Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την BMW Χ1 xDrive 28i με το νέο 2λιτρο κινητήρα turbo

Η νέα έκδοση της τετρακίνητης BMW Χ1 δεν έχει να επιδείξει κάποια αισθητική ανανέωση, αλλά έναν ολοκαίνουριο κινητήρα: Τον πρώτο 2λιτρο 4κύλινδρο με τεχνολογία TwinPower turbo.

Η νέα έκδοση της τετρακίνητης Χ1, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Σλοβενία, δεν έχει να επιδείξει κάποια αισθητική ανανέωση, αλλά έναν ολοκαίνουριο κινητήρα: Τον πρώτο 2λιτρο 4κύλινδρο με τεχνολογία TwinPower turbo.
 
Όπερ και σημαίνει πως είναι εφοδιασμένος με όλα τα τεχνικά «καλούδια» που εξασφαλίζουν το συνδυασμό μεγάλης ισχύος και ροπής με την πολυπόθητη χαμηλή κατανάλωση. Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, Valvetronic, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (double Vanos) και φυσικά το twin scroll τούρμπο αποτελούν εχέγγυα για παραγωγή ισχύος 245 ίππων στις 5.000 σ.α.λ και 35,7 χλγμ. ροπής στις 1.250 σ.α.λ., τη στιγμή που η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,9 λίτρα/100 χλμ. Σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά σε αυτό το μοντέλο (τον 3λιτρο ατμοσφαιρικό των 258 ίππων) παρουσιάζει μείωση κατανάλωσης κατά 1,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπής CO2 κατά 36 γρ./χλμ., τη στιγμή που για να επιταχύνει το αυτοκίνητο στα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτεί 0,7 δλ. λιγότερα.
 
Στο δρόμο, το 4κύλινδρο σύνολο των 1.997 κ.εκ. εντυπωσιάζει με τα μεγάλα αποθέματα ροπής, αλλά και την απόδοση της μέγιστης τιμής λίγο πάνω από το…ρελαντί. Άμεσος σε απόκριση, πρόθυμος να ανεβάσει γρήγορα στροφές και αρκετά δυνατός ώστε να επιταχύνει την τετρακίνητη Χ1 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δλ., αποδεικνύει πως ταιριάζει γάντι στις όποιες απαιτήσεις ενός σύγχρονου SUV, αλλά και οποιοδήποτε άλλου αυτοκινήτου. Συνδυάζεται με ένα σαφές χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων που συνεργάζεται άψογα με το σύστημα start&stop, ενώ προαιρετικά διατίθεται με το γνωστό 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της BMW.
 
Τέλος, από την άνοιξη θα είναι διαθέσιμο και το πακέτο εξοπλισμού «Μ Sports» για όλες της εκδόσεις της Χ1 και θα περιλαμβάνει αναβάθμιση σε ανάρτηση και αισθητική. Περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου των 4Τ, αλλά και σύντομα εντός έδρας, όπου η X1 xDRIVE 28i αναμένεται να καταφθάσει σε άγνωστη έως τώρα τιμή. _Ν.Κ.


 
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: X1

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου