top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Jaguar XF

Στοχεύοντας κατ’ ευθείαν στην καρδιά των premium γερμανικών μοντέλων, η Jaguar XF αποδεικνύεται ένα παίκτης με αξιώσεις. Τη δοκιμάζουμε στην Ισπανία στο δρόμο και στην πίστα.

Με τον προκάτοχό της να έχει εισπράξει θετικές κριτικές σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία, όπου το παιχνίδι ουσιαστικά ορίζεται από τη τρόικα των Audi Α6, BMW σειράς 5 και Mercedes E Class, η νέα Jaguar XF φιλοδοξεί να καθίσει στο τραπέζι σαν ισότιμος παίκτης.

Οι άνθρωποι της εταιρείας μιλούν με ενθουσιασμό για το νέο τους δημιούργημα, που μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με τη μικρότερη ΧΕ, ενώ φυσικά χρησιμοποιεί πολλές κοινές τεχνολογίες και εξαρτήματα από τα μοντέλα της αδελφής εταιρείας, της Land Rover, που από το 2008 έχουν περιέλθει στην ιδιοκτησία της Tata. Η τελευταία φαίνεται ότι προσφέρει τα απαραίτητα κεφάλαια ώστε και οι δύο εταιρείες να αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.

Κάπως έτσι έγινε εφικτός ο εκ βάθρων ανασχεδιασμός της XF, με κομβικό σημείο την εκτεταμένη υιοθέτηση του αλουμινίου στο αμάξωμά της, που συνεισέφερε σημαντικά στον περιορισμό του βάρους της (-190 κιλά).

Το δεύτερο επίτευγμα έχει να κάνει με τους προσφερόμενους εσωτερικούς χώρους. Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις πρακτικά παρέμειναν ίδιες (στην πραγματικότητα περιορίστηκαν κατά μερικά χιλιοστά), η κατά 51 χλστ. αύξηση του μεταξονίου (με την παράλληλη μείωση του εμπρός προβόλου) είχαν σαν αποτέλεσμα τη θεαματική βελτίωση των χώρων για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι είναι και οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό, όσο… ξενέρωτο κι αν είναι να συζητάς για καταναλώσεις και εκπομπές καυσαερίων αναφερόμενος σε μια Jaguar, είναι το γεγονός ότι το μικρότερο μοντέλο της γκάμας, η 2λιτρη ντίζελ των 163 ίππων εκπέμπει μόλις 104 γρ./χλμ. CO2.

Προσθέστε σε όλα αυτά μια ευρεία γκάμα 2λιτρων και 3λιτρων κινητήριων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου (8 στο σύνολο), με απόδοση έως 380 ίππους, αλλά και ;άφθονων επιλογών στο κομμάτι της μετάδοσης, μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, αλλά και τον κομψό σχεδιασμό αμαξώματος και εσωτερικού και δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν υψηλές προσδοκίες για στη σταδιοδρομία της νέας XF, που ήδη διατίθεται στη Μεγάλη Βρετανία.

Στην Παμπλόνα

Μας δόθηκε η ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη χορταστική γεύση από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, μέσα από ένα συνδυασμό πολύωρης οδήγησης σε ορεινές διαδρομές της βόρειας Ισπανίας, αλλά και κάποιους γύρους στην πίστα της Ναβάρα. Δοκιμάσαμε 4 διαφορετικές εκδοχές του μοντέλου, με τον ενδιαφέρον μας να εστιάζεται στη 2λιτρη ντίζελ των 180 ίππων. Εφοδιασμένο το εν λόγω αυτοκίνητο με το 8άρι αυτόματο της ZF (προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), εκμεταλλεύεται ιδανικά την απόδοση του πετρελαιοκινητήρα, η οποία κρίνεται επαρκής στο βαθμό που ο οδηγός κινείται στρωτά. Με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, όμως, η επιτάχυνση δεν ενθουσιάζει, ενώ ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα δεν θα περάσει απαρατήρητος. Φυσικά, οι 3λιτρες εκδόσεις βενζίνης (340 & 380 PS) και πετρελαίου (300 PS) χαρακτηρίζονται από μια σαφώς πιο εξευγενισμένη λειτουργία, την ίδια ώρα που τα αποθέματα ισχύος επαρκούν με το παραπάνω προκειμένου να κινήσουν με μεγάλη άνεση τα περίπου 1.600 κιλά του αμαξώματος.

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, έχει στη διάθεσή του ένα τιμόνι με πολύ καλή αίσθηση, ο οδηγικός χαρακτήρας χαρακτηρίζεται από ένα ιδανικό μίγμα σπορτίφ συμπεριφοράς και άνεσης, ενώ τα μοναδικά παράπονα αφορούν κάποιες μικρές εργονομικές ιδιοτροπίες και την κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Η διάθεση του αυτοκίνητου έχει ήδη ξεκινήσει στη Μεγάλη Βρετανία και μέσα στους επόμενους έξι μήνες θα ακολουθήσουν οι περισσότερες αγορές σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Στη χώρα μας αναμένεται μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ