top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τη νέα Mercedes A-Class

Η Mercedes μπορεί να ξεκίνησε κάπως ήπια με την B-Class, ήρθε όμως η στιγμή για να εξαπολύσει την κύρια επίθεση με την ολική αναθεώρηση της βάσης της γκάμας.

Η Mercedes μπορεί να ξεκίνησε κάπως ήπια με την B-Class, ήρθε όμως η στιγμή για να εξαπολύσει την κύρια επίθεση με την ολική αναθεώρηση της βάσης της γκάμας.
 
Ξεχάστε τον ενός όγκου πρόγονο. Η νέα γενιά είναι ένα πραγματικό χάτσμπακ που μπορεί πλέον να τα βάλει στα ίσια με τον γερμανικό ανταγωνισμό, αλλά και ανερχόμενους μνηστήρες όπως το νέο Volvo V40 και η Alfa Romeo Giulietta. Πέρα από τα χειροπιαστά oφέλη στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους και της θέσης οδήγησης αλλά και την καλύτερη αεροδυναμική (cd 0,27), η νέα πλατφόρμα δίνει την ευχέρεια για την δημιουργία μιας ολόκληρης οικογένειας μοντέλων, που θα φθάσουν τα πέντε μέλη και μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν ένα κουπέ (βλέπε πρωτότυπο CLA), αλλά και ένα SUV.

 

 
Η νέα δυναμική σιλουέτα ξεχωρίζει για το εντυπωσιακό ρύγχος, σε αντιδιαστολή με τα μάλλον αδιάφορα πίσω φώτα. Η εμφάνιση μπορεί να αγριέψει περαιτέρω ανάλογα με την έκδοση και την προσθήκη του πακέτου AMG που περιλαμβάνει μεγαλύτερους τροχούς, διαφορετικούς προφυλακτήρες, μαρσπιέ, διαχύτη και διπλής απόληξης εξάτμιση. Το εσωτερικό ακολουθεί τα πρότυπα της B-Class σε ό,τι έχει να κάνει με τον πίνακα οργάνων, το τιμόνι και τους αεραγωγούς, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στους τομείς της συνδεσιμότητας και των πολυμέσων. Η καμπίνα είναι αρκούντως πρακτική, με καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (341 λίτρα).

 
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, στην πλευρά της βενζίνης συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο 1600αρη με 122 ίππους (Α 180) και 156 ίππους (Α 200), ενώ στην κορυφή βρίσκεται ένας 2λιτρος 211 ίππων που συνοδεύεται αποκλειστικά με το ημιαυτόματο εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στην βάση της γκάμας των πετρελαιοκινητήρων συναντάμε ένα σύνολο 1.5 λίτρων που προέρχεται από την συνεργασία με την Renault και αποδίδει 109 ίππους και μόλις 98 γρ./χλμ. εκπομπές CO2. Τους ίδιους ίππους αποδίδει και η άλλη Α 180 CDI, αλλά με κινητήρα 1.8 λίτρα και το ημιαυτόματο κιβώτιο. Ο ίδιο κινητήρας τροφοδοτεί την Α 200 CDI των 136 ίππων, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει η A 220 CDI των 2,2 λίτρων με 170 ίππους που ήδη πληρεί την νόρμα EU6. 

 
Στις αναρτήσεις υιοθετήθηκε μία αρχιτεκτονική με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τρείς βαθμίδες σκληρότητας (comfort, sport και AMG sport), ενώ στα εξτρα συμπεριλαμβάνεται και το direct steering με κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος. Μία από τις νέες λειτουργίες του ESP είναι το Extended Traction Control (XTC) το οποίο ρυθμίζει την πρόσφυση των εμπρός τροχών στα πρώτυπα ενός ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού. Στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ανήκουν τα ηλεκτρονικά συστήματα attention assist (αναγνώριση κόπωσης του οδηγού) και collision prevention assist (προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης σε προπορευόμενο όχημα). Όλα αυτά φαίνονται πολύ καλά στην θεωρία, αλλά το σημαντικό είναι πως λειτουργούν στην πράξη, με δεδομένο και τον ήδη καταξιωμένο ανταγωνισμό. 

 
Στους καλούς σλοβενικούς δρόμους η Mercedes μας απέδειξε ότι πλέον διαθέτει ένα ικανότατο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με σπορτίφ βλέψεις, όπου θα αφήσουμε μία υποσημείωση για την εγχώρια δοκιμή, με συμβατική υλοποίηση χωρίς δηλαδή την σπορ ανάρτηση και το direct steering τιμόνι. Ο βενζινοκινητήρας της Α200 είναι εξαιρετικά γραμμικός και πολιτισμένος και συνεργάζεται πολύ σωστά με το ημιαυτόματο κιβώτιο, το οποίο φαίνεται να λειτουργεί σχετικά καλύτερα σε σχέση με την B Class. Τις ίδιες εντυπώσεις μας άφησε και η πετρελαιοκίνητη Α 200, με το επιπλέον πλεονέκτημα της χαμηλότερης κατανάλωσης, ενώ η κορυφαία έκδοση Α 250 Sport (θα ακολουθήσει στις αρχές της επόμενης χρονιάς) με πλήθος αναβαθμίσεων στα περισσότερα τμήματα, δίνει αυτό το κάτι εκρηκτικότερο που μπορεί να σταθεί επάξια στην κατηγορία των GTI.
 
Οι παραγγελίες στη χώρα μας έχουν ξεκινήσει, ενώ αρχικά θα έρθουν η Α 180 και Α200 βενζίνης και πετρελαίου. Οι τιμές για την Α180 με τον 1500αρη πετρελαιοκινητήρα ξεκινούν από τα 26.500 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 23.900 ευρώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ