Βρεθήκαμε στο Μόναχο για να οδηγήσουμε την plug-in υβριδική εκδοχή της νέας BMW 3 Series, την 330e Sedan, με τη συνδυαστική ιπποδύναμη των 292 ίππων -στιγμιαία, εξαιτίας του νέου XtraBoost- και με ηλεκτρική αυτονομία έως και 66 χιλιομέτρων.

Στην γκάμα κινητήρων της νέας BMW Σειράς 3, λοιπόν, προστίθεται ένα plug-in υβριδικό σύστημα με ηλεκτρική αυτονομία από 59 έως 66 χλμ., αυξημένη κατά 50% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, και μειωμένες κατά 15% εκπομπές CO2. Προσφέρει επίσης καλύτερη επιτάχυνση, εξαιτίας του νέου συστήματος XtraBoost, το οποίο ενισχύει στιγμιαία την ισχύ κατά 30 kW/40 ίππους στη μέγιστη ισχύ του plug-in υβριδικού συστήματος.

Στη νέα BMW 330e, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Μόναχο, η συνεργασία μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα καύσης έχει γίνει ακόμα πιο έξυπνη και σωστή στην πράξη, συνδυάζοντας οικονομία αλλά και επιδόσεις καλύτερα από ποτέ.

Το plug-in υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo 184 ίππων στις 5.000-6.500 σ.α.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα με στιγμιαία μέγιστη ισχύ 83 kW/113 ίππους, με τις δύο αυτές μονάδες να αποδίδουν μέγιστη ροπή 420 Nm.

BMW 330e Sedan

Η πρόσβαση στο ολοκαίνουργιο σύστημα XtraBoost γίνεται ενεργοποιώντας το SPORT mode. Για να υποστηρίξει τον κινητήρα καύσης σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης, όπως προείπαμε, ο ηλεκτροκινητήρας με XtraBoost στιγμιαία και για έως και 10 δλ. παράγει επιπλέον ισχύ 30 kW/40 PS, η οποία είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία υψηλής τάσης, πλέον της συνεχούς ροής ισχύος, και προστίθεται στους 252 ίππους που ούτως ή άλλως αποδίδει το σύνολο.

Για πρώτη φορά σε υβριδικό μοντέλο BMW περιλαμβάνεται μία καμπύλη απόκρισης πεντάλ γκαζιού, που προσφέρει εξαιρετική σπορ αίσθηση, σε συνδυασμό με ένα ειδικό πρόγραμμα αλλαγών σχέσεων για το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic που κατεβάζει τις σχέσεις.

Στην πράξη, η χρήση του XtraBoost απογειώνει τη διαδικασία της επιτάχυνσης συγκριτικά με ενός συμβατικού μοντέλου εφάμιλλης ιπποδύναμης, ενώ μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμα και όταν η μπαταρία έχει φορτιστεί ελάχιστα. Διατίθεται επίσης για το kickdown και στη θέση «M» ή «S» του επιλογέα σχέσεων.

BMW 330e Sedan

Αυτό που σημειώνεις αμέσως είναι οι εξαιρετικές επιδόσεις του μοντέλου, τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Συγκεκριμένα, η νέα 330e επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ., ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στο HYBRID mode αγγίζει τα 110 χλμ./ώρα μόνο με ηλεκτροκίνηση, επίδοση 30 χλμ./ώρα ταχύτερη από του προηγούμενου μοντέλου, ενώ στο ELECTRIC mode μπορεί να λειτουργεί με μηδενικούς ρύπους ακόμα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, κάτι το οποίο στο παρελθόν ίσχυε έως τα 120 χλμ./ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic για εξοικονόμηση χώρου. Χάρη σε μια έξυπνη σχεδίαση, το κιβώτιο είναι μόλις 15 χλστ. μακρύτερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις μοντέλων της νέας «3άρας» με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Η μπαταρία της νέας BMW 330e είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα. Η χωρητικότητα των 375 λίτρων του πορτ μπαγκάζ μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις απαιτήσεις, με την αναδίπλωση των διαιρούμενων πλατών των πίσω καθισμάτων (40:20:40).

BMW 330e Sedan

Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας πετυχαίνει αξιοσημείωτη απόδοση, με την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, και με τον ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας. Η ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτείται με αυτό τον τρόπο στην μπαταρία υψηλής τάσης ή μέσω σύνδεσης στο ηλεκτρικό δίκτυο αξιοποιείται και από το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι δε χρειάζεται πλέον γεννήτρια που να παίρνει ρεύμα από τον κινητήρα καύσης, κάτι που αυξάνει την απόδοση του συστήματος συνολικά.

Mπορεί τώρα να καλυφθεί απόσταση έως 66 χλμ. με μηδενικούς ρύπους, ενώ οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων μειώνονται πάνω από 15% σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, με τις τιμές για το Euro 6d-TEMP σύνολο, σύμφωνα με το εργοστάσιο, να κυμαίνονται στα 1,9 - 1,6 λίτρα/100 χλμ. και στα 43 - 37 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

Πέραν της βασικής έκδοσης, η 330e θα διατίθεται επίσης στις εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει ανάρτηση Adaptive M, συμπεριλαμβανομένου του σπορ συστήματος διεύθυνσης Variable Sports Steering και του σπορ συστήματος πέδησης M.

BMW 330e Sedan

Διατίθεται το πλήρες πρόγραμμα καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης οδηγού για βελτιστοποίηση της άνεσης και της ασφάλειας - ξεκινώντας από Driving Assistant Professional με σύστημα steering & lane guidance, μέχρι σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (park assistant με reverse assistant), που αναλαμβάνει τον έλεγχο διεύθυνσης στους ελιγμούς με όπισθεν.

Ο στάνταρντ εξοπλισμός της νέας 330e περιλαμβάνει σύστημα ρύθμισης θερμοκρασίας της καμπίνας (pre-heating & pre-conditioning). Εδώ η ενέργεια της μπαταρίας υψηλής τάσης χρησιμοποιείται επίσης για τη λειτουργία του βοηθητικού καλοριφέρ. Σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, το εσωτερικό μπορεί να θερμαίνεται άνετα πριν από την εκκίνηση - ακόμα και σε κατάσταση χαμηλής φόρτισης της μπαταρίας.

Ο προαιρετικός εξοπλισμός της νέας BMW 330e είναι φυσικά και ειδικά μελετημένος για υβριδικό μοντέλο, καθώς περιλαμβάνει μια ακουστική προειδοποίηση για προστασία των πεζών.

BMW 330e Sedan

Επιπλέον, κάποιες ψηφιακές υπηρεσίες κάνουν πιο ελκυστική και πρακτική τη φόρτιση της μπαταρίας στα ταξίδια. Με την επιλογή ενός δημόσιου σταθμού φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης προσφέρει επίσης στον οδηγό μία λίστα με προτεινόμενα κοντινά ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ, τουριστικά αξιοθέατα και πολιτιστικά ιδρύματα.

Η διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης μπορεί επίσης να ελέγχεται μέσω του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου του οχήματος. Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μαζί με μια πρόβλεψη διαθεσιμότητας του δημόσιου σταθμού φόρτισης την ώρα άφιξης, ενώ θα μπορεί να κάνει και κράτηση σε επιλεγμένους σταθμούς φόρτισης για περιορισμένο χρόνο.

Μία «3άρα» με τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, όπως το τιμόνι-σημείο αναφοράς και άψογη λειτουργία της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές επιδόσεις που εξασφαλίζει το plug-in υβριδικό σύστημα. Αυτό είναι η νέα BMW 330e, η οποία θα κοστίζει στη χώρα μας 52.650 ευρώ._ Μ. Σαλ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά