top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την BMW 4 series

Με την σειρά 4 η BMW εφαρμόζει τον διαχωρισμό των σειρών σε τετράθυρα με μονή αρίθμηση, ενώ τα ζυγά θα αφορούν τα κουπέ.

Η σειρά 4 όπως προδίδει η εμφάνιση της, βασίζεται στην 3αρα, αλλά οι αυξημένες διαστάσεις την τοποθετούν σε ένα σημείο μεταξύ 3 και 5. Μήκος, μεταξόνιο και πλάτος έχουν μεγαλώσει και μόνο το ύψος μειώθηκε ελαφρά. Το σήμα κατατεθέν της 4αρας δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τα μεγάλα ανοίγματα χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα, που κρύβουν κάτι αεροδυναμικά βοηθήματα (αεροκουρτίνες τα ονομάζει η BMW), όπου μαζί με τα πλαϊνά βράγχια (όχι δεν είναι απλώς διακοσμητικά), ελέγχουν την ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς.


Έτσι η σειρά 4 είναι ένα πραγματικό τετραθέσιο (δεν προβλέπεται μεσαία θέση στο πίσω κάθισμα) κουπέ, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο, τόσο για τα κεφάλια, όσο και για τα πόδια. Ανάλογα πλουσιοπάροχο είναι το πόρτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται στα 445 λτ. και μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω μιας και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να ανακληθούν. Το ταμπλό είναι προφανές ότι προέρχεται από την σειρά 3, με ορισμένες μικροαλλαγές, πάντα όμως μέσα σε κορυφαία πλαίσια ποιότητας και εργονομίας.

 

Φυσικά ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην δημιουργία όλων εκείνων των προϋποθέσεων, που συμβάλουν στην δημιουργία ενός σπορ χαρακτήρα. Το μεγάλο μεταξόνιο, οι μικροί πρόβολοι και τα μεγάλα μετατρόχιο (όπου μάλιστα το πίσω για πρώτη φορά είναι μεγαλύτερο), πλαισιώνουν την τυπική για αυτοκίνητο της BMW, κατανομή του 50/50. Οι αναρτήσεις προέρχονται κατά βάση από την 3αρα, αλλά έχουν δεχθεί πολλές επεμβάσεις. Προσφέρεται η απλή, η σπορ και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, ενώ στο τιμόνι στάνταρ είναι η μεταβολή της υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα, ενώ έξτρα προσφέρεται η κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος.

Oι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει πάντως να σκεφτούν πολύ σοβαρά το θέμα της μετάδοσης αφού το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων (στάνταρ το χειροκίνητο 6αρη) αξίζει και με το παραπάνω τα χρήματα που κοστίζει. Επίσης οι περισσότερες εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και με τετρακίνηση xDrive.

Η γκάμα των κινητήρων ξεκινάει από τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα (420d 184ps) και πλαισιώνεται από τις βενζινοκίνητες 428i (2.0 245ps) 435i (3.0 306ps). Tο φθινόπωρο θα ακολουθήσουν η 420ι (184 ps) και οι πετρελαιοκίνητες 430d (258 ps) και 435d (313 ps).

 

Στον δρόμο η 4αρα προσφέρει αυτά που περιμένεις (και έχει μάθει κατά το παρελθόν) από ένα μεσαίου μεγέθους κουπέ των Βαυαρών. Το ζύγισμα του πλαισίου και η εξαιρετική αίσθηση όλων των χειριστηρίων, δημιουργούν ένα σύνολο που ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις, χωρίς όμως ξεσπάσματα και συγκινήσεις. Διατηρεί μία στωική αυτοκινητιστική ψυχραιμία, είτε ταξιδεύει στην εθνική, είτε κινείται σβέλτα σε έναν επαρχιακό δρόμο, είτε γράφει μερικούς γρήγορους γύρους στην πίστα του Εστορίλ. Θα θέλαμε το τιμόνι να βάραινε λίγο περισσότερο στις υψηλές ταχύτητες και ο ήχος να ήταν πιο έντονος, αλλά η BMW μέσω των πακέτων «Μ», μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις για το κάτι παραπάνω. Στην χώρα μας αναμένεται μέσα στο φθινόπωρο και οι πρώτες πληροφορίες τοποθετούν το κόστος λίγο παραπάνω από τα αντίστοιχα δεδομένα του απερχόμενου μοντέλου.

 
 
M Performance

Εκείνοι που θα θελήσουν το κάτι παραπάνω, δεν θα μείνουν παραπονεμένοι. Σε πρώτη (και οικονομικότερη) φάση υπάρχει το γνωστό πια πακέτο Μ, που ασχολείται με καλλωπιστικά στοιχεία μέσα/έξω, σφιχτότερο setupελατηρίων/αμορτισέρ/αντιστρεπτικών και μεγαλύτερα φρένα. Τα ακόμα πιο ωραία όμως αρχίζουν με το MPerformance. Η ισχύς αυξάνεται (420d +16ps, 430d +27ps, 435i + 35ps), η εξάτμιση αλλάζει (στις 428iκαι 435i), προσφέρεται μπλοκέ διαφορικό, με άλλες αναρτήσεις και φρένα. Όπως βλέπεται και στις φωτογραφίες η εμφάνιση ξεχωρίζει με την μία, ενώ στο εσωτερικό δεν θα σταθούμε στις επενδύσεις διαφόρων τμημάτων με ανθρακονήματα, όσο στο απόλυτο φετίχ που δεν είναι άλλο από το vintage τιμόνι από αλκαντάρα, με shiftlightsστην κορυφή.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ