top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την BMW M4 Convertible

Βρεθήκαμε στο Μάισαχ της Γερμανίας, έδρα της σχολής οδήγησης της BMW, και πήραμε μία πρώτη γεύση από την νέα BMW M4 Convertible!

Πριν από μερικούς μήνες, η BMW παρουσίασε τη νέα γενιά της σειράς Μ, με την τετράθυρη έκδοση να έχει τη γνωστή μας ονομασία M3 και την αντίστοιχη κουπέ να ονομάζεται πλέον Μ4. Παραδοσιακά, οι Βαυαροί σε όλες τις γενιές της M3 παρουσίαζαν και την αντίστοιχη κάμπριο, η οποία αποτελούσε ένα από τα ταχύτερα τετραθέσια convertible της αγοράς. Πιστή σε αυτή την παράδοση, η γερμανική εταιρία παρουσίασε την ανοικτή έκδοση της τελευταίας γενιάς, φυσικά στο κουπέ στο αμάξωμα, η οποία και θα ονομάζεται Μ4 Convertible. Εμείς, βρεθήκαμε στο Μόναχο και συγκεκριμένα μερικά χιλιόμετρα έξω από το κέντρο της πόλης, στο Μάισαχ, εκεί που εδρεύει και η σχολή οδήγησης της BMW, από όπου παραλάβαμε το κορυφαίο κάμπριο και είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε σε δρόμους κοντά στα σύνορα με την Αυστρία και τις Άλπεις.


Όπως είναι φυσιολογικό, η ανοικτή έκδοση της Μ4 έχει πολλά κοινά στοιχεία με την αντίστοιχη κουπέ. Πρώτο και κυριότερο είναι ο κινητήρας, αφού και εδώ συναντάμε το εξακύλινδρο σύνολο των τριών λίτρων, με απόδοση 431 ίππους και 550 Nm ροπής. Παράλληλα, διατίθεται τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως και με το εξαιρετικό 7τάχυτο MDCT διπλού συμπλέκτη. Στα χαρτιά, οι επιδόσεις δεν είναι αντίστοιχες με αυτές της κουπέ έκδοσης, αφού για τα πρώτα 100 χλμ. από στάση απαιτούνται 4,6 δλ., αντί για 4,4. Λεπτομέρειες θα συμπληρώσουμε εμείς από την πλευρά μας. Βέβαια, σε αυτό ευθύνεται το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, αφού μετά τις απαραίτητες ενισχύσεις του αμαξώματος η M4 Convertible ζυγίζει 1.750 κιλά, παρά τη χρήση αλουμινίου σε πολλά μέρη, όπως το εμπρός καπό και τα φτερά. Η μεταλλική οροφή που μεταμορφώνει το κάμπριο αμάξωμα σε κουπέ, είναι καινούργια και αποτελείται ουσιαστικά από τρία μέρη. Η διαδικασία ανοίγματος-κλεισίματος ολοκληρώνεται σε 20 δλ., και μάλιστα ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με ταχύτητα έως 18 χλμ./ώρα. Μάλιστα, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά τα επίπεδα θορύβου είναι χαμηλότερα κατά 2 db.


Σχεδιαστικά, οι Γερμανοί τεχνικοί έκαναν εξαιρετική δουλειά. Οι γραμμές του αμαξώματος δεν αλλοιώνουν τον επιθετικό και άγριο χαρακτήρα του, το οποίο παραμένει φαρδύ, μυώδες και εν τέλει εντυπωσιακό. Το πίσω μέρος δείχνει το ίδιο αρμονικό, ενώ εντύπωση προκαλεί και με την οροφή κλειστή, διατηρώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του και παραπέμποντας σε κουπέ έκδοση, χωρίς σε καμία περίπτωση να είναι παράταιρη. Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή που συναντά κανείς στην M4 Coupe, με την ποιότητα κατασκευής να είναι φυσιολογικά υπεράνω κριτικής. Μάλιστα, στην έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, κυριαρχούσε το ανοικτό καφέ χρώμα του δέρματος με τις λευκές ραφές, το οποίο πρόσφερε αέρα πολυτελείας. Ο πιο παρατηρητικός, θα παρατηρήσει το σύστημα Air Cooler, που βρίσκεται τοποθετημένο ανάμεσα στο προσκέφαλο και εκεί που τελειώνει η πλάτη του καθίσματος. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν ανεμιστήρα, που φροντίζει να περνάει ζεστό αέρα στο λαιμό του οδηγού, κατά την οδήγηση με ανοικτή την οροφή. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 370 λίτρα, ενώ με την οροφή ανοικτή και με το μεγαλύτερο μέρος της να βρίσκεται στο πορτ μπαγκάζ, η χωρητικότητα μειώνεται στα 220 λίτρα.


Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής περιελάμβανε οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, και με τον καιρό να είναι με το μέρος μας (όλη την προηγούμενη εβδομάδα έβρεχε στην περιοχή) ξεκινήσαμε με την οροφή ανοικτή. Φυσικά, περνώντας για πρώτη φορά στο εσωτερικό της M4, κουπέ ή κάμπριο, το πρώτο πράγμα που θέλεις να κάνεις είναι να βυθίσεις το πόδι στο πάτωμα. Καμία σχέση με το παρελθόν! Το αγωνιστικής αίσθησης σύνολο του παρελθόντος, έχει δώσει τη θέση του στο Twin Turbo τρίλιτρο σύνολο, το οποίο και χαρακτηρίζεται από την άφθονη ροπή. Από τις 2.000 σ.α.λ. η επιτάχυνση είναι σχεδόν ηλεκτρική και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν επικίνδυνα χωρίς να το συνειδητοποιήσεις. Αρκεί μία κλεφτή ματιά στον πίνακα οργάνων για να δεις ότι έχεις ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια ταχύτητας. Βέβαια, σε κάποια σημεία της γερμανικής Autobahn τέτοια δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα να δούμε εύκολα 270 χλμ./ώρα στο κοντέρ, αφού η δική μας έκδοση δεν ήταν εφοδιασμένη με τον ηλεκτρονικό κόφτη που περιορίζει την τελική στα 250 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις δεν δείχνουν να διαφέρουν ιδιαίτερα με της κουπέ έκδοσης, αφού οι ρυθμοί είναι το ίδιο καταιγιστικοί και η αίσθηση αντίστοιχη. Παράλληλα, εντυπωσιακά είναι τα επίπεδα θορύβου, τα οποία είναι πολύ χαμηλά επιτρέποντας μάλιστα να συνομιλείς με άνεση με τον συνεπιβάτη σου, ακόμα και με ταχύτητα της τάξεως των 160 χλμ./ώρα! Σε γενικές γραμμές, τα επίπεδα θορύβου είναι εντυπωσιακά χαμηλά. Αντίστοιχη είναι και η αίσθηση με την οροφή κλειστή, με τους όποιους αεροδυναμικούς θορύβους να λάμπουν δια της απουσίας τους. Την ίδια ώρα, με την ανάρτηση στην επιλογή comfort, το ταξίδι είναι πραγματικά άνετο, αποσβαίνοντας τις όποιες ανωμαλίες υπάρχουν στο γερμανικό οδόστρωμα, αν και κάτι τέτοιο είναι σχετικά δύσκολο να το βρεις στο γερμανικό αυτοκινητόδρομο. Τι άλλο σε κάνει να χαμογελάς; Ο ήχος του κινητήρα, αφού με την οροφή ανοικτή μπορείς να τον απολαύσεις χωρίς περιορισμούς.


Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο και περνώντας στη διαδρομή στους πρόποδες των Άλπεων που μας οδηγούσε στα σύνορα με την Αυστρία, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με τις επιλογές σε ανάρτηση, κιβώτιο, σύστημα διεύθυνσης και απόκριση κινητήρα. Οι επιλογές είναι τόσες πολλές, που μπορεί να αποκτήσεις πονοκέφαλο. Στην καλή γερμανική άσφαλτο, ουσιαστικά δείχνει ουδέτερη, αν και σε περίπτωση που το παρακάνεις το πίσω μέρος θα ανοίξει την τροχιά του. Συνήθως στις κάμπριο κατασκευές του είδους, το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς κατά την οδήγηση είναι το επιπλέον βάρος. Στο δρόμο, αυτό δεν είναι αισθητό στην Μ4 Convertible. Μπορεί στην πίστα ή σε οριακές συνθήκες να υπάρχουν διαφορές σε σχέση με την κουπέ έκδοση, αλλά στο δρόμο είναι μικρές. Ίσως οι κλίσεις να είναι λίγο μεγαλύτερες, αλλά και πάλι σε κάθε περίπτωση η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι σπορ. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση και πολύ ακριβές, αν και σε κάποιες περιπτώσεις περνάνε κάποιο κραδασμοί όταν η οροφή είναι ανοικτοί. Κάτι που είναι αδύνατο να αποφύγεις σε αντίστοιχες κατασκευές. Πάντως το αμάξωμα είναι εξαιρετικά στιβαρό για το συγκεκριμένο είδος, με πολύ καλή στρεπτική ακαμψία.


H
BMW M4 Convertible είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, με την τιμή της να αγγίζει τα 121.200 ευρώ. Περισσότερα για το κορυφαίο γερμανικό κάμπριο, μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Οκτωβρίου των 4ΤΡΟΧΩΝ._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ