top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo MiTo 1.4 Multiair TCT

Με ένα εξολοκλήρου νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (TCT), οι Ιταλοί συμπληρώνουν τη γκάμα των σύγχρονων κινητήρων τους με ένα αντίστοιχα εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης.

Με ένα εξολοκλήρου νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (TCT), οι Ιταλοί συμπληρώνουν τη γκάμα των σύγχρονων κινητήρων τους με ένα αντίστοιχα εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης.
 
Το νέο κιβώτιο με την ονομασία TCT (Twin Clutch Transmission) εξελίχθηκε και κατασκευάζεται από το τμήμα FPT (Fiat Powertrain Technologies) στην Μπιέλα, στην Ιταλία και ανήκει στην νέα γενιά κιβωτίων έξι σχέσεων με την ονομασία C635 και τη δυνατότητα τοποθέτησης σε κινητήρες με ροπή έως 35,7 χλγμ. Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία των αντίστοιχων κιβωτίων, το TCT διαθέτει δύο παράλληλους δευτερεύοντες άξονες (έναν που φέρει τις μονές και έναν τις ζυγές σχέσεις), οι οποίοι συνδέονται με τον πρωτεύοντα άξονα χρησιμοποιώντας ο καθένας τον δικό του ξεχωριστό συμπλέκτη. Η λειτουργία του, που επιτυγχάνει εξαιρετικά μικρούς χρόνους αλλαγών, βασίζεται στο ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται με κάποια σχέση, στο κιβώτιο είναι ήδη προεπιλεγμένη την επόμενη. Έτσι, τη στιγμή της αλλαγής η αποσύμπλεξη της υπάρχουσας και η εμπλοκή της προεπιλεγμένης γίνονται ταυτόχρονα με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση του νεκρού χρόνου και την αδιάκοπη παροχή ισχύος. Χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε πως ο μέσος χρόνος αλλαγής στο TCT φθάνει τα 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Από εκεί και πέρα, σημαντική καινοτομία του νέου κιβωτίου της Alfa Romeo είναι το γεγονός πως η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου συνεργάζεται με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως τις μονάδες του ABS, του κινητήρα, του συστήματος υποβοήθησης του τιμονιού, του DNA, του Start&Stop και του Hill Holder, ώστε να ρυθμίζει ανάλογα τη λειτουργία του κιβωτίου και είναι το πρώτο από τα αντίστοιχα κιβώτια που δέχεται πληροφορίες από τόσο μεγάλο αριθμό περιφερειακών συστημάτων.
 
 
Επιπλέον, σημαντικό στοιχείο είναι οι μικρές διαστάσεις του που κάνουν δυνατή τη χρήση και σε μοντέλα μικρότερου μεγέθους. Βασικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει το γεγονός πως οι συμπλέκτες είναι ξηρού και όχι υγρού τύπου, καθώς στην περίπτωση χρήσης συμπλέκτη υγρού τύπου είναι αναγκαία η ψύξη του με λάδι, κάτι που συνεπάγεται την ανάγκη μεγαλύτερης ποσότητας λαδιού, την εγκατάσταση επιπλέον αντλίας για την κυκλοφορία του, καθώς και ειδική μέριμνα για την ψύξη του. Επιπλέον, η ύπαρξη λαδιού ανάμεσα στα κινούμενα μέρη έχει ως αποτέλεσμα τις αυξημένες αντιστάσεις και την αναπόφευκτη μείωση του βαθμού απόδοσης. Υπολογίζεται λοιπόν πως  το TCT προσφέρει μια βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ φυσικά εκτός από το χαμηλότερο βάρος και την απλούστερη κατασκευή, έχει μειωμένο κόστος και ευκολότερη συντήρηση. Σε επίπεδο κόστους σημαντικό ρόλο παίζει και το γεγονός πως το TCT κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής και χρησιμοποιεί σε ποσοστό σχεδόν 70% τα ίδια μηχανικά μέρη με την χειροκίνητη έκδοση των κιβωτίων C635, τα οποία χρησιμοποιούνται στις MiTo και Giulietta με τους κινητήρες Multiair των 170 ίππων.
 
Στην περιοχή γύρω από το Μιλάνο, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την MiTo TCT, το νέο κιβώτιο αποδείχθηκε ταχύτατο στις αλλαγές με ιδιαίτερα ομαλή και ομοιογενή λειτουργία. Η τελευταία προσαρμόζεται στο στυλ οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, καθώς και στο επιλεγμένο από το D.N.A. πρόγραμμα. Στην επιλογή Dynamic αποκτά μάλιστα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά πραγματοποιώντας τις αλλαγές σε ψηλότερες στροφές και διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση ακόμα και μετά από άφημα του γκαζιού. Επίσης, στα θετικά χαρακτηριστικά του θα σημειώσουμε πως σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας στις κατωφέρειες ακόμα και αν ο οδηγός δεν πατά το γκάζι διατηρεί την επιλεγμένη σχέση βοηθώντας στο φρενάρισμα και με τον κινητήρα, ενώ στην χειροκίνητη λειτουργία που ο οδηγός μπορεί να αλλάζει ταχύτητες μέσω του επιλογέα ή μέσω των «αφτιών» πίσω από το τιμόνι το κιβώτιο διατηρεί την επιλεγμένη σχέση ακόμα και όταν ο κινητήρας φθάσει στον κόφτη.
 

Η μικρή Alfa με το κιβώτιο TCT διατίθεται ήδη και στη χώρα μας με την τιμή των 21.000 ευρώ να την καθιστά 1.300 ευρώ ακριβότερη από την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση, τιμή απολύτως λογική σε σχέση με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το νέο κιβώτιο. Περισσότερα για την MiTo TCT στη δοκιμή της επί ελληνικού εδάφους μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Νοεμβρίου των 4Τροχών. _Γ.Χ. 
 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ