Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε την Porsche Cayenne Diesel

Η είσοδος της Porsche στην αγορά πετρελαίου αρκεί για να κάνει όποιον σχετικό με την αυτοκίνηση να μπει σε συζητήσεις.

H είδηση φυσικά δεν πρόκειται να αντληθεί ούτε από τις επιδόσεις, ούτε από τη δεδομένη πολυτέλεια. Η είσοδος της Porsche στην αγορά πετρελαίου αρκεί για να κάνει όποιον σχετικό με την αυτοκίνηση να μπει σε συζητήσεις.
 
To εύκολο είναι να πει κανείς πως η οικονομική κρίση οδήγησε ένα εργοστάσιο-κατασκευαστή κατεξοχήν σπορ αυτοκινήτων, όπως είναι αυτό της Porsche, στην αλλοίωση της ταυτότητάς του, με την ένταξη στις τάξεις του ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου. Η πραγματικότητα όμως είναι πως οι Γερμανοί απλώς υπάκουσαν στις προσταγές τις αγοράς μιας που από τη μία οι καιροί είναι δύσκολοι για πρίγκιπες και από την άλλη τα πάντα είναι… business.
 
Μπορεί λοιπόν η Cayenne να μετρούσε ήδη έξι εκδόσεις και κατά συνέπεια να είχε ισχυρή παρουσία στην κατηγορία της, απείχε όμως παρασάγγας από το κομμάτι εκείνο που αποτελεί και τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις των πολυτελών SUV. Και δεν πρόκειται για κάτι άλλο, από τον τομέα ντίζελ. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και ο χαρακτηριστικότερος όλων, εν προκειμένω, τα λέει όλα: το 77% των πωληθέντων πολυτελών SUV την περίοδο 2007/2008 ήταν πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
 
Έτσι, η Porsche αποφάσισε να βγάλει την Cayenne από το «στενό» πλαίσιο του εναπομείναντος 23%, εφοδιάζοντάς τη με τον τρίλιτρο ντίζελ της αδελφής VW, αυτόν που σχεδιάστηκε για το Audi Q5 με απόδοση 240 ίππους και ροπή 56 χλγμ.!
 
Στο δρόμο, γύρω από το κέντρο της Στουτγάρδης όπου και η πανευρωπαϊκή παρουσίαση, η αίσθηση που πήραμε ήταν ανάλογη με αυτήν της απλής βενζινοκίνητης Cayenne. To «φρένο» που βάζει ο ντίζελ στις 4.500 σ.α.λ. γίνεται βασικά αισθητό στο μάτι του οδηγού, ο οποίος μπροστά του έχει ένα νέο στροφόμετρο, όχι όμως και στην αίσθηση, αφού τα 56 χλγμ. ροπής είναι τιμή που δύσκολα… αμφισβητείται.
 
Το εξάρι στάνταρ Toptronic S που έχει επαναπρογραμματιστεί για τις ανάγκες του ντίζελ αποδεικνύεται ιδανικό είτε στην αυτόματη είτε στη χειροκίνητη λειτουργία, ενώ σε επίπεδο άνεσης η πετρελαιοκίνητη Cayenne παραμένει Cayenne! Η νέα έκδοση που… κατά παράδοση δεν έχει να περιμένει πολλά στη χώρα μας, λανσάρεται στις αρχές Μαρτίου με τιμή εκκίνησης τα 81.000 ευρώ. _Ε.Ξ.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Cayenne

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου