίπτωση βέβαια υποχωρεί στα 15.120 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση (1.280 ευρώ). Αν τώρα σας ενδιαφέρει και η τετρακίνηση, τότε θα πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον 1.900 ευρώ για τις αντίστοιχες εκδόσεις του Tivoli AWD, τις οποίες όμως περιμένουμε στην χώρα μας από την νέα χρονιά. 

Η επιπλέον χρέωση για το μεταλλικό χρώμα είναι της τάξεως των 500 ευρώ, ενώ η διχρωμία, που ομολογουμένως του πηγαίνει, σε συνδυασμό με το μεταλλικό χρώμα κοστίζει 600 ευρώ. Σημειώστε κλείνοντας, ότι η Chevellas προσφέρει το Tivoli με το πρόγραμμα «5 Χρόνια Πλήρης Κάλυψη SsangYong» το οποίο περιλαμβάνει 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν service._Μ. Σαλ.

Διαβάστε όμως και εδώ, τι είχαμε δει πριν από λίγο καιρό στην έκθεση Φρανκφούρτης, σχετικά με το μέλλον του μοντέλου.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Tivoli
Συνημμένα Αρχεία

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου