top icon
Παρουσιάσεις

Porsche Boxter S: υλικό για όνειρα!

Η νέα Boxster έχει αποτινάξει όλα τα μειονεκτήματα της προκατόχου της και αποτελεί μια πολύ δελεαστική πρόταση για όποιον αναζητά ένα διθέσιο ανοιχτό σπορ αυτοκίνητo

Το διήμερο της 28ης Οκτωβρίου έγινε σε λίγους δημοσιογράφους απ’ όλη την Ευρώπη στο Κλάγκενφουρτ της Αυστρίας (σ.σ: μια ορεινή τουριστική περιοχή που βρίσκεται νότιο-δυτικά της Βιέννης πολύ κοντά στα σύνορα με τη Σλοβενία) η παρουσίαση της νέας Porsche Boxster. Η νέα μικρή (;) διθέσια Porsche που μοιάζει αρκετά με την προκάτοχό της ξεχωρίζει απ’ αυτήν κυρίως χάρη στα φωτιστικά σώματα και στους πλαϊνούς αεραγωγούς. Η νέα Boxster παίρνει κίνηση από δυο εξακύλινδρους κινητήρες, τοποθετημένους ακριβώς πίσω από τα δυο καθίσματα στο κέντρο του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 2.700 κ.εκ. και 3.200 κ.εκ στην έκδοση S.

Ο 2.7 αποδίδει 240 ίππους στις 6.400 σ.α.λ με μέγιστη ροπή 270 Nm η οποία είναι διαθέσιμη σε ένα εύρος 1300 σ.α.λ. από τις 4.700 έως και τις 6.000 σ.α.λ.! Αντίστοιχα ο μεγάλος κινητήρας των 3.200 κ.εκ. αποδίδει 280 ίππους στις 6.200 σ.α.λ με μέγιστη ροπή 320 Nm η οποία είναι διαθέσιμη επίσης από τις 4.700 έως και τις 6.000 σ.α.λ.! Η νέα Boxster είναι λοιπόν απαλλαγμένη από την έλλειψη δύναμης που χαρακτήριζε την προκάτοχό της ιδιαίτερα στην έκδοση των 2.500 κ.εκ. και 204 ίππων.

Πέρα από τον κινητήρα εντυπωσιακή είναι και η αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη με το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο, το ηχοσύστημα και άλλες πολλές λειτουργίες ενώ και η αισθητική των οργάνων ακολουθεί το δρόμο της νέας 997. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι σε βοηθούν να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης.

Ο ήχος από τον εξακύλινδρο κινητήρα είναι πιο μεστός στην περίπτωση της 3.2 και πιο οξύς στην περίπτωση της 2.7. Σε κάθε περίπτωση πάντως πιάνεις τον εαυτό σου να ανεβοκατεβάζει άσκοπα ταχύτητες στο καλό σε αίσθηση κιβώτιο (σ.σ: το 6-τάχυτο είναι στάνταρ στην 3.2 και έξτρα στην 2.7) συνοδεύοντας μάλιστα τις αλλαγές με αχρείαστες διπλογκαζιές μόνο και μόνο για να…ακούσεις!

Η καμπύλη της ροπής που θυμίζει…τραπέζι σου επιτρέπει, ιδιαίτερα με τον 3.2 να κινείσαι χωρίς να σε απασχολεί ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο. Σε ανηφόρα από 4η και 2.500 σ.α.λ. περάσαμε σε 6η και η Boxster συνέχισε την πορεία της επιταχύνοντας με λίγο μικρότερο ρυθμό. Σίγουρα σ’ αυτό εκτός από τα ηλεκτρονικά του κινητήρα και την κλιμάκωση του κιβωτίου παίζει ρόλο και η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής. Με κάλυμμα δαπέδου το οποίο εξομαλύνει τη ροή του αέρα ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το έδαφος μειώνοντας τις αντιστάσεις αλλά και την άντωση η νέα Boxster θέτει ένα στάνταρ στην κατηγορία με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.29!

Όσο κι αν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα δεν αισθάνεσαι ποτέ ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο με υφασμάτινη κουκούλα η οποία δεν φουσκώνει ούτε στο ελάχιστο ακόμη κι όταν η ταχύτητα ξεπερνά αρκετά τα 200 χλμ./ώρα. Η απουσία έντονων αεροδυναμικών θορύβων ακόμη και σ’ αυτές τις ταχύτητες συντελεί στον να μην αντιλαμβάνεται ο οδηγός τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείται ή στρίβει εάν δεν κοιτάξει το ταχύμετρο…

Εδώ ρόλο παίζει και η ανάρτηση με τα δυο πρόσωπα. Εάν θες άνεση επιλέγεις την αντίστοιχη ρύθμιση με το πάτημα ενός κουμπιού και η Boxster σε εντυπωσιάζει. Εάν θες σπορ συμπεριφορά ξαναπατάς το κουμπί και έχεις ένα καθαρόαιμο έτοιμο να κάνει ότι του ζητήσει ο χειριστής του. Η ακαμψία του πλαισίου είναι εξαιρετική, η Boxster συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα ακόμη και σε πολύ κακοτράχηλο οδόστρωμα ενώ ταυτόχρονα το σύστημα PASM (Porsche Active Suspension Management) ελέγχει με καταπληκτικό τρόπο την τάση των φαρδιών Michelin Sport (σ.σ: η 2.7 φοράει 205/55/17 μπροστά και 235/50/17 πίσω ενώ η 3.2 φοράει 235/40/18 μπροστά και 265/40/18 πίσω) να διαβάσουν – ακολουθήσουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Ακόμη κι αν ο οδηγός επιλέξει να απενεργοποιήσει εντελώς τα ηλεκτρονικά επιχειρώντας να πιστοποιήσει πόσο κοντά στην πραγματικότητα βρίσκονται τα 5.5 δευτ. για 0-100 που ανακοινώνει η Porsche για την Boxster S το σύστημα αντισπιναρίσματος διαβάζει την υπερβολή και επεμβαίνει… Ακόμη κι έτσι όμως χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια σημειώνεις 6 και κάτι δευτ. έως τα 100 χλμ./ώρα που έρχονται με τη 2η σχέση στο κιβώτιο. Πως μετρήσαμε το χρόνο; Μα με το χρονόμετρο που δεσπόζει στο κέντρο του αυτοκινήτου και η ενεργοποίησή του θέτει αυτόματα σε λειτουργία ένα ειδικό σπορ πρόγραμμα ηλεκτρονικής χαρτογράφησης του κινητήρα που επιτρέπει στον οδηγό να εξαντλήσει τα όρια του.

Η αίσθηση και η ακρίβεια του τιμονιού με όσα χιλιόμετρα κι αν κινείσαι είναι εκπληκτική σχεδόν αδυνατείς να πιστέψεις ότι οδηγείς αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο και κατανομή βάρους 45 – 55 στον εμπρός και πίσω άξονα. Ακόμη κι όταν στους βρεγμένους αυστριακούς δρόμους η ουρά της Boxster -ύστερα από προσπάθεια είναι η αλήθεια, και με το PASM στο off –παρουσίασε επιτέλους τάσεις ανεξαρτητοποίησης ο έλεγχος του αυτοκινήτου ήταν ακριβής λόγω της εξαιρετικής ρύθμισης της ανάρτησης που απορροφούσε τις μετατοπίσεις βάρους χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει περίεργες κλίσεις.

Βέβαια η επαναφορά της ουράς στην τάξη απαιτεί ακριβείς και ταχύτατους χειρισμούς καθώς η αρχική μετατόπιση έρχεται απότομα όπως ακριβώς το περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με τον κινητήρα στο κέντρο. Αν μας άρεσε η νέα Boxster; Μείνετε συντονισμένοι στους 4Τ._Τ.Π.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ