top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε Toyota Verso & Urban Cruiser

To Verso είναι πλέον ένα αυθυπόστατο μοντέλο και όχι ένα παράγωγο της οικογένειας Corolla. Η εμφάνιση ανανεώθηκε, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα πρότυπα της εταιρείας.

To Verso είναι πλέον ένα αυθυπόστατο μοντέλο και όχι ένα παράγωγο της οικογένειας Corolla. Η εμφάνιση ανανεώθηκε, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα πρότυπα της εταιρείας. Πιο ευδιάκριτες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Ο λεβιές έχει παραμείνει στην βολική του θέση επάνω στο ταμπλό, η κονσόλα όμως έχει αλλάξει και στην κορυφή της βρίσκεται πλέον ο χωνευτός πίνακας οργάνων με δύο μεγάλα ευανάγνωστα όργανα και σαφή προσανατολισμό προς την μεριά του οδηγού.
 
Το σύστημα των καθισμάτων, Easy Flat-7, έχει βελτιωθεί σε επιμέρους λεπτομέρειες όπως η αύξηση της διαδρομής μετακίνησης της μεσαίας σειράς καθισμάτων, η απλούστευση του χειρισμού των καθισμάτων της τρίτης σειράς (όπου όλοι οι χειρισμοί γίνονται με ένα χέρι και τα νέου τύπου προσκέφαλα που δε χρειάζεται πια να αφαιρούνται, προκειμένου και τα πέντε καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς να αποθηκευτούν στο δάπεδο, δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια. Η αύξηση τόσο του μήκους όσο και του μεταξονίου ωφέλησε τον χώρο αποσκευών, ο οποίος πλέον ξεκινάει από τα 155 λίτρα και φθάνει μέχρι τα 1.026 λίτρα. Στα μηχανικά μέρη πέρα από μικροβελτιώσεις στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, η μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με την υιοθέτηση της νέας γενιάς Valvematic βενζινοκινητήρων 1.6 και 1.8 λίτρων που γνωρίσαμε στην τελευταία γενιά του Avensis (και πλαισιώνονται από τρείς πετρελαιοκινητήρες). Συνοδεύονται από το νέο χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων ή το νέο αυτόματο multidrive S κιβώτιο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
 
Στο δρόμο το πρώτο που εισπράττει ο οδηγός είναι η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης. Σε συνδυασμό και με ένα αρκετά καλό επίπεδο άνεσης, το Verso αποδεικνύεται ένας ιδανικός οικογενειακός μεταφορέας. Τόσο ο 1.6 όσο και ο 1.8 θα ικανοποιήσουν με την ελαστικότητα τους, ενώ για μία ακόμη φορά το αυτόματο multidrive S έκλεψε την παράσταση. Δε θα λέγαμε πάντως ότι μας ενθουσίασε η αίσθηση του νέου συστήματος διεύθυνσης (εκτός από την δύναμη αντίστροφης ροπής που αναπτύσσεται ανάλογα με το αν ανιχνεύεται υποστροφή ή υπερστροφή, ένα ακόμη σύστημα αναλαμβάνει να εξαλείφει τους κραδασμούς προτού φθάσουν στο τιμόνι), το οποίο πάντως κόβει αρκετά στις επιτόπιες μανούβρες.
Στην χώρα μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο, ενώ οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν.
 
Με το Urban Cruiser η Toyota προσπαθεί για το κάτι παραπάνω (και διαφορετικό), στην κατηγορία των σούπερμινι. Το μήκος βρίσκεται οριακά κάτω από τα 4 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι τοποθετείται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας των σούπερμινι. Δανείζεται κάποια στοιχεία από τα SUV της εταιρείας, εντύπωση που ενισχύεται στην τετρακίνητη έκδοση με τα μαύρα πλαστικά να περιβάλουν ολόκληρο το κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Η Toyota πάντως ισχυρίζεται ότι οι υποψήφιοι πελάτες θα προέλθουν από διάφορες κατηγορίες, όπως τα κόμπακτ SUV, τα μικρά και μικρομεσαία χάτσμπακ, τα μικρά πολυμορφικά, αλλά και από εκείνους που θα ήθελαν ένα τρίθυρο RAV4.
 
Στο ταμπλό ξεχωρίζουν το μεγάλο όργανο που ενσωματώνει ταχύμετρο και στροφόμετρο, καθώς και η ευμεγέθης κεντρική κονσόλα, με το χαρακτηριστικό σύστημα εξαερισμού. Οι πρακτικές λεπτομέρειες όπως το διπλό ντουλαπάκι και το συρόμενο κάθισμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 314 λίτρων. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας των 1,33 λίτρων, που συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα stop & start. Την γκάμα συμπληρώνει ένας 1400άρης πετρελαιοκινητήρας 90 ίππων και είναι ο μοναδικός που τροφοδοτεί την τετρακίνητη έκδοση. Το πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα Active Torque Control συνεργάζεται με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και αποτελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, τοποθετημένο εμπρός από το πίσω διαφορικό, που αναλαμβάνει την κατανομή της ροπής σε ποσοστό 100/0 έως και 50/50, εμπρός/πίσω, ενώ υπάρχει και διακόπτης κλειδώματος της τετρακίνησης.
 
Οδηγώντας το Urban Cruiser, η αίσθηση που εισπράττει κανείς πλησιάζει αυτή ενός Yaris. Εξαιρετική ευελιξία, αρκετά καλή άνεση, ελαφρύ τιμόνι, επιλογέας με πολύ καλό κούμπωμα των σχέσεων και μία τυπική οδική συμπεριφορά, με υποστροφικές τάσεις υπό πίεση, που γίνεται πιο ουδέτερη στην τετρακίνητη έκδοση. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ευχάριστος στα αστικά του καθήκοντα, με το σύστημα stop&start να δουλεύει σχεδόν αθόρυβα. Δυστυχώς όμως η Toyota δηλώνει ότι δεν σχεδιάζει να το εισάγει στην χώρα μας. Όπως λένε οι άνθρωποι της εταιρίας πρόκειται για μία απόφαση του τμήματος μάρκετινγκ, σε συνδυασμό και με το γεγονός του υψηλού κόστους (καθώς κατασκευάζεται επί ιαπωνικού εδάφους)._Σ.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ