Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα BMW 5 Series

Η νέα σειρά 5 είναι μεγαλύτερη, ελαφρύτερη, ακόμα καλύτερη στο δρόμο και με πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων. 

Μπορεί η BMW να έχει πλέον αναπτυχθεί σε σχεδόν όλα τα επιμέρους τμήματα της αγοράς, οι εμπορικοί πυλώνες της όμως παραμένουν οι Σειρές 3 και 5, όντας και τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ιστορία. Μια ιστορία που, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την «5άρα», απαριθμεί πάνω από 7,6 εκατομμύρια οχήματα της Σειράς 5, στις έξι γενιές που έχουν κυκλοφορήσει από το 1972.

Βρεθήκαμε λοιπόν στην Πορτογαλία, όπου η BMW είχε διοργανώσει την παρουσίαση της νέας γενιάς της Σειράς 5. Αντικρίζοντάς την για πρώτη φορά, αντιλαμβάνεσαι ότι παραπέμπει περισσότερο σε «3άρα», παρά σε «7άρα». Αν και όλες οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί σε αυτό το ουσιαστικά 5μετρο πλέον σεντάν, εντούτοις, χάρη σε μια προσεκτική επιλογή υλικών, όπως είναι το αλουμίνιο, το μαγνήσιο και ο υψηλής αντοχής χάλυβας, το βάρος έχει μειωθεί κατά περίπου 100 κιλά σε σύγκριση με του απερχόμενου μοντέλου. Παρά την αύξηση στην απόδοση, η κατανάλωση έχει μειωθεί μεσοσταθμικά κατά 12%, κάτι που οφείλεται και στον αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος στην έκδοση Efficient Dynamic έχει μειωθεί στο 0,22.

Με αυτές τις διαστάσεις, φυσικά, δεν τίθεται ζήτημα ευρυχωρίας. Μπορεί το ογκώδες κεντρικό τούνελ να αποτρέπει τη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη, το πλάτος του πίσω καθίσματος όμως είναι τέτοιο, που μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και τρία παιδικά καθίσματα, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φθάνει στα 530 λίτρα (τιμή που φυσικά αυξάνεται χάρη στις ανακλινόμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων). Από εκεί και πέρα, το επίπεδο ποιότητας, φινιρίσματος και εργονομίας είναι υπεράνω κριτικής. Το ύψος του οδηγοκεντρικού ταμπλό έχει μειωθεί, μιας και δεν ενσωματώνει πια την κεντρική οθόνη.

Σε αυτήν την οθόνη αφής έχει επιλεγεί μια μέθοδος απεικόνισης με λίγα και μεγάλα εικονίδια (το περιεχόμενό τους δεν είναι στατικό, μιας και οι πληροφορίες τους ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο), η διάταξη των οποίων μπορεί να καθοριστεί από τον οδηγό (και ελέγχεται μέσω του χειριστηρίου, ή φωνητικών εντολών, ή χειρονομιών. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένα: με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (που σε πολλά σημεία παραπέμπει στον αντίστοιχο του προηγούμενου μοντέλου) αλλά και με το νέο head-up display, που είναι πλέον έγχρωμο, και η επιφάνεια προβολής έχει αυξηθεί κατά 70%(!). Πολλές καινοτομίες που πρωτοείδαμε στην τελευταία «7άρα» έχουν μεταφερθεί εδώ. Μεταξύ αυτών είναι το BMW Connected, μέσω της ευέλικτης πλατφόρμας Open Mobility Cloud, αλλά και το έξτρα έξυπνο κλειδί με έγχρωμη οθόνη αφής, που προσφέρει μια πλειάδα λειτουργιών, μεταξύ αυτών και τη δυνατότητα τηλεχειριζόμενου παρκαρίσματος.

Μπορεί, σύμφωνα με τα σχέδια της εταιρείας, ο στόχος της αυτόνομης οδήγησης να τοποθετείται το 2021, ήδη όμως από τώρα η νέα «5άρα» προσφέρει ένα επίπεδο αυτοματοποιημένης οδήγησης μέσω μιας σειράς συστημάτων, με την προϋπόθεση μιας σωστής οδικής διαγράμμισης. Το Steering & Lane Keeping Assistant (με ενεργή μάλιστα προστασία από πλευρικές προσκρούσεις) μπορεί να διατηρεί το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας με ταχύτητες μέχρι και 210 χλμ./ώρα, όπου ανάλογα με τις συνθήκες ο οδηγός ενημερώνεται ότι θα πρέπει να έχει τα χέρια στο τιμόνι. Το Lane Change Assistant επιτρέπει την αλλαγή λωρίδας, όπου ο οδηγός το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να ενεργοποιήσει το αντίστοιχο φλας. Το έξυπνο cruise control μπορεί να ενσωματώνει μέσω του συστήματος πλοήγησης τους κατά τόπους περιορισμούς ταχύτητας, ενώ δε λείπουν τα συστήματα αποφυγής εμποδίου, διασταυρούμενης κυκλοφορίας και προειδοποίησης προτεραιότητας. Παράλληλα, με την on-line διασύνδεση ενός στόλου οχημάτων BMW, ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται για επικείμενους κινδύνους.

Εξίσου «βαρυφορτωμένη» παρουσιάζεται η καινούργια «5άρα» και σε ό,τι έχει να κάνει με οδηγικά θέματα. Βασισμένη σε ένα καινούργιο πλαίσιο, η ανάρτηση αποτελείται από μια αναθεωρημένη διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσει κανείς την τετρακίνηση (διαθέσιμη πλέον σε όλες τις εκδόσεις σε συνδυασμό και με τη σφιχτότερη M Sport ανάρτηση), το τιμόνι με το μεταβλητό βήμα στην κρεμαγιέρα, το σύστημα τετραδιεύθυνσης, τις ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς (η ενεργοποίησή τους γίνεται ηλεκτρικά και όχι υδραυλικά) και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση των αμορτισέρ. Έτσι, η μοναδική έλλειψη σε σχέση με ανταγωνιστές όπως είναι η Mercedes και η Volvo έχει να κάνει με τις αερόσουστες. Κάτι πάντως που στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε στους δρόμους της Πορτογαλίας και διέθεταν όλα τα παραπάνω συστήματα δε φάνηκε να δημιουργεί κάποιο ζήτημα ως προς την ποιότητα κύλισης.

Αντίθετα, όλα αυτά τα συστήματα φάνηκε ότι συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πολύ ενδιαφέροντος οδηγικού προφίλ, που σπάνια προδίδει ότι σχηματίζεται από ένα όχημα που αγγίζει τα 5 μέτρα και ξεπερνάει τον 1,5 τόνο. Η νέα «5άρα» δείχνει ιδιαίτερα ευέλικτη, κάτι που οφείλεται και στην τετραδιεύθυνση, ενώ πολύ θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις σχετικά με την αίσθηση του τιμονιού. Για την αίσθηση του κιβωτίου δεν μπορεί να λεχθεί κάτι, μιας και ουσιαστικά το εξαιρετικό αυτόματο των 8 σχέσεων είναι στάνταρντ (μόνο η βασική έκδοση του 2λιτρου ντίζελ μοντέλου προσφέρεται με 6άρι χειροκίνητο).

Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα περιλαμβάνει 4κύλινδρες και 6κύλινδρες παραλλαγές βενζίνης (530i με 252 ίππους και 540i με 340 ίππους) και πετρελαίου (520d με 190 ίππους και 530d με 265 ίππους). Λίγο αργότερα, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με την plug-in υβριδική 530e iΡerformance (2λιτρη βενζινοκίνητη με συνολική ισχύ 252 ίππων, με μέση κατανάλωση 2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 46 γρ./χλμ.), την έκδοση Efficient Dynamics της 520d (3,9 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση και εκπομπές CO2 102 γρ./χλμ.), ενώ στην κορυφή της γκάμας μέχρι την παρουσίαση της νέας Μ5 θα βρίσκεται η 8κύλινδρη M550i xDrive, όπου ο κινητήρας των 4,4 λίτρων αποδίδει 462 ίππους (4 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα). Το λανσάρισμα έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Φεβρουάριο, οπότε και θα μπορούμε να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα στα πάτρια εδάφη. Ήδη πάντως ανακοινώθηκαν οι τιμές που ξεκινούν από τα 60.950 ευρώ για την βασική 2λιτρη έκδοση ντίζελ.

 

ΜΟΝΤΕΛΟ

530i (xDrive)

540i (xDrive)

520d (xDrive)

530d (xDrive)

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.998

2.998

1.995

2.993

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

252/5.200

340/5.500

190/4.000

265/4.000

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

350/1.450

450/1.380

400/1.750

620/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

 

 

 

Κίνηση

Στους πίσω τροχούς (στους τέσσερις τροχούς)

Κιβώτιο

Αυτόματο steptronic 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Διπλά ψαλίδια

Πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.936 x 1.868 x 1.479

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.975

Βάρος (κιλά)

1.540 (1.595)

1.595 (1.660)

1.540 91.620)

1.640 (1.695)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *

 

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

6,2 (6,0)

5,1 (4,8)

7,5 (7,6)

5,7 (5,4)

Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα)

250 (250)

250 (250)

235 (232)

250 (250)

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

5,5 (6,0)

6,5 (6,9)

4,1 (4,5)

4,5 (5,0)

CO2  (γρ./χλμ.)

126 (137)

149 (159)

108 (119)

118 (132)

Τιμή (ευρώ)

69.350 (72.950)

78.100 (81.650)

60.950 (67.250)

74.450(79.450)

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 5 Series

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου