top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το VW Polo

Η ιστορία επαναλαμβάνεται, και, όταν διαθέτεις την τέλεια πλατφόρμα, δημιουργείς.

Οι Γερμανοί δεν είναι τρελοί. Το ξέρουν καλά αυτό το έργο που αφορά τη διαχείριση των «παιδιών» τους, και μόνο ίδιο με το νέο Ibiza δεν είναι το νέο Polo, που στηρίζεται στη νέα πλατφόρμα ΜQB Α0, όπου βασίστηκε και το νέο Ibiza. Έχουν, λοιπόν, την καλή βάση και δημιουργούν αξιοποιώντας τα κοινά μηχανικά μέρη με διαφορετικές επιλογές, ανάλογα με το τι αντέχουν οικονομοτεχνικά τα μέλη του Group, ώστε να είναι όλοι ανταγωνιστικοί σε ένα ράλλυ-«παγκόσμιο πρωτάθλημα». Οι διαφορές που αφορούν το χαρακτήρα προκύπτουν κυρίως από ρυθμίσεις, και άλλωστε είναι αυτές οι «λεπτομέρειες» που κάνουν τη διαφορά, και κάθε άλλο παρά απαρατήρητες περνούν. Η παρουσίαση του νέου Polo πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο. Τυχαίο; Όχι βέβαια, αφού το μόνο σίγουρο είναι πως σε αυτό το «μαγαζί» τίποτα δεν είναι τυχαίο. Αντίθετα, είναι τόσο προγραμματισμένοι, που δε θα απορήσουμε αν έπειτα από 25 χρόνια αποδειχθεί πως το Dieselgate ήταν ένα στημένο κόλπο γκρόσο για ό,τι φανταζόμαστε και για ό,τι δεν μπορούμε να διανοηθούμε.

Το νέο Polo δεν είναι κόλπο. Μπορεί στην καρδιά μας, λόγω σχεδίασης, να έχει σφηνωθεί για τα καλά το Τ-Roc, το Q2 δηλαδή που λατρεύουμε με ένα πιο τολμηρό περιτύλιγμα, αλλά αποδεχθήκαμε με εξίσου μεγάλη προσδοκία την πρόσκληση για τη δοκιμή του νέου Polo, ενός μοντέλου που γράφει ιστορία από το 1975, και αισίως έφτασε στην έκτη γενιά του. Αυτοκίνητο για το κέφι των νέων, αλλά και εργαλείο στα χέρια της μαμάς, ένας πολύ σημαντικός παίκτης του γερμανικού κολοσσού. «Ντυμένος» μάλιστα σωστά, κέρδισε εύκολα τέσσερα παγκόσμια ράλλυ, ενώ σήμερα μόνο από ατυχία θα χάσει το WRX από το Audi S1. Το λέμε και το γράφουμε. Αυτοί κοντράρονται μεταξύ τους με πάθος και τακτ, σε συνδυασμό για σεμινάριο.

Το Polo, λοιπόν, που ουδέποτε ήταν ένα μικρότερο Golf, γιατί τότε δε θα ήταν Polo, έχει εκσυγχρονιστεί όπως περιμένεις, ενώ, όσο μακριά παραμένει από το Golf, άλλο τόσο μακριά είναι και από τα Ibiza και Fabia. Έχει την αρχοντιά του μεγάλου αδελφού, όντας μεγαλύτερο και πιο άνετο από τα ξαδέλφια, αλλά σήμερα πλέον στο πάτημά του η άνεση συνδυάζεται με στιβαρότητα που δε θα βρεις στην κατηγορία. Αντίστοιχα, σε άλλο επίπεδο είναι τα συστήματα για τη συνδεσιμότητα, που μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θυμίζει «who is the Boss». Έτσι, περνούν μεν απαρατήρητα τα φτηνά υλικά στην πόρτα και στο ταμπλό, δε συμβαίνει όμως το ίδιο με το πώς έχουν συνδυαστεί οι βαμμένες επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος.

Diesel vs Βενζίνη

Για να είμαστε ακριβείς, κλασικός 1.6-70 kW καλά δουλεμένος, για να μη «λερώνει», που όμως ακούγεται, εναντίον του κινητήρα που θα μας οδηγήσει στη σύνταξη, και όχι μόνο. Αναφερόμαστε φυσικά στον 1.0 με τους 115 ίππους, που συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο με το διπλό συμπλέκτη τύπου DSG. Δε μας «χάλασε» το 5άρι του ντίζελ, απλώς το άλλο σύνολο με το μωρό του 1,0 λίτρου δεν παίζεται και μόνο Γερμανοί θα έδιναν σε δημοσιογράφους να δοκιμάσουν και τη λύση που δεν κολακεύει. Δένει γάντι ο 1.000άρης τους και, σε συνδυασμό με το κιβώτιο, είναι το πακέτο που αποκαλύπτει τις αρετές ενός συνόλου το οποίο αναβαθμίζει ευρύτερα την κατηγορία. Ίσως μάλιστα το Polo να αποδειχθεί η μόνη ικανή πρόταση να αντιμετωπίσει στα ίσια την καταιγίδα των Β-SUV, με ατού τη συνολική του ποιότητα αλλά και αυτήν την ήρεμη δύναμη που το χαρακτηρίζει και που δε σε βάζει στη διαδικασία να υπολογίζεις τις διαφορές των τιμών με το σταγονόμετρο. Είναι ζήτημα κλάσης και επιπέδου, και είναι σαφές πλέον πως στο Ίνγκολσταντ έχουν λόγους ώστε να επιταχύνουν την ανανέωση του Α1. Καλή συνέχεια._Σ. Χ.

To υπόβαθρο του νέου VW Polo

H νέα γενιά του μικρού μοντέλου της VW βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 του ομίλου. Αυτή η κίνηση συνεπάγεται αλλαγές σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, με πιο δυναμικές αναλογίες, καθώς στο αυξημένο μήκος (κατά 81 χλστ., που φτάνει πλέον στα 4.053 χλστ.) και πλάτος (κατά 69 χλστ., φτάνοντας συνολικά τα 1.751 χλστ.) ξεχωρίζει το μακρύ μεταξόνιο με τους μικρότερους προβόλους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, καθώς η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί, φτάνοντας πλέον στα 351 λίτρα. Το στοιχείο πάντως που κερδίζει τις εντυπώσεις βρίσκεται στο ταμπλό. Εκεί, σε έναν κοινό οπτικό άξονα, βρίσκονται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων (έξτρα) με τρεις βασικές επιλογές απεικόνισης και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με οθόνες έως και 8 ιντσών. Ο στάνταρντ εξοπλισμός είναι πλουσιότερος (προσφέρονται επιπλέον εξοπλιστικά πακέτα με διαφορετικά χαρακτηριστικά, ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα της Beats Audio, μία μεγαλύτερη ηλιοροφή, ακόμα και ασύρματη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου), ενώ μεγάλες είναι οι δυνατότητες δημιουργίας ενός προσωποποιημένου αποτελέσματος, τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στο εσωτερικό. H νέα πλατφόρμα επιτρέπει την υιοθέτηση πολλών συστημάτων υποβοήθησης, όπου το Front Assist με ανίχνευση πεζών και το αυτόματο φρενάρισμα έπειτα από μια πρόσκρουση (Post Collision Braking) είναι στάνταρντ. Στον επιπλέον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται η υποβοήθηση τυφλού σημείου και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, το Cross Traffic Alert και το Adaptive Cruise Control.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, αρχικά θα είναι διαθέσιμες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του 1,0 λίτρου (ατμοσφαιρικό MPI με 65 και 75 ίππους και υπερτροφοδοτούμενο TSI με 95 ίππους). Μέχρι το τέλος του χρόνου η γκάμα θα συνεχίζει να εμπλουτίζεται, φτάνοντας συνολικά τις εννέα επιλογές, με τρεις διαφορετικούς τύπους καυσίμου (βενζίνη, πετρέλαιο και φυσικό αέριο). Έτσι, οι βενζινοκίνητες επιλογές θα εμπλουτιστούν με την έκδοση των 115 ίππων του 1.000άρη TSI και τον νέο 1.5 TSI των 150 ίππων, ενώ στην κορυφή η έκδοση GTI θα τροφοδοτείται από το 2λιτρο κινητήρα των 200 ίππων. Εναλλακτικές από πλευράς καυσίμου θα προσφέρουν ο 1.000άρης TGI των 90 ίππων, που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο, ενώ σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο το «παρών» θα δώσει ο 1.6 TDI σε εκδόσεις με 80 και 95 ίππους.


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: VW


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ