Ταξιδεύουμε στη Φρανκφούρτη και οδηγούμε το ανανεωμένο Opel Astra με τη νέα σειρά κινητήρων και αυτόματων κιβωτίων, που φέρουν την υπογραφή της γερμανικής εταιρείας.

Με σημαντική αύξηση πωλήσεων έκλεισε το πρώτο μισό του 2019 και με αντίστοιχα κέρδη, τα οποία σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ξεπέρασαν τα 700 εκατ. ευρώ! Μπορεί σήμερα η Opel να διαθέτει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, αλλά ακόμα και σήμερα αυτά με τη μεγαλύτερη ιστορία είναι εκείνα που προτιμά το αγοραστικό κοινό. Φυσικά, ο λόγος γίνεται για τα Corsa και Astra, με το μικρομεσαίο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας να μετράει περισσότερες από 14.000.000 πωλήσεις από το 1991, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα. Με δεδομένο τον υψηλό ανταγωνισμό στην κατηγορία, η Opel προχώρησε σε μια πολύ στοχευμένη αναβάθμιση του Astra, ώστε να παραμείνει σύγχρονο και επίκαιρο. Το στρατηγικό πλάνο ήταν συγκεκριμένο. Σε αντίθεση με την πεπατημένη, η οποία υπαγορεύει ισχυρή σχεδιαστική διαφοροποίηση, στo Ρίσελσχαϊμ αποφάσισαν να λειτουργήσουν διαφορετικά. Μπορεί αισθητικά να μοιάζει ίδιο, αλλά από κάτω κρύβει μία σειρά νέων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, όπως και δύο αυτόματα κιβώτια, τα οποία και το καθιστούν εξαιρετικά αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Opel Astra

Στην Έκθεση της Φρανκφούρτης είναι προγραμματισμένη η παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου, αλλά στους δρόμους της ίδιας πόλης είχαμε λίγες μέρες νωρίτερα την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την απόδοση και τη λειτουργία των νέων μηχανικών μερών. Όπως αναφερόταν στο σχετικό δελτίο Τύπου, το ίδιο μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι της Opel κατ' ιδίαν. Όλα τα κινητήρια σύνολα είναι σχεδιασμένα και εξελιγμένα από τη γερμανική εταιρεία, αφού η παραπάνω διαδικασία είχε ξεκινήσει πριν υπάρξει η συμφωνία με το Group PSA, ενώ ήταν ήδη συμφωνημένο να παραχωρηθούν και σε μοντέλα της αμερικανικής αγοράς.

Opel Astra

Ξεκινώντας από τα... εύκολα, μικρές διαφοροποιήσεις στην εμπρός μάσκα και στον προφυλακτήρα έχουν ως αποτέλεσα να μειωθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας, τόσο στο χάτσμπακ (0,26 Cd από 0,29) όσο και στη στέισον βάγκον (0,255 Cd από 0,285). Σύμφωνα με τους Γερμανούς τεχνικούς, αυτή η βελτίωση έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση καυσίμου, αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Περισσότερο ευδιάκριτες είναι οι διαφορές στην καμπίνα του εσωτερικού, με τον ψηφιακό πίνακα οθόνης να ξεχωρίζει και να συνδυάζεται με το νέο Infotainment Multimedia Navi Pro και την έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ενώ παραδοσιακά το Astra διακρίνεται για την άνεση και την αφθονία χώρων στο εσωτερικό του.

Opel Astra

Και περνάμε στο... κυρίως πιάτο, που δεν είναι άλλο από τους νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Διαθέτουν όλοι τρεις κυλίνδρους, είναι αλουμινένιοι, υπερτροφοδοτούμενοι, ενώ διαθέτουν και αντικραδασμικό άξονα στο μπλοκ, ο οποίος ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς. Οι νέοι βενζινοκινητήρες διαθέτουν χωρητικότητα 1.200 και 1.400 κ.εκ. Ο πρώτος προσφέρεται με τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις, 110 (195 Nm), 130 (225 Nm) και 145 (225 Nm) ίππων, και συνδυάζονται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αντίθετα, η εκδοχή των 1.400 κ.εκ. με απόδοση 145 ίππων και 236 Nm ροπής προσφέρεται με το νέο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση CVT. Όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, συναντάμε τον νέο 1.500άρη με δύο διαφορετικές αποδόσεις 105 και 122 ίππων, αλλά και 260 και 300 Nm ροπής, αντίστοιχα. Αμφότερες οι εκδόσεις προσφέρονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η μεγαλύτερη των 122 ίππων μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το νέο Astra έχει έως και 21% λιγότερες εκπομπές CO2, όντας σε όλες τις εκδοχές σύμφωνο με τους νέους κανονισμούς Euro 6d που θα ισχύσουν από το 2021.

Opel Astra

Γύρω από τη Φρανκφούρτη είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε μία σειρά από διαφορετικές εκδοχές του νέου Astra. Αρχικά, βρεθήκαμε στο εσωτερικό του Sports Tourer, εφοδιασμένου με τον πετρελαιοκινητήρα των 122 ίππων, ο οποίος στη δική μας περίπτωση συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Η άνεση της ανάρτησης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου ήταν τα πρώτα στοιχεία που διαπιστώσαμε στο γερμανικό αυτοκινητόδρομο. Στο ρελαντί διακρίναμε κάποιους κραδασμούς, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο. Ο νέος 1.500άρης ντίζελ διακρίνεται για τη ροπή του από τις χαμηλές στροφές, αφού από τις 1.500 σ.α.λ. αισθάνεσαι τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές άκρως ικανοποιητικά. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο και έχει σαφείς προσανατολισμούς για οικονομική οδήγηση, αλλάζει χωρίς κομπιάσματα και ομαλά, συμβάλλοντας στην άνετη μετακίνηση και στο ταξίδι, την ώρα που η κατανάλωση, σύμφωνα με το Γερμανό κατασκευαστή, αγγίζει τα 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ.

Opel Astra

Λίγο αργότερα, στο εσωτερικό της χάτσμπακ έκδοσης του Astra είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τη χειροκίνητη έκδοση με το 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 130 ίππων. Στην Opel αναφέρουν ότι αλλαγές έχουν γίνει τόσο στην ανάρτηση όσο και στο σύστημα διεύθυνσης. Παρ' όλα αυτά, δε διαπιστώσαμε σημαντικές αλλαγές επί της ουσίας, με το νέο Astra να εξακολουθεί να διακρίνεται για τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Το νέο σύνολο δε σε παρασύρει με την ισχύ του, όντας εξαιρετικά γραμμικό. Δεν αρέσκεται στις αρκετά χαμηλές στροφές, αλλά από τις 2.000-2.500 σ.α.λ. και άνω ξεδιπλώνει τις αρετές του. Η ελαστικότητα είναι αυτό που τον χαρακτηρίζει, ενώ πολύ καλή εντύπωση μας έκανε και η λειτουργία του 3κύλινδρου συνόλου σε επίπεδο θορύβου, το οποίο και είναι εξαιρετικά χαμηλό. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει την αίσθηση που έχουμε συνηθίσει από την Opel, ενώ το ίδιο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά του. Ουδέτερο, η τροχιά του εμπρός μέρους θα ανοίξει σε συνθήκες πίεσης, όντας σε κάθε περίπτωση φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

Opel Astra

Η ευχάριστη έκπληξη, όμως, μας περίμενε στο τέλος, όταν και οδηγήσαμε τη χάτσμπακ έκδοση του Astra με το νέο 7άρι αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, γνωστό και ως CVT. Οι Γερμανοί, βέβαια, το αποκαλούν Stepless Automatic, αλλά δεν παύει να πρόκειται για την ίδια τεχνολογία. Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του είναι καλύτερη από των περισσότερων κατασκευών αυτού του είδους που έχουμε δοκιμάσει. Καθόλου ενοχλητικό, τόσο στη χειροκίνητη όσο και στην αυτόματη λειτουργία, δε χαρακτηρίζεται από τα... συνήθη κουσούρια των κιβωτίων αυτού του είδους.

Ο φιλικός προς το περιβάλλον χαρακτήρας και η οικονομία καυσίμου με τους νέους, αποδοτικότερους κινητήρες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της αναβαθμισμένης εκδοχής του Astra. Παράλληλα, είναι απόλυτα εκσυγχρονισμένο με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας αλλά και συνδεσιμότητας που διαθέτει ο ανταγωνισμός, συνδυάζοντάς τα με τα στοιχεία που το έχουν καθιερώσει ψηλά στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Στη χώρα μας αναμένεται στα τέλη Οκτωβρίου._ Π. Τ.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά