top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε στην Ελβετία το νέο Audi Q7

Σε αυτή την νέα γενιά του Q7 όλα έχουν αλλάξει και το αποτέλεσμα εκπλήσει

Πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο με ριζικές αλλαγές σε όλους τους τομείς. Καταρχήν βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα, όπου μαζί με την υιοθέτηση διαφορετικών υλικών (κυριαρχεί ο χάλυβας υψηλής αντοχής και το αλουμίνιο) που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του πλαισίου και των διαφόρων τμημάτων του αμαξώματος, έχουν αποφέρει μεγάλα οφέλη στον περιορισμό του βάρους. Ανάλογα με την έκδοση, το νέο Q7, είναι μέχρι και 325 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με  το προηγούμενο μοντέλο, ανάλογα και με τον εξοπλισμό, κάτι που συνεπάγεται και μία μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, έως και 28% . Σημαντική είναι και η συνεισφορά της αεροδυναμικής, όπου το νέο Q7 έχει από τους χαμηλότερους αεροδυναμικούς συντελεστές (0,31) στην κατηγορία του.

Φυσικά έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο SUV, εντούτοις οι ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με το απελθόν μοντέλο, δημιουργούν μία πιο κόμπακτ εικόνα τηρουμένων των αναλογιών. Αυτό όμως δεν έχει την παραμικρή επίπτωση στην ευρυχωρία της καμπίνας, η οποία και πάλι παρέχει την δυνατότητα φιλοξενίας μέχρι και επτά επιβατών .  Ακόμα και έτσι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 295 λίτρων, τιμή που αυξάνεται στα 890 λτ. στην 5θεσια διάταξη και μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 2.075 λτ.  Από εκεί και πέρα στο εσωτερικό εκτός από την κορυφαία ποιότητα φυσικά, εντύπωση προκαλεί και το νέο ταμπλό.

Είναι σχετικά χαμηλό και μαζεμένο, κάτι  που το διαφοροποιεί από τα ογκώδη πρότυπα των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας, ενώ ιδιαίτερα φαρδιά είναι και η κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων. Έτσι ο οδηγός κάθεται κάπως ψηλά, σε ένα κάθισμα το οποίο στην πλουσιότερη εκδοχή του προσφέρει ένα πλήθος ρυθμίσεων και επιλογών για μασάζ! Ο πίνακας οργάνων υιοθετεί την μεγάλη ψηφιακή οθόνη που πρωτοείδαμε στο ΤΤ, ενώ σχεδόν όλη την υπόλοιπη πρόσοψη του ταμπλό διατρέχει ένα ενοποιημένο σύνολο αεραγωγών.

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από 3λιτρα υπερτροφοδοτούμενα V6 σύνολα βενζίνης (333 ίπποι) και πετρελαίου, σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης 218 και 272 ίππων.  Στις αρχές του 2016 θα είναι διαθέσιμο το Q7 e-tron Quattro το οποίο είναι το πρώτο plug in υβριδικό όχημα με εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα και τετρακίνηση, με συνδυασμένη απόδοση 373 ίππων, επιτάχυνση 6 δλ. για τα 100 χλμ/ώρα από στάση, τελική 225 χλμ/ώρα, 56 χλμ. «ηλεκτρικής» αυτονομίας και εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ.

Στάνταρ στο νέο Q7 είναι το αυτόματο κιβώτιο tiptronic 8 σχέσεων, στην μονάδα του οποίου ενσωματώνεται  και το Τόρσεν διαφορικό της τετρακίνησης, που μοιράζει την ροπή σε αναλογία 40/60 μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών (ανάλογα με τις συνθήκες το μέγιστο ποσοστό της διαθέσιμης ροπής που μπορεί να μεταφέρει, είναι 70% εμπρός και 85% πίσω. Ριζική είναι η αλλαγή στην αρχιτεκτονική της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από μία διάταξη πέντε συνδέσμων τόσο στους εμπρός, όσο και στους πίσω τροχούς. Κινούμενοι στους στενούς και γεμάτους στροφές ορεινούς δρόμους των Άλπεων, δεν νιώσαμε ότι βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος με αυτά τα χαρακτηριστικά όγκου και βάρους. Και αυτό γιατί όλα τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε διέθεταν τα έξτρα συστήματα αερανάρτησης (μεταβάλλοντας την απόσταση από το έδαφος και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης) και τετραδιεύθυνσης (στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ σε πιο υψηλές ταχύτητες στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση για καλύτερη σταθερότητα).

Το νέο Q7 όμως δεν αρκείται σε όλα αυτά, δίνοντας ένα πραγματικό ρεσιτάλ σε ότι έχει να κάνει με τα συστήματα υποβοήθησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Επιγραμματικά θα αναφέρουμε το πλήρως προσαρμοζόμενο cruise control (με λειτουργία traffic jam όπου μπορεί να κατευθύνει, να σταματάει και να εκκινεί το όχημα) που μπορεί να συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης ρυθμίζοντας ανάλογα την ταχύτητα και τις αλλαγές σχέσεων για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Προσφέρεται επίσης σύστημα διατήρησης στην λωρίδα κυκλοφορίας που επεμβαίνει και στο τιμόνι, πλήρης υποβοήθηση παρκαρίσματος (συμπεριλαμβάνεται και η περίπτωση ρυμουλκούμενου) καθώς και η υποβοήθηση νυκτερινής οδήγησης μέσω κάμερας υπέρυθρων.

Στην χώρα μας αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο και το αρχικό κόστος της ντίζελ έκδοσης τοποθετείται πάνω από τα 80.000 ευρώ.

 
ΜΟΝΤΕΛΟ
3.0 V6 TDI
3.0 V6 TFSI
Κυβισμός (κ.εκ.)
2.967
2.995
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
272/3.250-4.250
333/5.500-6.500
Ροπή (χλγμ./σ.α.λ.)
60,9/1.500-3.000
44,6/2.900-5.300
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
 
Κίνηση
Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο tiptronic 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
 
Εμπρός
5 συνδέσμων (προαιρετικά αερανάρτηση)
Πίσω
5 συνδέσμων (προαιρετικά αερανάρτηση)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
ΜxΠxΥ (χλστ.)
5.052 x 1.968 x 1.741
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.994
Βάρος (κιλά)
1.995
1.970
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *
 
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,3
6,1
Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα)
234
250
Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)
6,1
8,1
CO2  (γρ./χλμ.)
159
189
*Τιμές κατασκευαστή
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ