top icon
Παρουσιάσεις

Skoda Octavia RS

Κάλλιο αργά παρά ποτέ… Οδηγούμε το δυνατότερο Octavia παραγωγής στην έδρα του και αντιλαμβανόμαστε επακριβώς το άγχος που μπορούν να δημιουργούν τα αρχικά «RS» στους ανταγωνιστές, ακόμα και στους συγγενείς του.

ΣΤΟ προηγούμενο τεύχος είχατε την ευκαιρία να διαβάσετε το οδοιπορικό μας, Τσεχία-Αθήνα, με το νέο Skoda Fabia αλλά και την απευθείας αντιπαράθεσή του με το Opel Corsa. Το ταξίδι μας στην Μλάντα Μπόλεσλαβ, όμως, επιφύλασσε ακόμα μία έκπληξη, την οποία σας είχαμε κρύψει επιμελώς… Ο λόγος για τη γνωριμία που είχαμε με το Octavia RS, λίγο πριν από την εκκίνησή μας για την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μοντέλο που στις προηγούμενες γενιές υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας.

ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ

Λιμουζίνα με άγριες διαθέσεις

Μας περιμένει εκεί, έξω από την πόρτα του μουσείου, σε αυτό το ιδιαίτερο πράσινο χρώμα, έτοιμο να μας υποδεχτεί στο ευρύχωρο εσωτερικό του. Η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου είχε γίνει το καλοκαίρι του 2013 στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε ένα περιβάλλον που αντικειμενικά ταιριάζει με το σπορτίφ προφίλ του. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, και τη μακρόχρονη -αγωνιστική- εμπλοκή της εταιρείας στους αγώνες, τόσο στο WRC όσο και στο ERC, όπου πέρυσι μάλιστα κατέκτησε και τον τίτλο με το Fabia S2000 διά χειρός Λάπι!

Όλες αυτές τις περγαμηνές τις αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας λεπτά, τόσο παρατηρώντας την εμφάνισή του όσο και στο εσωτερικό του, χωρίς καν να έχεις αρχίσει να το οδηγείς. Κυρίαρχα σχεδιαστικά σημεία του μπροστινού μέρους η χαρακτηριστική μάσκα της εταιρείας που φέρει το σήμα «RS», με τις δυναμικές εισαγωγές αέρα, αλλά και ο νέος σχεδιαστικά εμπρός προφυλακτήρας -αφορά αποκλειστικά την έκδοση RS- και τα φώτα ομίχλης, καθώς και οι νέοι προβολείς bi-Xenon με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν ο διαχύτης αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και οι διπλές -τραπεζοειδείς- απολήξεις της εξάτμισης, με τα πίσω φωτιστικά σώματα να διαθέτουν και αυτά τεχνολογία LED και φυσικά να είναι σχεδιασμένα βάσει του κλασικού σχήματος «C» – σήμα κατατεθέν σε όλα τα μοντέλα των Τσέχων. Η εικόνα ολοκληρώνεται ιδανικά με την πίσω αεροτομή αλλά και τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα.

Σπορτίφ χαρακτηριστικά παντού και στο εσωτερικό, με το μαύρο δέρμα να κυριαρχεί και τις κόκκινες ραφές να δίνουν το στίγμα. Παρέα με τον Σπύρο Χατήρα βολευόμαστε άψογα στα νέα μπάκετ καθίσματα, με τα χαρακτηριστικά «VRS» στην κορυφή τους, τα οποία μαζί με το 3άκτινο δερμάτινο τιμόνι ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενώ παρατηρούμε ότι το εσωτερικό των μπροστινών θυρών είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο ατμοσφαιρικό φως στις λαβές, στοιχείο που αποδεικνύει ότι, εκτός από τα σπορ στοιχεία, μιλάμε και για μια λιμουζίνα, με ό,τι ανέσεις αυτό συνεπάγεται. Τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι, ενώ ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη Maxi DOT είναι και αυτός στην ιδιαίτερη λογική της έκδοσης, όπως φυσικά και ο επιλογέας ταχυτήτων (ημιαυτόματος στην περίπτωσή μας), τα μαρσπιέ, τα καθίσματα και τα πατάκια, στα οποία επίσης αναγράφεται το λογότυπο «RS». Από άνεση και χώρους; Η ερώτηση θα μπορούσε να θεωρηθεί και ρητορική, αφού, με αυξημένο μεταξόνιο σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς κατά 102 χλστ., περισσότερο χώρο για τα πόδια κατά 73 χλστ. αλλά και χώρο αποσκευών στα 590 λίτρα(!), δεν αφήνει πολλά περιθώρια στον όποιο ανταγωνισμό.

Η ώρα της αλήθειας

Συνδυάζονται όλα τα παραπάνω και με αντίστοιχα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του; Η κληρονομιά των δύο προηγούμενων γενιών δεν τους έχει αφήσει πολλά περιθώρια αποτυχίας, οπότε είμαστε υποψιασμένοι για το τι θα συναντήσουμε, γνωρίζοντας μάλιστα ότι το σπορ ενισχυμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με τους κορυφαίους κινητήρες TSI (θυμίζουμε και TDI) θα έχουν δημιουργήσει ένα ακόμα καλύτερο σύνολο! Δε χάνουμε χρόνο. Μακριά πλέον από την κίνηση της πόλης, επιλέγουμε Sport στην οθόνη αφής, κλείνουμε τη μουσική και αφήνουμε τον αγωνιστικό ήχο να μας συνεπάρει. Σε φτιάχνει με το καλημέρα, ενώ σε προκαλεί να ανεβοκατεβάζεις συνεχώς στο DSG, μόνο και μόνο για να παίζεις και εσύ στο δικό του κονσέρτο.

Τα εργοστασιακά νούμερα είναι εντυπωσιακά, με τη λιμουζίνα να έχει μεταμορφωθεί μεμιάς σε ένα σπορ GTi! Σημειώστε, λοιπόν, ότι το νέο Octavia RS πραγματοποιεί το «0-100» σε 6,8 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 248 χλμ./ώρα, 6 χλμ./ώρα ταχύτερη από της δεύτερης γενιάς του. Κάτω από το μεγάλο του καπό βρίσκεται ο νέος 2λιτρος TSI των 220 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται είτε με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με το επίσης 6άρι DSG, όπως αυτό της γνωριμίας μας, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα και για το 2λιτρο TDI των 184 ίππων, που επιτυγχάνει το «0-100» σε 8,1 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να είναι στα 232 χλμ./ώρα.

Στην πράξη, και πάντα σε σύγκριση με το προηγούμενο Octavia RS, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι ο νέος κινητήρας προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ, ενώ καταναλώνει έως και 19% λιγότερο καύσιμο. Τα συστήματα Start-Stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Brake Energy Regeneration) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, καθώς όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το σύστημα Green Tec. Για τη μείωση της υπερστροφής και τη βελτιστοποίηση της ευστάθειας, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS) είναι ενσωματωμένο στο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Την ίδια ώρα, για ακόμα καλύτερο χειρισμό και μεγαλύτερη ευελιξία, το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης λειτουργεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να επιτρέπει στον οδηγό να κάνει μικρότερες κινήσεις στο τιμόνι, για να επιτευχθεί η ιδανική γωνία τοποθέτησης του αμαξώματος σε κάθε τύπο στροφής.

Σε πολύ υψηλό επίπεδο και η ασφάλεια που προσφέρει το σύνολο, αφού διαθέτει όλα εκείνα τα συστήματα που θα κάνουν το 5μελές πλήρωμά του να νιώθει ήσυχο εντός και εκτός πόλης. Μεταξύ άλλων, προσφέρει και νέα συστήματα ασφάλειας, όπως το μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου (Front Assistant), το σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Lane Assistant), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision brake) με αυτόματη παρέμβαση πέδησης σε περίπτωση ατυχήματος, το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Driver Activity Assistant) και έως εννέα αερόσακους.

Πιο πλήρες γίνεται;

Ακριβώς σε αυτό ποντάρουν και οι άνθρωποι της εταιρείας. Στην πληρότητα του συνόλου! Κορυφαία λειτουργικότητα, τεράστιοι χώροι, υψηλά περιθώρια ασφάλειας και συστήματα υποβοήθησης όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση, και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις κορυφαίες επιδόσεις που προσφέρει το λογότυπο «RS» στη φαρέτρα του. Σε άλλες εποχές, μάλιστα, θα προσθέταμε αυτό το περίφημο value for money, το οποίο θα το έκανε και πάλι ιδιαίτερα ελκυστικό στο ελληνικό κοινό, αλλά -δυστυχώς- αυτό δε μας επιτρέπεται στις μέρες μας… Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο το μοντέλο έρχεται στη χώρα μας μόνο κατόπιν παραγγελίας, με τιμές που ξεκινούν από τα 32.990 ευρώ για τη βενζινοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, τιμή η οποία πέφτει στα 28.990 ευρώ με το πριμ απόσυρσης και την ειδική έκπτωση για το μοντέλο. Οι αντίστοιχες τιμές για την TDI RS είναι στα 33.490 και τα 29.490 ευρώ (έκπτωση και απόσυρση), ενώ σε κάθε περίπτωση η επιβάρυνση και το 6τάχυτο DSG είναι της τάξης των 2.000 ευρώ._ Μ. Σαλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

SKODA OCTAVIA RS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 TSI 2.0 TDI

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.984 κ.εκ. 1.968

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 220 ίπποι/4.500-6.200 σ.α.λ. 184/3.500-4.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 35,7 χλγμ./1.500-4.400 σ.α.λ. 38,7/1.750-3.000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι

ΠΙΣΩ Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.685×1.814×1.449 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.680 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.425-1.445 κιλά 1.470-1.490

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 6,8-6,9 δλ. 8,1-8,2

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 245-248 χλμ./ώρα 230-232

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 6,2-6,4 λίτρα/100 χλμ. 4,6-5,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CΟ2 142-149 γρ./χλμ. 119-129

*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ