Δοκιμές Παρουσιάσεις

Seat Tarraco: Το οδηγούμε στη Βαρκελώνη

Το Seat Tarraco, με πενταθέσιες και επταθέσιες εκδόσεις, έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα SUV του ισπανικού εργοστασίου, που πλέον αποκτά εκπρόσωπο και στη μεγαλύτερη κατηγορία.

Όντας υπό τη σκέπη του γκρουπ της VW, το να εντάξει ακόμα ένα αυτοκίνητο στο στόλο της πιθανόν δεν αποτελεί παράτολμο εγχείρημα για τη Seat. Εδώ, το ζητούμενο είχε να κάνει με το είδος του αυτοκινήτου και απολύτως λογικά η πλάστιγγα έγειρε προς ακόμα ένα SUV. Έτσι, όποιος δεν καλύπτεται από το μικρότερο Arona ή μπορεί να κοιτάξει πάνω από το μεσαίο Ateca, πλέον έχει και την επιλογή του Tarraco, ενός... ισπανικού Skoda Kodiaq για να μη μακρηγορούμε ως προς τις διαστάσεις.

Βασισμένο στην πλατφόρμα ΜQB-A όπως και τα Kodiaq και Tiguan Allspace, το Tarraco έχει μήκος 4.735 χλστ., πλάτος 1.839 και ύψος 1.658 χλστ. αντίστοιχα. Κάτι που αυτόματα συνεπάγεται άνετους χώρους για πέντε επιβάτες ή και επτά στη διαθέσιμη σχετική έκδοση. Αυτό που, ωστόσο, το διαφοροποιεί από τα κάπως πιο συντηρητικά σε εμφάνιση μοντέλα της Skoda (σ.σ. κυρίως) και της VW, είναι το πιο εκλεπτυσμένο design του και η συνολικά πιο σπορτίφ εικόνα του, που συντελούν και στο να κρύβεται ο όγκος του, ο οποίος αν και μεγαλύτερος του μοντέλου της Skoda, δε φαίνεται. Η στενή -τηρουμένων των αναλογιών- μάσκα εμπρός που πλαισιώνεται από επίσης λεπτά Full LED φωτιστικά σώματα δίνει μια σπορτίφ νότα στο μεγάλο SUV, η οποία ενισχύεται περισσότερο και από το πίσω μέρος, με την κυρτή πέμπτη πόρτα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους, κάτι που τελευταία παρατηρείται όλο και συχνότερα σε νέα μοντέλα.

Στο εσωτερικό οι γραμμές είναι καθαρές και λιτές και περισσότερο θα σταθεί κανείς στα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την επένδυση του ταμπλό και των πλαϊνών των θυρών. Θα σημειώσουμε εδώ, πως τουλάχιστον κατά το λανσάρισμά του, το Seat Tarraco θα διατεθεί μόνο στις πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις Style και Xcellence, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την ανεξάρτητη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 8,8 ιντσών που διαθέτει και δυνατότητα ανέπαφου χειρισμού, ο οδηγός, μεταξύ άλλων, θα έχει στη διάθεσή του και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών.

Από πλευράς χώρων, ήδη από την πενταθέσια διάταξη φαίνονται τα οφέλη της γερμανικής πλατφόρμας. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν και με το παραπάνω, την ίδια ώρα που τα 760 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Στην περίπτωση έκδοσης με επταθέσια διάταξη καθισμάτων, το πορτ μπαγκάζ περιορίζεται κατά 70 λίτρα όταν τα καθίσματα (σ.σ. που πρακτικά είναι μόνο για παιδιά) είναι αποθηκευμένα στο δάπεδο. 

Αναμενόμενα, για την κίνηση του Tarraco επιστρατεύθηκαν μερικά από τα γνωστά σύνολα του γκρουπ VW. Έτσι, στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων (150 ίπποι) ο οποίος θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και θα πλαισιώνεται από τον 2λιτρο TSI με 190 ίππους με DSG 7 σχέσεων. Στο στρατόπεδο των ντίζελ, θα διατίθεται ο δίλιτρος TDI του ομίλου, σε εκδόσεις επίσης με 150 και 190 ίππους, με το DSG των επτά σχέσεων να συνδυάζεται με την ισχυρότερη εκδοχή και προαιρετικά να τοποθετείται και σε αυτήν των 150 ίππων. Το μενού (εξαιρώντας τον 1.5 TSI) θα ολοκληρώνεται από εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive της Seat. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πέραν των οδηγικών προφίλ Eco, Normal και Sport, τα Tarraco θα διαθέτουν και προγράμματα παραμετροποίησης για εκτός δρόμου οδήγηση ή κίνηση σε χιονισμένες επιφάνειες. 

Στους δρόμους της Βαρκελώνης, αρχικά με τον δίλιτρο και στη συνέχεια με τον 1.5 TSI, αυτό που διαφοροποιεί το Tarraco κυρίως από το Skoda Kodiaq, είναι η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του. Όπως συμβαίνει και με άλλα μοντέλα της Seat έναντι ομόσταυλων με άλλο σήμα, η αίσθηση και εδώ είναι ενός πιο οδηγοκεντρικά προσανατολισμένου μοντέλου, το οποίο σε κάθε περίπτωση διακρίνεται για την καλή ποιότητα κύλισης, και την ευκολία στο χειρισμό του, παρά τις δεδομένα μεγάλες διαστάσεις. Αναφορικά με τους κινητήρες, ο μεγαλύτερος, των 190 ίππων με το DSG, δουλεύει χαρακτηριστικά προοδευτικά, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά και με μια υστέρηση όσον αφορά την απόκριση του κιβωτίου σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Ευχάριστη έκπληξη είναι ο “μικρός” των 150 ίππων, ο οποίος κινεί αρκούντως ικανοποιητικά το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς να δείχνει σημάδια κόπωσης – τουλάχιστον σ' συτήν τη σύντομη πρώτη επαφή μας.

Περισσότερα, τόσο για το ίδιο το μοντέλο, όσο και για το πώς θα σταθεί απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, θα έχουμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τον Μάρτιο, οπότε και αναμένεται στην ελληνική αγορά._ Ε.Ξ. 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου