top icon
Παρουσιάσεις

Oδηγούμε τη νέα BMW 5 Series Touring

Η νέα «5άρα» της BMW δε θα μπορούσε να στερηθεί την πρακτικότητα της έκδοσης Touring. 

Ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι δε θα αργούσε να έρθει και η δική της ώρα. Βλέπετε, η στέισον έκδοση (ή Touring, κατά την πατροπαράδοτη πρακτική της βαυαρικής εταιρείας) δε θα μπορούσε να μην πλαισιώσει τη νεοφερμένη «5άρα». Μπορεί στη χώρα μας να αποτελεί υπόδειγμα εμπορικής εκκεντρικότητας, στη γηραιά ήπειρο όμως κυριαρχεί. Σπανίζουν που σπανίζουν τα μοντέλα της μεγάλης κατηγορίας, σκεφθείτε να είναι και με στέισον αμάξωμα. Τέτοια ταμπού δεν υφίστανται όμως στην Ευρώπη, όπου ενδεικτικά η «5άρα» Τouring, ύστερα από μια 25ετή καριέρα και πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις, εισέρχεται πλέον στην πέμπτη γενιά της.

Όλα όσα μάθαμε και γνωρίσαμε πρόσφατα από τα πεπραγμένα της νέας σεντάν «5άρας» μεταφέρονται και εδώ, σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το νέο πλαίσιο, χάρη σε μια προσεκτική στρατηγική αξιοποίησης υλικών (με κυρίαρχο το αλουμίνιο), έχει επιφέρει μειώσεις στο βάρος μέχρι και κατά 100 κιλά, το οποίο, σε συνδυασμό με την προσεκτικά μελετημένη αεροδυναμική (με καλύτερη επίδοση το συντελεστή 0,27 συγκεκριμένων εκδόσεων), έχει οδηγήσει σε μειωμένες ανάγκες για καύσιμο και σε ένα μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα. Αυτά μάλιστα επιτεύχθηκαν παρά τη διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση όλων των εξωτερικών διαστάσεων, που είχαν ως αποτέλεσμα ένα όχημα με μήκος 4.943 χλστ. και μεταξόνιο 2.975 χλστ.

Αυτό μεταφράζεται σε ένα χώρο αποσκευών ο οποίος θα καλύψει τις ανάγκες και του πλέον απαιτητικού αγοραστή. Η χωρητικότητα κυμαίνεται από 570 έως και 1.700 λίτρα, ενώ το τζάμι της πέμπτης πόρτας έχει τη δυνατότητα να ανοίγει χωριστά (ταυτόχρονα η εταζέρα σύρεται αυτόματα, ενώ, αν χρειαστεί να ανοίξεις την πόρτα, αυτή πάει και ενσωματώνεται στο ανοιχτό τζάμι). Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατά 120 κιλά το ωφέλιμο φορτίο, που φτάνει πλέον στα 730 κιλά, χάρη στην υιοθέτηση της στάνταρντ πίσω αερανάρτησης, που φροντίζει να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος, ανεξαρτήτως φορτίου. Φυσικά, δε λείπουν οι απαραίτητες πρακτικές λεπτομέρειες, όπως: η δυνατότητα αποθήκευσης εταζέρας και διαχωριστικού διχτυού σε ειδική θέση κάτω από το δάπεδο, καθώς και το πίσω κάθισμα που διαιρείται σε αναλογία 40/20/40 και μπορεί να φιλοξενήσει τρία παιδικά καθίσματα και μία πλήρη σειρά από γάντζους, ράγες και διαχωριστικά.

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό διακρίνεται για το υποδειγματικό επίπεδο ποιότητας, υλικών φινιρίσματος και εργονομίας. Τα καθίσματα προσφέρουν ένα μεγάλο εύρος ρυθμίσεων προκειμένου να διασφαλιστεί μια ιδανική θέση οδήγησης, ενώ το σύστημα που προβάλλει ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών στο παρμπρίζ είναι πλέον τόσο μεγάλο, που βάζει τα γυαλιά στους πίνακες οργάνων πολλών αυτοκινήτων. Φυσικά, δε λείπει η τελευταία γενιά των συστημάτων πολυμέσων και συνδεσιμότητας, όπου στη μεγάλη οθόνη αφής ξεχωρίζει η λογική απεικόνισης με ενεργά παράθυρα και χειρισμό μέσω εξελιγμένων φωνητικών εντολών και κινήσεων των χεριών.

Η γκάμα των Twin Power Turbo κινητήρων προς το παρόν περιλαμβάνει τις βενζινοκίνητες 530i και 540i (2λιτρη με 252 ίππους και 3λιτρη τετρακίνητη με 340 ίππους, αντίστοιχα) και τις πετρελαιοκίνητες 520d και 530d (2λιτρη με 190 ίππους και 3λιτρη τετρακίνητη ή πισωκίνητη με 265 ίππους). Σε όλα τα μοντέλα είναι στάνταρντ το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με εξαίρεση την 520d. Εκτός από την τετρακίνηση, η ΒΜW 5 Touring διαθέτει στη φαρέτρα της όλα εκείνα τα συστήματα (τετραδιεύθυνση, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενεργές αντιστρεπτικές και σπορ ανάρτηση Μ) και φυσικά την ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, που χαρίζουν στην «5άρα» τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά της.

Αυτό το διαπιστώσαμε επί γερμανικού εδάφους στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το Μόναχο. Οδηγώντας αρχικά την 530d, ουσιαστικά δεν μπορείς να διακρίνεις καμία διαφορά στην οδική συμπεριφορά σε σχέση με το σεντάν αδελφάκι. Αυτό ισχύει και σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης, όπου, ειδικά σε θέματα ηχομόνωσης, οι Γερμανοί υπερέβαλαν εαυτόν. Ακόμα και ο βενιαμίν της γκάμας, η 520d, έδειξε ότι μπορεί να αντεπεξέλθει με απόλυτη επιτυχία στα μεταφορικά της καθήκοντα. Οι 190 ίπποι του 2λιτρου πετρελαιοκινητήρα μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αμάξωμα των 1.655 κιλών, όπου πάντως καταλυτική είναι η συνεισφορά της κλιμάκωσης του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων.

Στη χώρα μας η BMW 5 Touring διατίθεται ήδη, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 64.600 ευρώ για την 520d. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ