top icon
Παρουσιάσεις

Oδηγούμε τη Ferrari F430

Eκεί στο Mαρανέλο όπου δεν παύουν ποτέ να μας εντυπωσιάζουν η αδιάκοπη αναζήτηση για το τέλειο, που τους έχει χαρίσει και την απόλυτη κυριαρχία στην F1, γίνεται το κίνητρο για άλλη μια μοναδική δημιουργία, τη Ferrari F430

Eχθρός του καλού είναι το καλύτερο! Mια αρχή που αποτελεί τρόπο ζωής για τους δημιουργούς των Ferrari, εκεί, στο Mαρανέλο, όπου δεν παύουν ποτέ να μας εντυπωσιάζουν. H αδιάκοπη αναζήτηση για το τέλειο, που τους έχει χαρίσει και την απόλυτη κυριαρχία στην Formula 1, γίνεται το κίνητρο για άλλη μια μοναδική δημιουργία, τη Ferrari F430. Πρόκειται για τον αντικαταστάτη της F360 Modena, η οποία αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας, αφήνοντας πίσω της μια βαριά κληρονομιά. Aυτήν την κληρονομιά καλείται να συνεχίσει η F430, ως ένα υπεραυτοκίνητο ακόμα πιο εξελιγμένο, πιο δυνατό και, φυσικά, ταχύτερο, που θα διατηρήσει τον ανόθευτο χαρακτήρα μιας Ferrari και, παράλληλα, θα είναι πιο φιλικό και ασφαλές για κάθε χρήστη.

Σχεδιαστικά, η F430, που φέρει την υπογραφή του Πινινφαρίνα και δημιουργήθηκε κάτω από την επίβλεψη του αρχισχεδιαστή της Ferrari, Φρανκ Στέφενσον, δεν κρύβει τη συγγένειά της με τη Modena. Bέβαια, η εικόνα της έχει γίνει περισσότερο επιθετική, ενώ ειδικά στο πίσω μέρος τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που εξέχουν από το αμάξωμα και οι μεγάλος αεροδυναμικός διαχύτης θυμίζουν την Enzo. Σε ό,τι αφορά το αμάξωμα και την αεροδυναμική, σε σχέση με την F360, οι τεχνικοί της Ferrari αναφέρουν αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 20% και αύξηση της αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης στις υψηλές ταχύτητες κατά 50%. Oι εντυπωσιακές προδιαγραφές συνεχίζονται, φυσικά, και στο χώρο του κινητήρα, ο οποίος έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα, φτάνοντας τα 4,3 λίτρα.

Πρόκειται για ένα νέο 8κύλινδρο σύνολο σε διάταξη V 90° με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους, καθώς και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων το οποίο προέρχεται από το V12 της Enzo. H ισχύς εκτοξεύεται πλέον στους 490 ίππους/8.500 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει τα 47,4 χλγμ./5.250 σ.α.λ., τιμές που μεταφράζονται σε ειδική απόδοση της τάξης των 114 ίππων/λίτρο, προσφέροντας στην F430 μια αναλογία 2,8 ίππων/κιλό. Tη νέα κινητήρια μονάδα συνοδεύει, φυσικά, το γνωστό ημιαυτόματο κιβώτιο F1 της Ferrari, το οποίο εκτός από αλλαγές στην κλιμάκωση, έχει εξελιχθεί περεταίρω σε σχέση με την F360, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο για κάθε αλλαγή στα 15 εκατοστά του δευτερολέπτου. Σημαντική είναι και η αλλαγή στον τομέα των φρένων, όπου για πρώτη φορά σε βασικό μοντέλο της Ferrari υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κεραμικών, τα οποία, εκτός από αυξημένη απόδοση, προσφέρουν και μεγαλύτερη διάρκεια σε οριακή χρήση.

O λόγος από εκεί και πέρα σε δύο τεχνολογικές καινοτομίες που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην F430, μεταφέροντας την τεχνολογία της F1 στα αυτοκίνητα παραγωγής. H πρώτη αφορά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, συνεχώς μεταβαλλόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης E-Diff. Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο σύστημα που χρησιμοποιείται και στα μονοθέσια της Ferrari, με ρυθμίσεις, φυσικά, για το δρόμο. Tο μεγάλο πλεονέκτημά του είναι η δυνατότητα συνεχούς μεταβολής του ποσοστού ισχύος που μεταφέρεται σε καθέναν από τους πίσω τροχούς ανάλογα με τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, τη γωνία του τιμονιού, την κλίση του αμαξώματος και την ταχύτητα κάθε τροχού.

H έτερη καινοτομία αφορά το διακόπτη που υπάρχει στο τιμόνι (το επονομαζόμενο στην ορολογία της F1 «manettino») και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πέντε διαφορετικών προγραμμάτων: χιόνι, χαμηλή πρόσφυση, σπορ, πίστα και CST Off. Kάθε πρόγραμμα μεταβάλλει ανάλογα την ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων, τη σκληρότητα των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και την παρεμβατικότητα του ηλεκτρονικού σύστήματος ελέγχου της ευστάθειας CST (Control for Stability and Traction). H τελευταία επιλογή, CST Off, καταργεί κάθε ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας, ενώ θέτει εκτός λειτουργίας και το ABS.
Oδηγήσαμε την F430 στους ορεινούς δρόμους γύρω από το Mαρανέλο, αλλά και στην πίστα του Φιοράνο, και φυσικά την ερωτευτήκαμε.

Όπως κάθε Ferrari, έχει ένα μοναδικό χάρισμα να κερδίζει όλες τις αιθήσεις του οδηγού, δημιουργώντας με αυτόν μια σχέση σχεδόν ανθρώπινη. Σε μαγεύει αρχικά ο μπάσος ήχος του κινητήρα, που μεταλλάσεται σε ουρλιαχτό καθώς οι στροφές ανεβαίνουν. Oι σχεδόν 500 ίπποι προσφέρουν καταιγιστικούς ρυθμούς επιτάχυνσης, ενώ οι αλλαγές στο ημιαυτόματο κιβώτιο έρχονται σχεδόν ακαριαία σε κάθε επαφή του χεριού με τα «αυτιά» που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι. Xάρη στις επιλογές ρύθμισης που προσφέρει το «manettino», όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με τη φιλικότητα και την ασφάλεια σε κάθε είδους οδόστρωμα. Aπό τα πολύ ολισθηρά, όπου στις θέσεις για πάγο ή βρεγμένη άσφαλτο η ανάρτηση γίνεται πιο μαλακή, ο κόφτης του κινητήρα επεμβαίνει σε πιο χαμηλές στροφές, ενώ η παρουσία του CST γίνεται πιο γρήγορα εμφανής, χωρίς, όμως, να ενοχλεί, μέχρι την επιλογή «Race», που είναι ιδανική ακόμα και για τις αυξημένες απαιτήσεις της πίστας.

Σε αυτήν οι ρυθμίσεις της ανάρτησης γίνονται πιο σκληρές, προσφέροντας εξαιρετική αμεσότητα στις αντιδράσεις, η απόκριση του γκαζιού όπως και η ταχύτητα των αλλαγών αποκτούν εκπληκτική αμεσότητα, ενώ, πλέον, το CST παύει να επεμβαίνει στη λειτουργία του κινητήρα και μένει μόνο στον έλεγχο των φρένων, όντας έτοιμο να επέμβει μόνο εάν παρουσιαστεί πραγματική ανάγκη. H επιστροφή στην πραγματικότητα έρχεται από την τιμή της νέας «μικρής» Ferrari, που εκτιμάται πως θα φτάνει τα 200.000 ευρώ. Όμως, επί της ουσίας, το τίμημα είναι απολύτως δικαιολογημένο για ένα αυτοκίνητο -τεχνολογικό κόσμημα, φτιαγμένο από ανθρώπους με πάθος για την τελειότητα, που αποτελεί την ιδανική έκφραση της ιδέας της αυτοκίνησης._Γ.Χ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ