Δοκιμές Παρουσιάσεις

Τα «χιλιάσαμε» με το VW Golf 1.5 150 ps eTSI

To νέο VW Golf μας συστήνεται σε μία all retour διαδρομή μέχρι τα Ιωάννινα.

Τα τελευταία χρόνια οι εγχώριες παρουσιάσεις νέων μοντέλων διεξάγονται σε ολιγόωρες διαδρομές στα πέριξ της Αττικής ή και λίγο παραπέρα. Για αυτό και αντιμετωπίσαμε με έκπληξη την απόφαση της Kosmocar να πάμε με το νέο Golf μέχρι τα Ιωάννινα. Το κονβόι των αυτοκινήτων και το μέγεθος της εκδήλωσης είναι ενδεικτικά και του πόσο σημαντικό είναι το μοντέλο αυτό για την εγχώρια αγορά.

groupr

Ίσως κάποιοι σπεύσουν να πουν ότι τόσα πολλά χιλιόμετρα στους εξαιρετικούς οδικούς άξονες της Ολυμπίας και της Ιωνίας Οδού δε δίνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα ενός νέου αυτοκινήτου, αλλά για αυτόν το λόγο φροντίσαμε να κάνουμε ουκ ολίγες παρακάμψεις από το προκαθορισμένο πρόγραμμα, με επισκέψεις στα Ζαγοροχώρια, στο Πάπιγκο, στην Κόνιτσα, στην Άρτα και στην Κορωνησία.

rear

Λες και δεν πέρασε ούτε μία μέρα από την επίσημη παρουσίαση στην Πορτογαλία (διαβάστε περισσότερα εδώ). Εκείνη η επαφή έκλεισε πίσω από το τιμόνι ενός Lemon Yellow 1.5 eTSI, και το ίδιο αυτοκίνητο μας περίμενε για αυτό το μίνι οδοιπορικό. Βέβαια, το συγκεκριμένο Golf με τις ελληνικές -φυσικά- πινακίδες είχε κάποιες ιδιαιτερότητες, λόγω του πολύ πλούσιου εξοπλισμού. Το επόμενο που θα πρέπει να γνωρίζουμε σε αυτήν τη νέα γενιά του Golf είναι ότι αυτό το μικρό «e» πριν από το TSI συνεπάγεται πλέον την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου DSG και ενός ήπιου 48V υβριδικού συστήματος.

tech drawing

Βλέπετε, ο υβριδισμός βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο νέο Golf, καθώς οι mild hybrid εκδόσεις των 150, 130 και 110 ίππων θα πλαισιωθούν αργότερα από τις plug-in hybrid εκδοχές των 204 και των 245 ίππων. Φυσικά, υπάρχουν και οι πατροπαράδοτες επιλογές βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου. Το υπόβαθρο αποτελείται και πάλι από μία βελτιωμένη εκδοχή της MQB πλατφόρμας, η οποία εξασφαλίζει και ένα όφελος 40 κιλών κατά μέσο όρο ανάλογα με την έκδοση.

dash

Ένα μοντέλο με τόσο μεγάλη ιστορία (διαβάστε εδώ περισσότερα για όλες τις γενιές του VW Golf) πάντοτε αποτελούσε το μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και για αυτήν τη νέα γενιά, η οποία βασίζεται στους τέσσερις πυλώνες του smart mobility, της ημιαυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας και του διαισθητικού χειρισμού. Τον πρώτο λόγο τώρα έχει το νέο εσωτερικό, με το innovision cockpit και τη διπλή οθόνη (στάνταρντ εξοπλισμός), το διαφορετικό λειτουργικό σύστημα και τις επιφάνειες αφής που έχουν αντικαταστήσει του κλασικούς διακόπτες.

touch buttons

Χρειάζεται, όπως είναι φυσιολογικό, μια περίοδος προσαρμογής μέχρι να εξοικειωθείς με τα απλά θέματα (για παράδειγμα, ότι στην επιφάνεια αφής στα αριστερά, που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των φώτων, θα βρεις τους διακόπτες αφής για το ξεθάμπωμα του εμπρός και του πίσω παρμπρίζ), προτού περάσεις στα πιο εξελιγμένα, όπως τον προηγμένο φωνητικό έλεγχο (σε επτά γλώσσες όπου συμπεριλαμβάνονται τα αγγλικά, αλλά όχι τα ελληνικά προς το παρόν), που μπορεί μάλιστα να αντιλαμβάνεται εάν οι εντολές προέρχονται από τον οδηγό ή τον συνοδηγό. Κατόπιν μπορείς να ασχοληθείς με τον τριζωνικό κλιματισμό (έξτρα) και τις προκαθορισμένες εντολές του smart climate ή τις on-line υπηρεσίες της VW, We Connect και We Connect plus.

driving

Αργά η γρήγορα θα διαπιστώσεις πάντως ότι το νέο Golf διατηρείται και αυτό σε υψηλά ποιοτικά στάνταρντ κατασκευής και φινιρίσματος, με το κάτι παραπάνω να δίνεται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό. Τα έξτρα ergo active καθίσματα αποδείχθηκαν πολύ ξεκούραστα σε αυτό το ταξίδι, ενώ, αν και δε μεταφέρθηκαν επιπλέον επιβάτες, το Golf διατηρεί τα χωροταξικά του χαρίσματα σε ό,τι αφορά τις πίσω θέσεις (όπου το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης συνεχίζει να είναι αρκετά ογκώδες) και το χώρο αποσκευών (380 έως 1.237 λίτρα).

boot

Μπορεί λοιπόν το νέο αυτό εσωτερικό να κλέβει την παράσταση, ο αφανής ήρωας όμως είναι αναμφίβολα το μηχανολογικό υπόβαθρο. Ο TSI των 150 ίππων με τη συνεισφορά του ήπιου υβριδικού συστήματος (ο προσεκτικός παρατηρητής θα αντιληφθεί τις στιγμές που το σύστημα επεμβαίνει υποβοηθώντας στιγμιαία την επιτάχυνση ή την επιπλέον ανάσχεση από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση) εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και πολύ λογικές καταναλώσεις (από 6,5 έως 7,5 λτ./100 χλμ. με ένα προσεκτικό στυλ οδήγησης). Σε αυτό βοηθούν η μετάδοση των 7 σχέσεων, αλλά και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική.

gearbox

Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, τα εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον πλαισιώνονται από έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως (στις εκδόσεις 150 ίππων και άνω δηλαδή), πίσω βρίσκεται μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Προαιρετικά προσφέρεται το ηλεκτρονικό σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης (DCC),καθώς και ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης με δύο στροφές από άκρη σε άκρη. Στο ταξίδι το Golf είναι απολαυστικό χάρη στην αποτελεσματικότητα της ανάρτησης και της ηχομόνωσης, ενώ και σε πιο κακοτράχαλους δρόμους η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε υψηλό επίπεδο.

front

Τα ευχάριστα νέα συνεχίζονται σε πιο εμπορικά ζητήματα, καθώς το νέο Golf ξεκινάει από τα 20.500 ευρώ για την έκδοση με το νέο 1.000άρη κινητήρα των 110 ίππων. Το δικό μας 150άρι eTSI πάντως τιμάται στα 25.050 ευρώ για την έκδοση Life και στα 28.100 ευρώ για την έκδοση Style. Να σημειώσουμε ότι η έκδοση Life διαθέτει προβολείς τεχνολογίας LED, εσωτερικό φωτισμό ambient 10 αποχρώσεων, σύστημα πολυμέσων composition media, υπηρεσίες we connect, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control (ACC), σύστημα ενεργής διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, front assist και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η πλουσιότερη έκδοση Style διαθέτει επιπλέον προβολείς LED plus, εσωτερικό φωτισμό ambient 30 αποχρώσεων, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης travel assist, τριζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα ergo active καθίσματα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Άμεσα μπορεί κανείς να παραγγείλει το ντίζελ μοντέλο, το οποίο με 2λιτρο TDI 150 ίππων και DSG κιβώτιο, τιμάται στα 26.750 ευρώ. Στις αρχές του καλοκαιριού υπολογίζεται η έλευση του μοντέλου με τον 1.000άρη κινητήρα, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται η έκδοση φυσικού αερίου.

Τέλος μερικές επιπλέον σκέψεις μας ύστερα και από την ολοκλήρωση της δοκιμής του νέο Golf, μπορείτε να διαβάσετε εδώ._ Σ. Τ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Golf 5d

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου