Για τα επόμενα λεπτά θέλουμε την προσοχή σας. Οδηγούμε στη χώρα μας, εντός και εκτός του Αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων, την όγδοη γενιά (992) της Porsche 911 σε Coupe και Cabriolet, ως Carrera S και Carrera 4S.

Στην Έκθεση του Λος Άντζελες του 2018 είδαμε την Coupe και σε εκείνη της Γενεύης του 2019 την Cabriolet εκδοχή της. Σήμερα, εδώ στα μέρη μας, έφτασε η μεγάλη στιγμή της οδήγησης. Καλεσμένοι της Porsche Hellas (Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε.), βρεθήκαμε σε μια εξαιρετικά καλοστημένη οδηγική παρουσίαση του μοντέλου-μύθου της παγκόσμιας αυτοκίνησης, το οποίο πλέον βρίσκεται αισίως στην όγδοη γενιά του, έχοντας ξεκινήσει να μας μαγεύει από τις 12 Σεπτεμβρίου του 1963 και το τότε Διεθνές Σαλόνι της Φρανκφούρτης.

Porsche 911 (992)

Εντός έδρας παρουσίαση, λοιπόν, της Porsche Central & Eastern Europe, η οποία ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, και με εμάς, τους Έλληνες δημοσιογράφους, που βρεθήκαμε ανάμεσα σε συναδέλφους από 26 χώρες να καμαρώνουμε όταν αντικρίσαμε το απόγευμα της Κυριακής 19 Μαΐου μια εικόνα που θα μας μείνει αξέχαστη: τη νέα Porsche 911 στην κορυφή του Grand Hyatt Athens, με φόντο την Ακρόπολη, το Λυκαβηττό και το λόφο των Νυμφών, δημιουργώντας κάτι σαν πίνακα ζωγραφικής από τον οποίο δύσκολα μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου.

Ο μοναδικός λόγος για να μη χαζεύεις και φωτογραφίζεις αυτό το έργο τέχνης ασταμάτητα ήταν ο κ. Matthias Hofstetter, Director Powertrain για τις Porsche 911 & 718, ο οποίος, διδάσκοντας πώς γίνεται η ιδανική παρουσίαση, μας εξήγησε τα πάντα για τη νέα γενιά του θρύλου, δικαιώνοντας στο 100% την προσωνυμία «Mr. Engine» που του έχουν δώσει στην εταιρεία, την ίδια ώρα που απολάμβανε να απαντάει άνετα, με απίστευτη ευγένεια και πάντα με χαμόγελο και αστείρευτη τεχνογνωσία, σε κάθε μας ερώτηση.

Διαβάστε και τις απόψεις του Σ.Χ. εδώ!

Matthias Hofstetter, Director Powertrain για τις Porsche 911 & 718

Πληθωρική!

Με τον κωδικό «992» να τη συνοδεύει (ως συνέχεια της best-seller γενιάς «991», σε μηχανολογικό επίπεδο και προδιαγραφές), η νέα Porsche 911 είναι εδώ για να μας αποδείξει ότι διανύει την κορυφαία στιγμή της υπέρλαμπρης ιστορίας της.

Σε αυτήν τη γενιά όλες οι Carrera, όπως οι εκδόσεις της παρουσίασης, σε προδιαθέτουν θετικά, με το ένα και μοναδικό «πρησμένο» -και κατά 75% από αλουμίνιο- αμάξωμα, κάτι που σημαίνει ότι τα εμπρός μετατρόχια είναι κατά 45 χλστ. μεγαλύτερα και τα πίσω κατά 44 χλστ., την ίδια ώρα που τα μεγαλύτερα φτερά έχουν εξασφαλίσει χώρο για φαρδύτερους τροχούς, 20 ιντσών εμπρός και 21 ιντσών πίσω (Pirelli P Zero τα ελαστικά). Το μεταξόνιο παρέμεινε ίδιο στα 2.450 χλστ., αλλά το μήκος αυξήθηκε κατά 20 χλστ., φτάνοντας τα 4.519 χλστ.

Porsche 911 (992)

Από ποια γωνιά καταλαβαίνεις αμέσως ότι μιλάμε για τη νέα «911»; Μα, φυσικά, κοιτώντας την από πίσω, αφού εκεί βρίσκεται στο σχεδιαστικό σημείο αναφοράς της «992», με τη χαρακτηριστική ενιαία γραμμή των πίσω φώτων αλλά και με εκείνο του τρίτου stop, το οποίο ξεχωρίζει από τα δύο κάθετα LED (συνδυασμός που απεικονίζει έξυπνα και το περίφημο «911») ακριβώς στο κέντρο της πίσω μαύρης γρίλιας, κάτω από την οποία βρίσκεται ο ανανεωμένος 6κύλιδρος μπόξερ.

Porsche 911 (992)

Στην εμπρός εμφάνιση, που είναι πολύ πιο κοντά στην «991», ο μυημένος λάτρης του μοντέλου (όλοι μας δηλαδή) θα προσέξει τον καινούργιο προφυλακτήρα και το splitter, ενώ διαφέρει πλέον και ο σχεδιασμός με τα τέσσερα LED στα εμπρός φώτα. Ένα συνολικά πολύ πιο μυώδες και αεροδυναμικό σχήμα, με το πίσω μέρος να φορτίζεται με 30 κιλά κάθετης δύναμης στην τελική ταχύτητα (μηδενική άντωση για πρώτη φορά εμπρός), εξαιτίας και της νέας πίσω «φτερούγας», που ανοίγει αυτόματα στα 90 χλμ./ώρα, ενώ σε αυτήν την ταχύτητα ανοίγουν και τα εμπρός ενεργά πτερύγια του συστήματος ψύξης.

Porsche 911 (992)

Στα εντός, οι σχεδιαστικές επιρροές από τις «911» της δεκαετίας του ’70 είναι πολλές, με τα κυρίαρχα στοιχεία εδώ να είναι το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο εμπρός από τον οδηγό, το οποίο πλαισιώνεται από 2+2 οβάλ οθόνες, καθώς και η οθόνη των 10,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Η εξεύρεση ιδανικής θέσης οδήγησης είναι παιχνιδάκι, βέβαια, με το τιμόνι να ρυθμίζεται όπου και όπως επιθυμείς και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού να προσφέρουν δεκαοκτώ διαφορετικές ρυθμίσεις και άψογο κράτημα σχεδόν σε κάθε σωματότυπο, με το κάθισμα οδηγού και συνοδηγού να είναι 5 χλστ. χαμηλότερα. Θεωρητικές ως είθισται οι δύο πίσω θέσεις αν και με 20 χλστ. πιο ψηλό χώρο για την πλάτη και μεγαλύτερη έδρα.

Porsche 911 (992)

Όσον αφορά την εντυπωσιακότατη Cabriolet έκδοση, οι μετρ της Porsche διατήρησαν τις καθαρές γραμμές της Coupe, προσαρμόζοντας ένα εξελιγμένο υδραυλικό σύστημα, ελαφρύτερο και μικρότερων διαστάσεων, για την οροφή. Οι ενισχύσεις από μαγνήσιο εγγυώνται την αξιοπιστία του, ενώ η διαδικασία τού «άνοιξε» ή «κλείσε» πραγματοποιείται σε 12 δλ., ακόμα και με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα. Ηχομόνωση και εφαρμογή; 10 με τόνο, και δεν υπερβάλλουμε καθόλου σε αυτό.

Το εξελιγμένο αλεξήνεμο «ξεδιπλώνεται» μέσα σε μόλις 2 δλ. -μέσω ηλεκτρομηχανισμού-, καταφέρνοντας να περιορίσει ιδανικά τους στροβιλισμούς του αέρα στην καμπίνα, όταν κινείσαι μαζί της σε υψηλές ταχύτητες. Σημειώστε εδώ ότι σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Porsche, πέρα από τον αέρα, ο σχεδιασμός του συστήματος προστατεύει τους επιβάτες ακόμα και από τη βροχή(!), αν όμως η 992 Cabriolet κινείται με περισσότερο από 90 χλμ./ώρα.

Porsche 911 (992)

«992»: 20 εκατοστά πιο μπροστά οι βάσεις του -αναβαθμισμένου- 6κύλινδρου

Κάτω από το πίσω καπό, αλλά τοποθετημένος σε βάσεις κατά 20 εκατοστά πιο μπροστά βρίσκεται 3λιτρος (2.981 κ.εκ.) τούρμπο κινητήρας, ο οποίος έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και βελτιστοποιηθεί. Ουσιαστικά έχουν ξανασχεδιάσει το θάλαμο καύσης και το κύκλωμα άμεσου ψεκασμού, που δουλεύει στα 200 bar, όπως αναθεωρημένο είναι και το σύστημα VarioCam Plus.

Παράλληλα, όσον αφορά την εισαγωγή, χρησιμοποιούνται νέα, μεγαλύτερα τούρμπο, τόσο για την αύξηση της δύναμης όσο και ως προάγγελος των ισχυρότερων εκδόσεων. Σε ό,τι αφορά τα δύο τούρμπο, οι πλευρές του συμπιεστή και του στροβίλου σε κάθε ένα έχουν μεγαλώσει, την ώρα που η επανασχεδιασμένη πολλαπλή τους είναι κατασκευασμένη πλέον από χυτοσίδηρο. Σε αντίθεση με την «991», τα τούρμπο του 6κύλινδρου κινητήρα είναι διατεταγμένα συμμετρικά, με το συμπιεστή και τα πτερύγια του στροβίλου του καθενός να στρέφονται σε αντίθετες κατευθύνσεις - κάτι που βελτιστοποιεί τη ροή και την απόκριση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάμετρος της φτερωτής της τουρμπίνας έχει αυξηθεί κατά 3 χλστ., φτάνοντας τα 48 χλστ. και εκείνη του συμπιεστή κατά 4 χλστ. φτάνοντας τα 55 χλστ.πως η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης ανέρχεται τώρα στο 1,2 bar.

Porsche 911 (992)

Το μπλοκ του κινητήρα είναι ακριβώς το ίδιο σε Coupe και Cabriolet, με την ιπποδύναμη να έχει αυξηθεί κατά 30 ίππους σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του. Συγκεκριμένα, αποδίδει 450 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή 530 Nm (+30 Nm) σταθερά από τις 2.300 έως και τις 5.000 σ.α.λ., τόσο για την πισωκίνητη Carrera S όσο και για την τετρακίνητη 4S.

Το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη, το γνωστό μας PDK, αλλά καινούργιο, με 8 σχέσεις και την 1η πιο «κοντή», ώστε να βοηθάει στις εξαιρετικές εκκινήσεις από στάση του συνόλου, με τον κορυφαίο αυτό συνδυασμό μοτέρ και κιβωτίου -σε όποιο πρόγραμμα και αν επιλέξεις- να δουλεύει σε τέλεια αρμονία και... καταιγιστικά στα Sport προγράμματα. Στην Porsche, μάλιστα, αυτό το 8άρι PDK το αναφέρουν και ως 6+2, θέλοντας να τονίσουν ότι η 7η και η 8η έχουν overdrive χαρακτήρα, ενώ η τελική ταχύτητα, των 300+ χλμ./ώρα, του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται με την 6η σχέση την ώρα που σε ενημερώνουν πως έρχεται και η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των 7 σχέσεων. Μεταξύ μας; Με αυτό το PDK δε χρειάζεσαι τίποτα διαφορετικό, αφού ταιριάζει γάντι με την προσωπικότητα του μοντέλου, αλλά ναι, πάντα περιμένεις και ζεις για μία «χειροκίνητη» 911.

Porsche 911 (992)

Η μεγάλη στιγμή: οδηγώντας!

Πιάνουμε αποφασιστικά το έργο τέχνης βολάν της «992», και δυσκολευόμαστε να πάρουμε τα μάτια μας από το σύγχρονο πίνακα οργάνων, με το συνδυασμό αναλογικής και ψηφιακής απεικόνισης που ξυπνά αναμνήσεις από την πρώτη «911».

Μανώλης Σαλούρος

Πρώτα συμπεράσματα; Παναγιά μου, τι πλαίσιο είναι αυτό! Τάσεις υποστροφής δεν υπάρχουν πουθενά, ενώ η γραμμική και απόλυτα ελεγχόμενη υπερστροφή εμφανίζεται μόνο αν αφαιρέσεις τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Ένα τέλεια ισορροπημένο πλαίσιο σε κάθε οδόστρωμα, τόσο στο δημόσιο δρόμο όσο και στο Αυτοκινητοδρόμιο. Όσο για το τιμόνι, ακόμα πιο γρήγορο και κοφτερό πλέον, με 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη (11% πιο “κοντό” το βήμα κρεμαγιέρας), είναι και αυτό εκεί και όπως πρέπει για να κάνει την ημέρα σου αξέχαστη.

Porsche 911 (992)

Κορυφαία και η λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, με τον κωδικό «Porsche Active Suspension Management» (PASM) να τη συνοδεύει. Πλέον τα ελατήρια είναι πιο σκληρά και πιο κοντά, οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές είναι πιο άκαμπτες, στοιχεία που συντελούν σε ένα απόλυτα δεμένο και ουδέτερο πακέτο, κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη, ειρήνης ή... πολέμου.

Στο Normal, ένα τετράτροχο μαγικό χαλί σε μεταφέρει με ζηλευτή αρχοντιά και ποιότητα κύλισης περισσότερο ενός κορυφαίου GT, παρά μιας «911». Επιλέγεις Sport ή ακόμα και Sport Plus πρόγραμμα, ενώ το στομάχι σου και τα χέρια σου... σου επιτρέπουν να απενεργοποιήσεις και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης; Τότε, η κυρία μετατρέπεται σε όπλο, απολαμβάνεις τον 6κύλινδρο -μπόξερ- βρυχηθμό και η απόλαυση αγγίζει τα κόκκινα! Σημειώστε ότι ο κόφτης είναι στις 7.500 σ.α.λ., αλλά πραγματικά χαίρεσαι να βρίσκεσαι ανάμεσα στις 3.000 με 6.000 σ.α.λ. Απόλαυση!

Porsche 911 (992)

Για πρώτη φορά, μάλιστα, διατίθεται και πρόγραμμα Wet (μην γκρινιάζετε, αλλάζουν οι εποχές και η ασφάλεια πρωταγωνιστεί), το οποίο, μέσα από αισθητήρες... ήχου που βρίσκονται κάτω από το αμάξωμα, εγκατεστημένοι στους θόλους των εμπρός τροχών, αφαιρεί λίγο από το ταμπεραμέντο της «992», αφού επεμβαίνει στο ESP, κάνοντάς το εξαιρετικά ευαίσθητο, στην απόκριση του γκαζιού, με την καμπύλη της ροπής του κινητήρα να γίνεται ομαλότερη, αλλά και στο κιβώτιο, με την ταχύτητα διαδοχής των 8 σχέσεων του PDK να είναι εκείνη την ώρα πιο νωχελική. Στην πράξη, σε βρεγμένη στροφή των Μεγάρων, με τέρμα πατημένο το πόδι στο γκάζι, το αυτοκίνητο δε σε πρόδιδε ποτέ, ενώ λίγη ώρα πριν, με τα Sport προγράμματα, το κέφι δεν είχε τελειωμό, ακριβώς στις ίδιες συνθήκες και με πολύ λιγότερο γκάζι.

Από επιδόσεις; Κορυφή! Με όλα τα παραπάνω, η Carrera S επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. και η τετρακίνητη Carerra 4S σε 3,6 δλ. Οι χρόνοι αυτοί είναι σε κάθε περίπτωση είναι καλύτεροι κατά 0,4 του δευτερολέπτου από εκείνους της προηγούμενης γενιάς, ενώ γίνονται ακόμα καλύτεροι κατά 0,2 του δευτερολέπτου με το προαιρετικό Sport Chrono Package. Η τελική ταχύτητα, δε, αγγίζει τα 308 και τα 306 χλμ./ώρα, αντίστοιχα, ενώ σημείο αναφοράς για την εταιρεία αποτελεί και ο χρόνος των 7 λεπτών και 25 δευτερόλεπτων στο «Ring» με μία Carrera S, όντας κατά 5 δλ. ταχύτερος από αυτόν που είχαν σημειώσει με την αντίστοιχη «991».

Porsche 911 (992)

Οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω των 350 χλστ. (6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω) σε κάνουν να προσπαθείς να αργείς όλο και πιο πολύ στο φρενάρισμά σου, με το σύστημα πέδησης να είναι παραπάνω από αποτελεσματικό και ακούραστο, ακόμη και μέσα σε πίστα, πόσο μάλλον στο πολιτικό δρόμο. Σημειώστε ότι στην 991 διάμετρος των πίσω δίσκων ήταν 330 χλστ. ενώ τα κεραμικά της Porsche (PCCB) συνεχίζονται να προσφέρονται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Ακόμα και μέσα στην πιο βαριά -κατά 70 κιλά- Cabriolet (1.515 κιλά η Carrera S – 1.585 κιλά η Carrera S Cabriolet), δεν καταλαβαίνεις σχεδόν καμία διαφορά στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με την υποδειγματική ισορροπία του συνόλου να εξακολουθεί να είναι το σημείο αναφοράς. Σημειώστε μάλιστα ότι για πρώτη φορά στην «κάμπριο» 911 διατίθεται ως έξτρα η χαμηλότερη κατά 10 χλστ. σπορ ανάρτηση, στοιχείο που συντελεί και αυτό με τη σειρά του στο: «ανοιχτή ή κλειστή» νιώθεις το ίδιο μέσα στην «992»!

Στην Ελλάδα, η τιμή για την Carrera S είναι τα 178.000 ευρώ και για την αντίστοιχη Cabriolet τα 199.100 ευρώ. Όσον αφορά την Carrera 4S, αυτή κοστίζει 189.700 ευρώ και η Carrera 4S Cabriolet 210.600 ευρώ.

Porsche 911 (992)

Κάθε γενιά και καλύτερη!

Η καλύτερη Porsche 911 όλων των εποχών -μέχρι την επόμενη- είναι η «992», με σημείο αναφοράς το κορυφαίο πλαίσιο και το ζύγισμα για σεμινάριο, αλλά και το συνδυασμό που προέκυψε από το αναβαθμισμένο 6κύλινδρο μοτέρ και το νέο -6+2- PDK. Κυρίες και κύριοι, η απόλυτη ντίβα της αυτοκίνησης είναι εδώ, και μάλιστα στα καλύτερά της!_ Μ. Σαλ.

Porsche 911 (992)

Δείτε τα βίντεο!

 

Συνημμένα Αρχεία