Σε μια εκδήλωση διαφήμιση για τη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πρώτη φορά την ολοκαίνουργια γενιά του Renault Captur.

Είναι πολύ λίγες οι φορές που η πανευρωπαϊκή ή η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση ενός νέου μοντέλου διοργανώνεται στη χώρα μας, για αυτό και όταν συμβαίνει δεν μπορείς παρά να νιώθεις περήφανος. Εξίσου περήφανοι και ικανοποιημένοι θα πρέπει να νιώθουν και οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας, αφού, μετά την αντίστοιχου βεληνεκούς παρουσίαση του Dacia Duster στα τέλη του 2017, η μητρική εταιρεία τούς ξαναεμπιστεύθηκε για τη συνδιοργάνωση της παγκόσμιας παρουσίασης του νέου Reanult Captur. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από 550 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο και δεκάδες στελέχη της εταιρείας βρέθηκαν στη χώρα μας για τις ανάγκες ενός τέτοιου γεγονότος, με ανυπολόγιστα οφέλη προβολής και διαφήμισης. Το αδιαμφισβήτητο μπόνους της όλης υπόθεσης ήταν (και είναι) ο καιρός, που αποδείχθηκε ένας από τους πλέον πολύτιμους συμμάχους.

side

Τα test drive ξεκινούσαν από το Μαρκόπουλο Μεσογαίας και, περνώντας μέσα από εμβληματικές διαδρομές, όπως την Πεντέλη, το Διόνυσο και το Μαραθώνα, κατέληγαν μέσω των μεγάλων κόμβων, όπως της εθνικής και της Αττικής Οδού, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Για τη φιλοξενία είχε επιλεγεί το πρόσφατα ανανεωμένο ξενοδοχείο «Ever Eden Beach Resort» στην παραλία της Αναβύσσου, ενώ η παρουσίαση έγινε στον υπερσύγχρονο χώρο του «Villa Casa Al Mare», όπου όλοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να πάρουν μία γεύση από την ελληνική κουζίνα, κάτι για το οποίο είχε φροντίσει ο γνωστός σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος.

front

Μια τέτοια εκδήλωση είναι αντάξια ενός πραγματικά παγκόσμιου αυτοκινήτου, όπως είναι το Renault Captur, το οποίο από το 2013 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά έχει πουλήσει πάνω από 1,5 εκατ. μονάδες σε ενενήντα χώρες. Διατηρεί μια ηγετική θέση στον πίνακα πωλήσεων, καθώς ενδεικτικό είναι ότι τη χρονιά που μας πέρασε πούλησε 67.000 μονάδες στη Γαλλία, ενώ πανευρωπαϊκά έφτασε τις 215.000 μονάδες. Το νέο μοντέλο θα πωλείται με το ίδιο όνομα σε όλες τις αγορές παγκοσμίως, ενώ θα κατασκευάζεται στην Ισπανία και την Κίνα.

Εμφανισιακά έχουν διατηρηθεί οι βασικές αρχές της σχεδιαστικής ταυτότητας, με πλήθος επιμέρους αλλαγών στα φωτιστικά σώματα (τεχνολογίας Full LED από το πρώτο κιόλας επίπεδο εξοπλισμού), στο καπό και στα φτερά. Εκεί πάντως όπου εντοπίζονται οι μεγαλύτερες αλλαγές είναι στο πίσω μέρος, όπου δε νομίζουμε ότι θα βρεθεί κάποιος που θα μπερδέψει το παλιό με το νέο μοντέλο. Πέρα από τη σχεδίαση, ένα στοιχείο που συνέβαλε στη δημοτικότητα του Captur ήταν οι δυνατότητες προσωποποιημένης εμφάνισης που προσφέρει. Ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει κάποιον από τους ενενήντα πιθανούς συνδυασμούς που προκύπτουν από τα έντεκα χρώματα για το αμάξωμα, τους πέντε χρωματισμούς για την οροφή και τα τρία πακέτα customization, ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν ακόμα δεκαοκτώ συνδυασμοί για τον εσωτερικό διάκοσμο.

dashboard

Αυτό το τελευταίο είναι ένας ακόμα τομέας όπου κάποιος μπορεί να εντοπίσει τις μεγάλες βελτιώσεις που έχουν γίνει σε θέματα ποιότητας, τεχνολογίας και πρακτικότητας. Ξεχωρίζουν οι μεγάλες παραμετροποιήσιμες οθόνες για τον πίνακα οργάνων (7 ή 10 ιντσών) και το σύστημα πολυμέσων (7΄΄ ή 9,3΄΄). Την παράσταση πάντως κλέβει αυτή η αιωρούμενη κονσόλα (στις αυτόματες εκδόσεις), η οποία εκτός από εντυπωσιακή, χάρη και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, αποδεικνύεται και πρακτική, απελευθερώνοντας αρκετό χώρο για μικροαντικείμενα. Το concept του «smart cockpit», όπως το ονομάζουν οι Γάλλοι, ολοκληρώνεται από τη βελτιωμένη πρακτικότητα, από πρακτικές λύσεις όπως τους αεραγωγούς και τις θύρες USB και για τους πίσω, καθώς και από την αποτελεσματικότερη ευρυχωρία, με τα πίσω καθίσματα να είναι και πάλι συρόμενα. Η νέα γενιά του Captur έχει μεγαλώσει σημαντικά σε διαστάσεις, μιας και το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,23 μ. (+11 εκ.) και το μεταξόνιο τα 2,63 μ. (+2 εκ.). Οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 536 λίτρα.

boot

Η νέα γενιά του Captur βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, κάτι που, εκτός από ένα όφελος 50 κιλών, μεταφράζεται σε μια πλούσια μηχανολογική προίκα και μια σύγχρονη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Η πλούσια γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τον 1.0 TCe (100 ίπποι με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων), αλλά και τον 1.3 TCe σε εκδόσεις με 130 και 155 ίππους (το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων είναι έξτρα στο πρώτο και στάνταρντ στο δεύτερο), ενώ το «παρών» θα δώσει και η τελευταία γενιά του 1.5 ντίζελ σε εκδόσεις με 95 και 115 ίππους. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει η E-Tech Plug-in υβριδική έκδοση, που θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας από τα μέσα του 2020. Το υβριδικό σύνολο συνδυάζει ένα 1.600άρη βενζινοκινητήρα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η ελαφρώς μεγαλύτερη (σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση του Clio) μπαταρία των 9,8 kWh θα μπορεί να δώσει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη αυτονομία της τάξης των 65 χλμ., σε αστική χρήση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο δυνατότερες βενζινοκίνητες εκδόσεις των 155 ίππων με αυτόματο κιβώτιο και των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο 1.300άρης κινητήρας μάς επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. Σίγουρα η έκδοση των 155 ίππων έχει μεγαλύτερα περιθώρια, αλλά ποτέ δε νιώσαμε ότι χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης των 130 ίππων. Μας άρεσε πολύ ο συνδυασμός με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, και πραγματικά κρίμα που δεν προσφέρεται κάτι ανάλογο στο Clio. H έκπληξη πάντως ήρθε από το επιθετικότερο στήσιμο του Captur, σε σύγκριση με εκείνο του Clio. Οι σφιχτότερες ρυθμίσεις, σε συνδυασμό με τους μεγάλους 18άρηδες τροχούς, σου δίνουν την ευχέρεια να κινηθείς σβέλτα σε αρκετές περιπτώσεις. Η απόσταση των 174 χλστ. από το έδαφος εξασφαλίζει κάποιες εκδρομικές προϋποθέσεις, ενώ δεν μπορούμε να μη σημειώσουμε την εμμονή της εταιρείας με τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς σε όλες τις εκδόσεις.

θππερ ωιες

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, το νέο Captur αναμένεται τον ερχόμενο Φεβρουάριο, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια πληροφορία σε σχέση με τις τιμές. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, πάντως, μάθαμε ότι στη Γαλλία το επιπλέον κόστος του νέου μοντέλου δε θα ξεπερνάει τα 600 ευρώ, για μία βασική έκδοση του προηγούμενου μοντέλου των 18.000 ευρώ._ Σ. Τ.

Συνημμένα Αρχεία

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά