Η Subaru μας έχει συνηθίσει στην ποιότητα και την αξιοπιστία των κατασκευών της, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι συχνά χαράζει δικούς της δρόμους.

Τα εύσημα στη Subaru η οποία δρέπει δάφνες από την παγκόσμια πρώτη παρουσίαση ενός boxer υπερτροφοδοτούμενου ντίζελ κινητήρα ευρείας παραγωγής. Μετά τα Legacy και Outback του 2008, εκεί όπου πρωτοεμφανίστηκε ο συγκεκριμένος κινητήρας, τώρα ήρθε και η σειρά του Forester να υποδεχθεί τις εξελίξεις.
 
Η Ιαπωνική εταιρία μας έχει συνηθίσει στην ποιότητα και την αξιοπιστία των κατασκευών της, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι συχνά χαράζει και ακολουθεί τους δικούς της δρόμους. Ο λόγος εν προκειμένω για την επιλογή της διάταξης «boxer» στους κινητήρες της, τους οποίους έχει καταφέρει να ανεβάσει στο βάθρο των κινητήρων επιδόσεων. Τώρα, ήρθε η στιγμή να τους κάνει και πετρελαιοκίνητους.
 
Το πέρασμα από το ένα καύσιμο στο άλλο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Η καύση του πετρελαίου απαιτεί γενικότερα, ειδικές προδιαγραφές από τους κινητήρες για να αντέξουν τις διπλάσιες πιέσεις που αναπτύσσονται. Αυτό σημαίνει αυξημένο βάρος και διαστάσεις, παράμετροι που προφανώς δεν ήταν αποδεκτοί από τη Subaru! Έτσι, χρειάστηκαν χρόνια εξέλιξης, δοκιμών και αρκετών τεχνολογικών εφαρμογών, μέχρι να καταλήξουν στην παρουσίαση ενός αξιόπιστου και δυνατού κινητήρα.
 
Σήμερα, πίσω από τον κινητήρα αυτό κρύβονται αρκετές καινοτομίες, τόσο στη σχεδιαστική φιλοσοφία, όσο και στην τεχνική υλοποίησής τους. Ο πρώτος πετρελαιοκίνητος κινητήρας παραγωγής τύπου «boxer» είναι γεγονός και διαθέτει μικρές διαστάσεις παρά τη μεγαλύτερη διαδρομή των εμβόλων, χαμηλούς κραδασμούς παρά την απουσία αντικραδασμικού άξονα και  υψηλή ακαμψία παρά τον περιορισμό του βάρους του.
 
Κοιτάζοντας τα χαρτιά, το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι οι επιδόσεις του, και κυρίως η ροπή του. Τα 350 Nm από τις 1.800 έως τις 2.400 σ.α.λ. δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Και δεν είναι μόνον η δύναμη αυτή, αλλά περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται στην πράξη. Οι Ιάπωνες έχουν βρει ακριβώς τη χρυσή τομή, με τη δύναμη από τις χαμηλές στροφές να εξακοντίζει το αμάξωμα των 1.560 κιλών, χωρίς όμως ταυτόχρονα να καταστρέφει την ισορροπία του φτάνοντας σε ακρότητες.
 
Το Forester με τον νέο κινητήρα ταιριάζει απόλυτα και με το επίσης πρόσφατα εξελιγμένο κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο ανήκει στο βασικό του εξοπλισμό. Η σωστή κλιμάκωση συνεισφέρει στις καλές επιδόσεις και ταυτόχρονα στην άνεση και στην οικονομία καυσίμου. Αυτό όμως που απουσιάζει από το συγκεκριμένο Forester είναι ο επιλογέας κοντών σχέσεων. Ο επίσημος ισχυρισμός είναι ότι η κορυφαία ροπή υπερκαλύπτει την αναγκαιότητα μιας τέτοιας διάταξης, γεγονός που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και στην πράξη.
 
Το πετρελαιοκίνητο Forester των 147 ίππων υπόσχεται κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. ενώ οι   εκπομπές των ρύπων CO2 αγγίζουν τα 167 γρ./χλμ. Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές Οκτωβρίου και οι τιμές πώλησης θα ξεκινούν από τις 31.900 ευρώ.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Forester

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά